تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف آنتی‌بادی برای مقابله با متاستاز استخوان

کشف آنتی‌بادی برای مقابله با متاستاز استخوانبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اکثریت موارد مرگ و میر ناشی از سرطان به دلیل تومور اولیه نیست بلکه آنها در نتیجه تومورهای ثانویه‌ای هستند که در دیگر بخش‌های بدن رشد می‌کند و متاستاز نامیده می‌شود. گاهی اوقات سرطان به استخوان‌ها نفوذ پیدا می‌کند.

در حقیقت، در مراحل پیشرفته سرطان پستان تقریبا حدود ۷۰ درصد بیماران دچار متاستاز استخوان می‌شوند. این وضعیت خطر درد استخوان، شکستگی و دیگر خطرات کشنده را افزایش می‌دهد.

به گفته کارشناسان، زمانیکه سرطان در استخوان‌ها ریشه کند مقابله کردن با آن سخت می‌شود. درمان‌های فعلی به طور کامل مطلوب نیستند و ممکن است با عوارض جانبی همراه باشد که سرطان نسبت به آنها مقاوم می‌شود.

در این بررسی گروهی از متخصصان آمریکایی روی متاستاز استخوان و چگونگی ارتباط سلول‌های سرطان با سلول استخوان تمرکز کردند.

متخصصان اظهار داشتند: در مطالعات پیشین در آزمایشگاه مشخص شد مولکولی به نام Jagged1 باعث می‌شود سلول‌های سرطان پستان به استخوان‌ها نفوذ پیدا کنند و فرد دچار عارضه متاستاز استخوان شود. در این بررسی به دنبال آن بودیم تا مشخص شود آیا با استفاده از یک نوع آنتی بادی به نام 15D11 می‌توان مولکول Jagged1 را مسدود کرده و از متاستاز شدن آن پیشگیری کرد.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، متخصصان آمریکایی مشاهده کردند: زمانیکه آنتی بادی 15D11 در کنار شیمی درمانی استفاده شود روش درمان موثرتر خواهد بود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کشف روشی جدید برای مقابله با متاستاز استخوان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف آنتی‌بادی برای مقابله با متاستاز استخوان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..