تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«پاتوق»؛ روایتی متفاوت از کودتای ۲۸ مرداد

رمان «پاتوق» نوشته پرویز مسجدی از سوی نشر خاموش منتشر شد.

به گزارش شمانیوز، «پاتوق» تازه‌ترین رمان پرویز مسجدی است که از سوی نشر خاموش منتشر شده است،‌ ماجرای رمان در سال‌های 1332 و در حوالی کودتای 28 مرداد رخ می‌دهد‌، داستان زندگی نوجوانی است که پس از مدت ها تحمل بیکاری، ناچار در مغازه‌ای مشغول کار می‌شود که خاواده‌اش از این شغل ناراحت هستند.

در بخشی از این رمان می‌خوانیم:‌ «... قفل را به در می‌زنم و می دوم. فکر م‌ کنم اگر با دوچرخه بروم مثل آن روز دستگیرم می‌کنند. شتابان به خیابان می‌آیم. انگار جایی قرار است بروم و دیرم شده است. در حال دویدن تا میدان ژاله می‌آیم. زیاد شلوغ نیست. ناخود آگاه بسوی غوغای شهر کشیده می‌شوم. میدان بهارستان جمعیت زیادی به هر سو می‌روند و فریاد یا مرگ یا مصدق طنین‌انداز است. چند سومکایی با بازوبند‌هایی که شبیه اس اس های حزب نازی است، باتوم به دست طرف توپخانه می‌دوند. تانک ها هر چند دقیقه یکبار به سوی تظاهر کنندگان یورش می‌برند و آن ها به سمت دیگر فرار می‌کنند. جنگ و گریز ادامه دارد. تانک ها بیشتر سعی می‌کنند مردم را بترسانند. ناگهان دختری فریاد زنان می‌پرد وسط و جلو یک تانک می‌خوابد که آن را از رفتن بسوی تظاهر کنندگان باز دارد. به نظرم برای نمایش و برای این که ترس مردم از تانک‌ها بریزد این کار را می‌کند. تانک می‌خواهد از کنارش بگذرد که دختر را زیر نکند، ولی نمی‌تواند شاید راننده تانک هراسان شده چون موفق نمی‌شود فرمانش را خوب بپیچاند. هنگامی که می‌خواهد از کنار دختر بگذرد، یک پای دختر را له می‌کند. مردم غافلگیر می‌شوند.

عده‌ای فریاد زنان بسوی دختر می‌دوند. رانندۀ تانک در را باز می‌کند. سرش را از سوراخی اتاقش بیرون می‌آورد. هراسان اطراف را نگاه می کند و ناگهان از تانک می‌پرد بیرون و می‌خواهد در جمعیت گم شود. چند نفر به طرف او می‌دوند. مرد میان سالی که هیکل درشتی دارد. به او می رسد سرباز را مانند جوجه‌ای در چنگ می گیرد...».

رمان «پاتوق» نوشته پرویز مسجدی در 152 صفحه به قیمت 18000تومان از سوی نشر خاموش منتشر شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««پاتوق»؛ روایتی متفاوت از کودتای ۲۸ مرداد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..