تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بدگمانی به خداوند سبب عقوبت است

گناهان کبیره از منظر آیت الله دستغیب؛

بدگمانی به خداوند سبب عقوبت استبه گزارشحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛آیت الله دستغیب (ره) در کتاب گناهان کبیره در مورد بدگمانی نسبت به خداوند می گوید:رسول خدا (ص)می فرماید:قسم به خدایی که شریک ندارد به مومنی هرگز خیر دنیا و آخرت داده نمی شود مگر به سبب حسن ظن او به پرودگار و امیدش به او و حسن خلقش و نگداری خود از غیبت کردن مومنان و قسم به خدایی که شریک ندارد خدا مومنی را عذاب نمی کند بعد از توبه و استغفارش مگر به سبب سوظنش به خدا و به سبب بدخلقی و غیبت کردن.خداوند حیا می فرماید که بنده مومن ظن خود را به او نیکو کند و خدا برخلاف گمانش رفتار کند پس گمان خود را به خداوند نیکو کنید و به سوی او راغب شوید.

شهید دستغیب در ادامه می گوید:معنی حسن ظن به پروردگار آن است که امید داشته باشد اگر از گناه توبه کند او را می آمرزد و اگر اورا بخواند اجابت می کند.ظن به مغفرت خداوند در هرحال نافع بلکه لازم است و امید به ثواب الهی بدون اقدام به اعمال خیر جهل و غرور است.

منبع:کتاب گناهان کبیره، ص106

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بدگمانی به خداوند سبب عقوبت است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..