تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شیوع بیماری‌های غیرواگیر به دلیل نبود تحرک بدنی/ بررسی ۵۷ نظام ثبت درباره بیماری‌های ام اس و آلزایمر

ملک‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

شیوع بیماری‌های غیرواگیر به دلیل نبود تحرک بدنی/ بررسی ۵۷ نظام ثبت درباره بیماری‌های ام اس و آلزایمرملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: امروزه با بالا رفتن طول عمر و میزان امید به زندگی در بین ایرانیان شروع بیماری غیر واگیر از جمله آلزایمر در جامعه افزایش پیدا کرده است و همین مسئله می‌تواند هزینه‌های زیادی را به حوزه سلامت کشور تحمیل کند.

وی بیان کرد: از حدود چهار سال گذشته وزارت بهداشت 57 نظام ثبت قطعی را در 57 مرکز دارد که در آن بیماری‌های مزمنی همانند ms و آلزایمر ذکر شده است.

ملک‌زاده با بیان اینکه همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: برنامه‌های پیشگیری خوبی برای مبارزه با آلزایمر و بیماری‌های غیرواگیر داریم و در این زمینه تحقیقات خوبی انجام شده است.

وی عنوان کرد: متاسفانه تحرک بدنی در بین آحاد مردم کاهش پیدا کرده است و این مسئله در دراز مدت سبب ایجاد دیابت و بیماری های غیر واگیری از جمله قلب و عروق می‌شود.

اقدامات لازم برای کاهش بیماری‌های غیرواگیر در کشور

ملک‌زاده با اشاره به اقدامات لازم برای کاهش بیماری‌های غیرواگیر در کشور تاکید کرد: برای کاهش بیماری غیرواگیر وزارت بهداشت برنامه‌ریزی خوبی را انجام داده است ولی به نظرم برای اجرای سریع ‌تر این برنامه‌ها نیازمند فرهنگسازی در بین مردم کشورمان است.

وی یادآور شد: آلودگی هوا می تواند سبب باعث بیماری های غیرواگیری از جمله قلب و عروق و روحی و روانی شود و برای رفع این مشکل باید راه کار جدی در نظر گرفت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شیوع بیماری‌های غیرواگیر به دلیل نبود تحرک بدنی/ بررسی ۵۷ نظام ثبت درباره بیماری‌های ام اس و آلزایمر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..