تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واحد‌های دانشگاهی باید در استان‌ها مدیریت شود

واحد‌های دانشگاهی باید در استان‌ها مدیریت شودبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سیزدهمین نشست هماهنگی و پایش امور استان ها هدف از تشکیل این جلسه را اتخاذ شیوه هایی برای مدیریت هزینه ها متناسب با کاهش درآمدها عنوان کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک برند در سطح ملی و بین‌المللی است که باید ضمن حفظ این جایگاه بر ارتقای آن بیفزایم.

وی با بیان اینکه هیچ واحد دانشگاهی ادغام یا تعطیل نمی‌شود، اظهار کرد: باید واحدها و مراکز دانشگاهی را ابتدا در استانها مدیریت کنیم، به این معنا که در سطح استان با رعایت ملاحظات سیاسی، اجتماعی و امنیتی و در نظر گرفتن شرایط فرهنگی استان، واحدهای دانشگاهی را به جهت فاصله جغرافیایی، ناحیه بندی کنیم.

رهبر با تأکیدبریکپارچه سازی ساختار مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: باید ساختار مدیریتی، اداری، مالی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یکپارچه و هماهنگ شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه هیچگونه مرزی بین دانشگاه‌های کشورهای اروپایی برای گذراندن واحدهای درسی نیست، عنوان کرد: آنها با ایجاد و رعایت یک استاندارد واحد به دانشجویان مجوز می‌دهندکه واحدهای درسی خود را در صورت تمایل و نیاز در دانشگاه های مختلف بگذرانند.

وی اولین و مهم ترین گام برای یکپارچه سازی دانشجویی را استاندارد سازی دانست و افزود: با استانداردسازی تمامی واحدهای دانشگاهی، دانشجویان می توانند در صورت داشتن شرایط مورد نیاز، واحدهای درسی خود را در یک یا چند واحد دانشگاهی سپری کنند.

ساختار واحدهای دانشگاهی باید متناسب با سازمان مرکزی اصلاح شود

رهبر در خصوص امکان بهره‌برداری و جابجایی امکانات آزمایشگاهی وکارگاهی واحدهای دانشگاهی در سطح استان، بیان کرد: باید تجهیزات آزمایشگاهی واحدهای دانشگاهی تحت عنوان آزمایشگاه مرکزی نامگذاری شود تا برای نقل و انتقال و بهره برداری از آنها، واحد استفاده کننده دچار مشکل نشود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: ناحیه بندی واحدها و مراکز دانشگاهی به معنای برتری و تفوق یک واحد بر دیگری نیست، بلکه به معنای یکپارچه سازی است.

وی به اصلاح ساختار سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: ساختار واحدهای دانشگاهی باید متناسب با سازمان مرکزی اصلاح شود.

رهبر درباره ایجاد معاونت پزشکی در استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در صورتی که مصوبه معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در استانها اجرا شود، مجاز به ایجاد پست معاونت پزشکی هستند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واحد‌های دانشگاهی باید در استان‌ها مدیریت شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..