تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سفر دور دنیا با قایق چقدر طول می‌کشد؟ + تصاویر

مردی که با سفر 42 روزه نامش را جهانی کرد+ تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرانسوا گابرت، ملوان فرانسوی 34 ساله، رکورد دار سفر با قایق به دور دنیا شد؛ او در سفری 42 روزه  و 17 ساعته و 40 دقیقه و 35 ثانیه ( 6 روز سریعتر از رکورد قبلی )  دور دنیا را گشت.

نخستین رکورد دور دنیا با قایق سال 2004 به نام فرانسیس جویون فرانسوی ثبت شد، سفری 72 روزه و 22 ساعته به دور دنیا، پس از او الن مک آرتو، ملوان زن انگلیسی با اختلافی چند ساعته ( 71 روز و 14 ساعت) رکورد قبلی را شکست. تا اینکه سال  2016  توماس کوبیل با ثبت رکوردی حیرت انگیز در عرض 49 روز و 3 ساعت آخرین رکورد این نوع سفر سال 2004 از آن  شده بود.

گابرت، ملوان فرانسوی جوان با تلاش چند هفته‌ایش دست به آزمایشی هیجان انگیز برای سفر به دور دنیا زد.

او سفر خود را با یک قایق بادبانی پیشرفته 30 متری سه لته‌ای آغاز کرد و بدون هیچ وقفه تنها به موفقیت خود می‎اندیشید. حالا رکورد او باید از طریق بررسی اطلاعات موقعیت یاب قایق به تایید شورای جهانی ثبت سرعت دریانوردی برسد. سرعت سفر گابار در طول سفر 35 گره دریایی ( 65 کیلمتر بر ساعت ) بوده است.

گفتنی است؛ جاشوا اسلوکوم اولین کسی بود که به فکر سفر با قایق دور دنیا  افتاد ، او در سن 51 سالگی و پس از بازنشستگی سفر خود را بدور دنیا آغاز کرد و بدون استفاده از قطب نما ومسریاب، تنها با استفاده از ستاره‌ها 74 هزار کیلومتر را طی کرد تا کل جهان را بگردد.

 

قایقی که رکورد سفر دور دنیا را شکست + تصاویر

قایقی که رکورد سفر دور دنیا را شکست + تصاویر

قایقی که رکورد سفر دور دنیا را شکست + تصاویر

قایقی که رکورد سفر دور دنیا را شکست + تصاویر

قایقی که رکورد سفر دور دنیا را شکست + تصاویر

 

انتهای پیام/

دور دنیا با قایق تنها در 42 روز



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سفر دور دنیا با قایق چقدر طول می‌کشد؟ + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..