تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راهنمای انتخاب رنگ فرش در دکوراسیون منزل

۶۴۷۷۶۳

۱۹۹  بازدید

ز آنجایی که خرید فرش انتخابی دائمی و گران‌قیمت محسوب می شود، تصمیم گیری برای انتخاب آن سخت و گیج کننده به نظر می رسد، در ادامه نکاتی به عنوان راهنما برای انتخاب هوشمندانه فرش در این مقاله ذکر شده است.

وب سایت دکوبوم: از آنجایی که خرید فرش انتخابی دائمی و گران‌قیمت محسوب می شود، تصمیم گیری برای انتخاب آن سخت و گیج کننده به نظر می رسد، در ادامه نکاتی به عنوان راهنما برای انتخاب هوشمندانه فرش در این مقاله ذکر شده است و کافیست این ۵ نکته اساسی اما ساده را برای انتخاب فرش مدنظر قرار دهید  تا انتخاب بهتر و موثرتری داشته باشید:راهنمای انتخاب رنگ فرش در دکوراسیون منزل

1- فرش: قلب دکوراسیون منزل


فرش ، قلب خانه شما است در واقع رنگ فرشی که برای خانه به خصوص قسمت نشیمن انتخاب می‌کنید، رنگ و تم بقیه دکوراسیون را شکل می دهد.

 راهنمای انتخاب رنگ فرش در دکوراسیون منزل


از آنجایی که افراد خانواده زمان زیادی را در اتاق نشیمن سپری می کنند، انتخاب رنگ فرش بستگی به نظر افراد خانواده و تم مناسب با نیاز خانواده دارد. برای انتخاب بهتر لازم است این دو سوال اساسی را قبل از انتخاب فرش و رنگ آن مدنظر قرار دهید که :آیا اتاق نشیمن قلب فعالیت های روزانه و فضایی پویا در منزل شما محسوب می شود و یا صرفا از این اتاق به عنوان مکانی برای استراحت استفاده می شود؟ پاسخگویی به این سوال در انتخاب کیفیت و رنگ مناسب بسیار اثرگذار خواهد بود و انتخاب های شما را محدود تر می سازد.

 راهنمای انتخاب رنگ فرش در دکوراسیون منزل
دوم: مشاهده طیف های مختلف رنگی و تصاویر الهام بخش دکوراسیون

قبل از انتخاب اجزای دکوراسیون حتما از منابع الهام بخش و تصاویر بهره گرفته و ایده های رنگی مختلف را در دکوراسیون مشاهده نمایید تا دید بهتری درباره علایق خود و فضای زندگی پیدا کرده و بعد از پیدا کردن گرایشات رنگی خود و بررسی گزینه ها، شروع به پیاده سازی ایده ها نمایید.

به عنوان مثال، رنگ فرش برای اتاق ناهارخوری بیشتر به سمت رنگ های بیسکویتی و فرش های اتاق نشیمن به سمت رنگ های خنثی گرایش دارد.

 راهنمای انتخاب رنگ فرش در دکوراسیون منزل
سوم: توجه به نحوه استفاده از فرش

انتخاب رنگ مناسب، به عناصر مختلفی که در منزل در معرض آن قرار می‌گیرد، وابسته است. خانواده های دارای کودک برای  اجتناب از لکه ها بهتر است از رنگ های تیره تر استفاده نموده و یا با وجود حیوان خانگی در منزل بهتر است از فرشی استفاده شود که آثار کثیفی و خاک را پنهان نگه دارد.

در واقع نحوه استفاده و توجه به نوع نیاز های افراد خانواده بسیار اهمیت دارد برای مثال در بعضی منازل قسمت پذیرایی صرفا برای مهمان بوده و کاربرد کمتری دارد در این منازل می توان فرش های با زمینه روشن را انتخاب نموده و یا در خانواده های پرجمعیت و پر رفت و آمد بهتر است از رنگ های تیره تر استفاده شود.

فرهنگ و سبک زندگی نیز در این انتخاب ها اثر گذار بوده زیرا در بعضی جوامع با کفش روی فرش های منزل رفت و آمد می شود و به همین سبب بهتر است تیره تر و در اندازه کوچک تر در فضا استفاده شود. از سوی دیگر سلیقه و افراد استفاده کننده در فضا نیز بسیار موثر هستند اگر شخصی به پاکیزگی، بیشتر از حد توجه دارد و انتخاب فرش روشن ممکن است به عنوان عاملی آزاردهنده باشد بهتر است از رنگ های تیره و یا جنس هایی با کیفیت بالا و مقاوم تر جهت شست و شوی مداوم استفاده شود.

 راهنمای انتخاب رنگ فرش در دکوراسیون منزل
چهار: درنظر گرفتن کیفیت،ماندگاری و دوام

از آنجایی که قرار است فرشی که انتخاب می‌کنید را مدت زیادی در منزل داشته باشید، سعی کنید فرشی که ماندگاری بالاتری دارد را انتخاب نمایید. برای مثال اگر به تازگی به سمت رنگ خاکستری تمایل پیدا کرده‌اید، انتخاب فرش خاکستری ، ایده آل نمی‌باشد بهتر است رنگی را انتخاب کنید که ماندگار بوده و با گذشت زمان از آن خسته و دلزده نشوید.

 راهنمای انتخاب رنگ فرش در دکوراسیون منزل

پنج:  انتخاب براساس نظرخواهی از همه افراد خانواده

برای انتخاب بهتر و مطابقت با همه سلیقه ها از خانواده نظرخواهی کنید برای این منظور با همدیگر به نمونه های مختلف نگاهی بیندازید و سپس انتخاب کنید. به این روش ممکن است چیزی را پیدا کنید و یا نظری را دریافت کنید که قبلا به آن توجهی نکرده‌اید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راهنمای انتخاب رنگ فرش در دکوراسیون منزل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..