تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگاهی عمیق به اسمارت فورتو کابریولت برقی مدل 2018

به‌ نظر می‌رسد که نسل جدید خودروی کوچک شهری و برقی اسمارت فورتو در نسخه‌ی کابریولت با داشتن قیمت بالا و شعاع حرکتی پایین، مدل موفقی نخواهد بود.

رانندگی با خودروی الکتریکی اسمارت فورتو (Smart ForTwo) کابریولت، یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های رانندگی با خودروهای کوچک برقی است. به لطف موتور الکتریکی و گشتاور آنی، اسمارت فورتو در شهر و ترافیک سنگین، نمایش بسیار خوبی ارائه می‌دهد. شعاع گردش عالی، چرخش‌های ۱۸۰ درجه‌ای را در هر جایی ممکن می‌کند و البته میدان وسیع دید راننده، در جلوگیری از تصادفات مؤثر خواهد بود.

پاراگراف بالا خلاصه‌ای از رانندگی چندساعته‌ی یکی از اعضای تحریریه‌ی وب‌سایت موتوروان بود. از سویی دیگر، چنانچه بخواهیم منطقی باشیم و به کاربردی بودن اسمارت فورتو فکر کنیم، مشکلات بزرگ آن کاملا مشخص است. اسمارت فورتو کمترین شعاع حرکتی با یک‌ بار شارژ را در بین خودروهای برقی جدید دارد، اساساً فضای بار ندارد و البته، بسیار گران‌قیمت محسوب می‌شود.

مقاله‌ی مرتبط:

شرکت آلمانی اسمارت به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از دایملر فعالیت می‌کند که مدل‌های مختلفی در کلاس‌های کامپکت و شهری تولید دارد. نام این شرکت از همکاری مستقیم مرسدس‌بنز و سواچ (شرکت سوئیسی تولیدکننده‌ی ساعت) مشتق شده است. اسمارت اکنون دو خط تولید بزرگ در کشورهای فرانسه و اسلوونی دارد و محصولات خود را که شامل خودروهای برقی و بنزینی می‌شود، به اقصی نقاط جهان ارسال می‌کند. البته بر اساس تصمیم جدید مقامات اسمارت، از این پس فقط مدل فورتو به‌عنوان خودروی برقی این شرکت در ایالات متحده به فروش می‌رود.

در ادامه با نگاهی کوتاه به نقاط ضعف و قوت این خودروی برقی و کوچک شهری، به بررسی ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

Smart FotTwo Cabriolet 2018 / اسمارت فورتو کابریولت

وجود دو مدل کوپه و کروک

خریداران محصولات اسمارت معمولاً اهداف متفاوتی دارند؛ ولی با وجود مدل کروک که باز و بسته کردن سقف آن آسان است، دلیلی برای خرید مدل کوپه وجود ندارد. فورتو کابرویولت می‌تواند بخش عقب سقف را به‌صورت برقی باز و بسته کند یا اینکه با استفاده از نیروی دست انسان، پنل‌های سقف روی سر سرنشینان را حذف کند؛ یعنی می‌توان کمی از تابش خورشید لذت برد یا با جدا کردن کامل سقف، حال و هوای سرنشینان را دگرگون کرد. با بسته بودن کامل سقف، صدای داخل کابین مدل کروک دقیقاً همانند مدل کوپه است. وقتی می‌توان هر دو تجربه را در کنار هم داشت، چرا خریدار با انتخاب مدل کوپه، به دنبال محدودیت باشد؟

Smart FotTwo Cabriolet 2018 / اسمارت فورتو کابریولت

ابعاد جمع‌وجور و مناسب رانندگی در شهر

برای درک اهمیت محبوبیت اسمارت فورتو در شهرهای پرجمعیت اروپا یا حتی شهرهایی چون سان‌فرانسیسکو در آمریکا، باید این خودروی کوچک را در ترافیک شهری راند. فورتو را هر جایی می‌توان پارک کرد و به لطف شعاع پیچ ۶.۹ متری، این خودروی برقی به مکان کمی برای دور زدن ۱۸۰ درجه نیاز دارد. علاوه بر این فورتو فرمان سبک و حساسی دارد که مانور آن در ترافیک سنگین شهرها لذت‌بخش و آسان است. اگر مسیر رانندگی روزانه فردی پر از ترافیک باشد، انتخاب اسمارت فورتو کاملا منطقی به‌ نظر می‌رسد.

