تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تلاش شرکت اپل برای جایگزینی فرمت تصویری HEIF با JPEG

با فرمت تصویری HEIF فضای ذخیره سازی کمتری را اشغال می کنیدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرمت تصویری JPEG سال‌هاست که مورد استفاده کاربران دنیای فناوری در سرتاسر جهان قرار دارد و تصاویر بسیاری با این فرمت ذخیره شده است، اما به تازگی شرکت اپل در تلاش برای جایگزینی این فرمت قدیمی با فرمت جدیدی به نام HEIF می باشد. HEIF که مخفف عبارت High Efficiency Image Format (فرمت تصویری با بازدهی بالا) است، تنها به اندازه نیمی از یک تصویر JPEG با کیفیت مشابه، فضای ذخیره سازی دستگاه شما را اشغال می‌کند.

شرکت اپل اگر بتواند استفاده از این فرمت تصویری را رونق بدهد، کاربران علاوه بر صرفه جویی در فضای ذخیره سازی قادر خواهند بود تصاویری شفاف تر، دقیق تر و با تنوع رنگ بهتر داشته باشند، از دیگر ویژگی این فرمت می توان به امکان ویرایش بیشتر و مشاهده تصاویر متحرک شگفت انگیزتر و کاربرد آن در فناوری واقعیت افزوده اشاره کرد.

HEIF برای فشرده سازی تصاویر از فناوری فشرده سازی ویدیو HEVC کمک می گیرد، در واقع HEIF تکنیکی برای فشرده سازی فریم های مجزایی است که یک فایل ویدیویی HEVC را تشکیل می‌دهند. این فرمت جدید تصویر را به بخش های مختلف تقسیم می کند و هر یک از این بخش ها به کمک الگوریتم های ریاضی فشرده می شوند، نکته مهم اینجا است که اگر دو بخش مشابه هم باشند فرمت HEIF فقط تفاوت بین این دو بخش را ثبت می کند تا با این کار فضای کمتری از حافظه را اشغال کند.

در ادامه به بررسی دو تصویر با فرمت های JPEG و HEIF خواهیم پرداخت؛ همانطور که در تصاویر زیر که برشی از تصویر بزرگتری هستند، مشاهده می کنید تصویر با فرمت HEIF دارای جلوه ای طبیعی تر و کنتراست بیشتر و رنگ های غنی تری می باشد.

با فرمت تصویری HEIF فضای ذخیره سازی کمتری را اشغال می کنید

مهم ترین مشکل سر راه HEIF این است که اکثر دستگاه‌ها و برنامه‌ها نمی‌توانند فایل‌های HEIF را بخوانند. برای مثال هم اکنون فتوشاپ از این فرمت پشتیبانی نمی‌کند و هیچ یک از مرورگرهای وب نمی توانند فایل‌های HEIF را بخوانند. علاوه بر این موارد، فراگیر شدن یک فرمت تصویری جدید کار چندان ساده‌ای نیست. نگرانی دیگر پشتیبانی سخت‌افزاری است، دستگاه‌ها با نرم‌افزار خود می‌توانند فایل‌های HEIF را بسازند و آن‌ها را بخوانند، اما پشتیبانی و شتاب سخت‌افزاری این کار را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند و باعث می‌شود که توان باتری کمتری مصرف شود.

انتهای پیام/

با فرمت تصویری HEIF فضای ذخیره سازی کمتری را اشغال می کنید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تلاش شرکت اپل برای جایگزینی فرمت تصویری HEIF با JPEG»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..