تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حدیثی درباره پایین‌ترین مرتبه اسراف در کلام امام صادق(ع)

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از موضوعاتی که در فرهنگ قرآن و عترت بسیار بر آن تأکید شده، پرهیز از اسراف است. «اسراف» یکی از معضلاتی است که با وجود توصیه‌های فراوان دینی، امروزه در موضوعات بسیاری نمایان و در عدم تحقق اقتصاد مقاومتی اثرگذار است؛ اسراف همیشه و همه جا بر پیکر اخلاق، اقتصاد و سلامتى فرد و جامعه ضربه وارد مى‌کند.

بیشتر بخوانید: راههای رهایی از گره درزندگی

امام جعفر صادق(ع) در حدیثی درباره پایین‌ترین مرتبه اسراف می فرماید:

«اَدْنَـى اْلاِسْـرافِ هَـراقَةُ فَضْلِ اْلاِنـاءِ وَابْتِذالُ ثَوْبِ الصَّوْنِ وَاِلْقاءُ النَّـوى»؛

پایین‌ترین مرتبه اسراف عبارت است از:

1 ـ دور ریختن آبی که از آشامیدن اضافه آمده است.

2 ـ اینکه لباس کار و لباس بیرونى، یکى باشد.

3 ـ بدور انداختن هسته خرما پس از خوردن خرما (چون از هسته خرما، ماده غذایی برای شتران تهیه می‌شود)

منبع: وسائل الشیعه، ج 3، باب 28، ص 384

خداوند در سوره اعراف آیه 299 می‌فرماید: «وکُلُواْ وَاشْرَبُواْ وَلاَ تُسْرِفُواْ إِنَّهُ لاَ یُحِبُّ الْمُسْرِفِینَ»، بخورید و بیاشامید و اسراف نکنید، چراکه خداوند مسرفان را دوست ندارد. خداوند برای رفاه و آسایش بندگان خود، نعمت‌های بسیاری آفریده و به آنها فرموده تا از این نعمت‌ها استفاده کنند، اما همواره بکوشند از اسراف کردن بپرهیزند؛ چراکه اسراف مورد رضایت خدا نیست.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

پایین‌ترین مرتبه اسراف در کلام امام صادق(ع)



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حدیثی درباره پایین‌ترین مرتبه اسراف در کلام امام صادق(ع)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..