Smart FotTwo Cabriolet 2018 / اسمارت فورتو کابریولت

ایمن و قابل اطمینان

بیشتر افراد قبل از داشتن آگاهی کامل از قابلیت‌های اسمارت فورتو و فقط با دیدن ابعاد آن، به ایمنی و قابل اعتماد بودن آن تردید دارند. در صورت رانندگی با سرعت مجاز یا حتی تا ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت در بزرگراه، اسمارت فورتو با یک وزش کوتاه باد منحرف نمی‌شود یا قرار گرفتن آن در کنار در خودروهای با ابعاد بزرگ‌تر، وحشت‌انگیز نخواهد بود. فورتو راننده را در جایگاهی با دید وسیع قرار می‌دهد و با داشتن ویژگی‌های چون صدای کم و تعادل مناسب، در تمام جاده‌ها قابل اطمینان است. برای اطمینان از استحکام بدنه‌ی کوچک آن، کافی است به تصویر بالا از تست تصادف اسمارت فورتو با مرسدس‌بنز S کلاس توجه کنیم.

Smart FotTwo Cabriolet 2018 / اسمارت فورتو کابریولت

شعاع حرکتی بسیار پایین

از آنجایی که اسمارت فورتو ابعاد کوچکی دارد، قرار دادن پک‌های باتری بزرگ در آن امکان‌پذیر نیست و به همین دلیل فورتو از باتری ۱۷.۶ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. در واقع مدل کروک فورتو با یک‌بار شارژ فقط تا ۹۲ کیلومتر و مدل کوپه تا ۹۳ کیلومتر را طی می‌کنند. مقامات اسمارت اشاره می‌کنند که در شرایط رانندگی واقعی، چند کیلومتر به این اعداد اضافه می‌شود؛ ولی باز هم این شعاع حرکتی در مقایسه با دیگر خودروهای برقی بازار که تا دوبرابر این عدد را در اختیار می‌گذارند، بسیار پایین است.

Smart FotTwo Cabriolet 2018 / اسمارت فورتو کابریولت

قیمت بسیار بالا

اگر قیمت اسمارت فورتو حدود ۲۰ هزار دلار بود، شاید می‌توانستیم شعاع حرکتی ۹۲ کیلومتری آن را هضم کنیم؛ ولی قیمت مدل پایه‌ی اسمارت فورتو برقی کوپه، از ۲۳ هزار و ۹۰۰ دلار آغاز می‌شود و برای خرید مدل کابریولت آن، ۴ هزار و ۲۰۰ دلار بیشتر باید پرداخت کرد. اما اگر بخواهیم آپشن‌هایی چون صندلی‌های چرمی مجهز به سیستم گرمایشی، سیستم سرگرمی و اطلاعاتی با نمایشگر لمسی و رهیاب ماهواره‌ای، سیستم صوتی بهتر و دیگر موارد را انتخاب کنیم، یک دستگاه اسمارت فورتوی برقی کابریولت فول آپشن ۳۲ هزار و ۱۸۰ دلار قیمت می‌خورد. با این قیمت می‌توان فولکس واگن گلف برقی (e-Golf) را در نظر گرفت که در مقایسه با فورتو، برتری‌های آشکاری چون ظرفیت چهار سرنشین، فضای بار زیاد و البته توانایی طی کردن مسافتی بیش از ۲۰۰ کیلومتر با یک‌ بار شارژ دارد.

Smart FotTwo Cabriolet 2018 / اسمارت فورتو کابریولت

ضعف‌های بیشتر در برابر نکات مثبت

تجربه‌ی رانندگی با اسمارت فورتو چندان هم انحصاری نیست. تقریباً با هر خودروی برقی کوچک می‌توان به اندازه‌ی فورتو از رانندگی شهری لذت برد. در واقع نکات مثبت فورتو مانند سهولت پارک و شعاع پیچ زیاد در برابر دیگر مشکلات زیاد آن، ارزش این خودروی آلمانی را پایین می‌آورد. شاید بتوان اسمارت فورتو برقی کابرلیوت را به‌عنوان خودروی شهری دوم در نظر گرفت که البته بازهم به دلیل قیمت بالای آن، امری عقلانی نخواهد بود.

گالری تصاویر Smart FotTwo Cabriolet 2018 / اسمارت فورتو کابریولت Smart FotTwo Cabriolet 2018 / اسمارت فورتو کابریولت Smart FotTwo Cabriolet 2018 / اسمارت فورتو کابریولت Smart FotTwo Cabriolet 2018 / اسمارت فورتو کابریولت Smart FotTwo Cabriolet 2018 / اسمارت فورتو کابریولت Smart FotTwo Cabriolet 2018 / اسمارت فورتو کابریولت Smart FotTwo Cabriolet 2018 / اسمارت فورتو کابریولت Smart FotTwo Cabriolet 2018 / اسمارت فورتو کابریولت Smart FotTwo Cabriolet 2018 / اسمارت فورتو کابریولت Smart FotTwo Cabriolet 2018 / اسمارت فورتو کابریولت Smart FotTwo Cabriolet 2018 / اسمارت فورتو کابریولت Smart FotTwo Cabriolet 2018 / اسمارت فورتو کابریولت



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگاهی عمیق به اسمارت فورتو کابریولت برقی مدل 2018»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..