تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دنیا را بشناسید تا در برابر ناگواری‌ها صبر کنید

در محضر بهجتبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت‌الله محمدتقی بهجت فومنی با اشاره به اینکه زندگی دنیا سختی‌های فراوانی دارد گفت: هر که در این بزم مقرب تر است، جام بلا بیشترش می‌دهند.

آیت‌الله بهجت گفت: انسان در دنیا به ده‌درصد خواسته‌های خود می‌رسد. کمتر کسی پیدا می‌شود که زندگی بر وفق مراد او باشد. عیش و نوش دنیا با هزار تلخی و نیش همراه است. اگر کسی دنیا را این گونه پذیرفت و شناخت، در برابر ناگواری‌ها و بدی‌های همسر و همسایه و دیگران کمتر ناراحت می‌شود، چراکه از دنیا بیش از این که خانه ی بلاست، انتظار نخواهد داشت.

ایشان روایتی از امام صادق(ع) را بیان کرد: در روایتی از امام صادق(ع) آمده است: «مومن و بلا هم چون کفه ترازو هستند. هرچه بر ایمانش افزوده شود، بر بلا و مصیبتش افزوده می‌گردد.»، و نیز فرموده‌اند: «اهل حق همیشه در سختی هستند، ولی مدت آن کوتاه، و سرانجام آن آسایش و راحتی همیشگی در جهان جاوید است.»

آیت‌الله بهجت افزود: هم چنین در روایتی، اسماعیل بن عمار به حضرت صادق(ع)،  شکایت می‌کند و حضرت می‌فرماید: « ای عبدالله، مومن همواره در معرض یکی از این سه امر گرفتار است و گاهی هر سه با هم: یا همسرش به او آزار می‌رساند، یا همسایه، یا عابر و یا دیگران، اگر مومن به سر کوهی پناه ببرد، خداوند شیطان صفتی را به سوی او می‌فرستد تا او را آزار دهد و ایمان مومن، مونس او است و او را حفظ می‌کند، و کسی که ایمان ندارد صبر ندارد.»

منبع: در محضر بهجت

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دنیا را بشناسید تا در برابر ناگواری‌ها صبر کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..