تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سبزیجات زمستانی را از برنامه غذایی حذف نکنید/میوه هایی که محافظ ریه هستند/ رفع کم خونی به روش سنتی/ زخم پای دیابتی را جدی بگیرید

زخم پای دیابتی را جدی بگیرید/ سیب و گوجه محافظان ریه/ سبزیجاتی برای فصل سرد سال/ عوامل زایمان پیش از موعدسالانه حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار نفر از مبتلایان به دیابت، بر اثر زخم پای دیابتی یکی از اندام‌های خود را از دست می‌دهند

به گزارش خبرنگار گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

زخم پای دیابتی را جدی بگیرید

بر طبق آمارها، بین هشتصد هزار تا یک میلیون ایرانی به بیماری دیابت مبتلا هستند؛ همچنین ده تا پانزده درصد از مبتلایان به این بیماری در طول مدت بماری خود، دچار زخم می‌شوند.

سالانه حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار نفر از مبتلایان به دیابت، بر اثر زخم پای دیابتی یکی از اندام‌های خود را از دست می‌دهند، به همین دلیل پزشکان بر توجه به بیماری زخم پای دیابتی تاکید می‌کنند.

تغییر شکل انگشتان پا یا افزایش قوس کف پا، ایجاد میخچه یا پینه در پا از علائم و شواهد اولیه ابتلا به زخم پا در بیماران دیابتی است و برای پیشگیری از رشد زخم پا، لازم است مرتب به مراکز درمانی مراجعه شود.

زخم پای دیابتی را جدی بگیرید/ سیب و گوجه محافظان ریه/ سبزیجاتی برای فصل سرد سال/ عوامل زایمان پیش از موعد

سیب و گوجه؛ محافظان ریه


محققان آمریکایی دریافته اند که مصرف سیب و گوجه فرنگی به بهبود آسیب دیدگی‌های ریوی کمک زیادی می‌کند؛ ترمیم ریه‌های آسیب دیده خصوصا در افرادی که مدت‌ها سیگار مصرف کرده اند، یکی از فواید مصرف سیب و گوجه است.

رژیم غذایی غنی از میوه‌ها حتی برای کسانی‌که سیگار نمی‌کشند، می‌تواند به کاهش روند طبیعی فرسودگی ریه‌ها کمک کند.

 زخم پای دیابتی را جدی بگیرید/ سیب و گوجه محافظان ریه/ سبزیجاتی برای فصل سرد سال/ عوامل زایمان پیش از موعد

  زردی در حین تولد، غیر طبیعی است

زردی یکی از مشکلات شایع در نوزادان است که می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ گاهی زردی بر اثر حساسیت به شیر مادر یا افزایش گلبول‌های قرمز رخ می‌دهد که زردی‌های طبیعی‌اند، این نوع از زردی‌هاخیلی شدید نیست و به درمان خاصی نیاز ندارد.
اما زردی‌هایی که از حین تولد همراه نوزاد است، حتما زری‌های غیر طبیعی و بیمارگونه است که می‌تواند ناشی از ناسازگاری‌های خونی، کم خونی، بزرگی کبد و طحال و یا برخی از بیماری‌های دیگر باشد.
در صورت مشاهده زردی در نوزادان، حتما به پزشک مراجعه کنید. برخی از عوارض زردی؛ تب و تشنج، کری، فلج مغزی و عقب ماندگی ذهنی بوده و حتی ممکن است به مرگ نوزاد بیانجامد.

    سبزیجاتی برای فصل سرد سال

برخی از سبزی‌ها را می‌توان، سبزیجات زمستانی بدانیم، زیرا علاوه بر اینکه در برابر هوای سرد مقاوم اند، به تامین مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن در فصول سرد سال کمک زیادی می‌کنند.

کلم بروکلی، کلم قرمز، هویج، ترب، جعفری از جمله این سبزی‌ها هستند.

زخم پای دیابتی را جدی بگیرید/ سیب و گوجه محافظان ریه/ سبزیجاتی برای فصل سرد سال/ عوامل زایمان پیش از موعد

عوامل زایمان پیش از موعد

محققان پژوهشگاه رویان دریافته اند که مسمومیت‌های دوران بارداری، بارداری چندقلو و استفاده از روش‌های کمک بارداری از عوامل تاثیرگذار در زایمان پیش از موعد هستند.

در تعریف سازمان سلامت جهانی از زایمان پیش از موعد، تولدی که پیش از ۳۷ هفته کامل از بارداری رخ دهد، تولد پیش از موعد بوده و نوزاد نارس محسوب می‌گردد.

زخم پای دیابتی را جدی بگیرید/ سیب و گوجه محافظان ریه/ سبزیجاتی برای فصل سرد سال/ عوامل زایمان پیش از موعد

راهکار طب سنتی برای فقر آهن

کم خونی در افراد، دلایل متعددی دارد؛ اما می‌توان مهم‌ترین و شایع‌ترین نوع کم خونی را کم خونی ناشی از فقر آهن دانست. طب سنتی برای درمان این کم‌خونی چند راهکار گیاهی دارد. مصرف گزنه، چغندر قرمز، تره، کنجد، جو پوستت کنده، مویز، شنبلیله، کلم، خرما، ریواس و اسفناج می‌تواند نیاز روزانه شما به آهن را تامین کند.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سبزیجات زمستانی را از برنامه غذایی حذف نکنید/میوه هایی که محافظ ریه هستند/ رفع کم خونی به روش سنتی/ زخم پای دیابتی را جدی بگیرید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..