تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ترفندهای خانگی بی نظیر برای تسکین خارش‌های پوستی

ترفندهای خانگی بی نظیر برای تسکین خارش‌های پوستیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خارش پوست ممکن است به همراه خشکی پوست، بیماری‌های پوستی، بارداری و در موارد نادر سرطان رخ دهد؛ این عارضه گاهی آن قدر شدید می‌شود که خواب و آرامش را از فرد می‌گیرد. شدت خارش گاهی به حدی است که بیمار با خاراندن‌های مکرر، بدنش را زخم می‌کند.

روغن نارگیل و آب‌لیمو

افراد برای رفع التهاب و خارش پوست باید روغن نارگیل و آب‌لیمو را به نسبت مساوی با هم ترکیب کنند سپس این محلول را بر روی مناطقی از پوست که دچار خارش است، اسپری کنند.

گندمک

اشخاص برای تسکین خارش پوست باید دَم‌کرده گندمک را در وان حمام بریزند و بدن خود را با آن بشویند.

قاصدک

قاصدک به علت خاصیت دیورتیک (ادرارآوری) که دارد برای بیماران کلیوی بسیار مفید است؛ این گیاه همچنین برای تقویت سیستم گوارشی، درمان کهیر، آکنه و اگزما نیز مصرف می‌شود.

اکیناسه (سرخارگل)

عصاره اکیناسه به صورت موضعی برای درمان سوختگی، عفونت، زخم و مشکلات پوستی دیگری مانند اگزما استفاده می‌شود. برخی از افراد از عصاره این گیاه برای بهبود پسوریازیس و اگزما استفاده می‌کنند، اما اشخاص دچار آلرژی ممکن است به آن واکنش نشان دهند.

خوک طلایی

گیاه خوک طلایی به نرم کردن پوست و درمان خارش و التهاب پوست کمک شایانی می‌کند.

اسطوخودوس

افراد برای درمان اگزما، پسوریازیس و دیگر مشکلات پوستی باید چند قطره از روغن اسطوخودوس را داخل وان حمام بریزند.

جو

جو نقش موثری در رفع خارش و حساسیت پوست دارد؛ برای این منظور باید ۲ پیمانه جو دوسر را به آب ولرم حمام اضافه کنید و به مدت ۲۰ دقیقه در آن بنشینید.

شاهی‌آبی (آب‌تَره)

برای رفع اگزما، آکنه، ترک و خارش پوست باید یک قاشق چای‌خوری از گیاه شاهی‌آبی خشک شده را داخل یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند تا دَم بکشد سپس این محلول را صاف کنید و پوست خود را با آن بشویید.

منبع:رکنا

انتهای پیام/

8 نسخه خانگی برای تسکین خارش های پوستی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترفندهای خانگی بی نظیر برای تسکین خارش‌های پوستی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..