تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وضعیت کودک مجهول الهویه کرمانشاهی بعد از زلزله

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه در رابطه با آخرین وضعیت کودک مجهول الهویه کرمانشاهی که بعد از زلزله اطلاعاتی از پدر و مادر وی در دسترس نبود توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش شما نیوز ، شامگاه ۲۱ آبان ماه بود که زمین در غرب کشور به یکباره لرزید. خانه‌های زیادی ویران شدند، افراد زیادی زیر آوار ماندند و زمین؛ پدر و همسران کودکان و زنان کرمانشاهی را از آن‌ها گرفت. خیلی‌ها را میهمان ویلچر کرد و بسیاری را بی خانمان.

پس از زلزله بود که اقدمات نهاد‌های حمایتی برای کمک به افراد آسیب دیده آغاز شد و تیم‌ها برای ارزیابی وضعیت مردم، راهی منطقه سرپل ذهاب و روستا‌های این منطقه شدند.

یکی از نهاد‌های حمایتی که اقدامات نیرو‌های آن همچنان و در آستانه چهلمین روز از وقوع زلزله در منطقه به اتمام نرسیده، سازمان بهزیستی کشور است.

پیش از زمین لرزه کرمانشاه، جامعه هدف سازمان بهزیستی در این استان شامل ۸ هزار و ۴۰۰ معلول و ۳ هزار و ۳۷۰ زن سرپرست خانوار بود که این آمار اکنون افزایش یافته است.

در همین رابطه، گفت و گویی با امید قادری، مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه شده است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد بحران در بهزیستی پس از زمین لرزه ۷.۳ ریشتری کرمانشاه گفت: بعد از زلزله کرمانشاه، بلافاصله ستاد بحران را تشکیل دادیم و فعالیت‌های ما به منظور کمک به افرادی که قرار بود از این پس به جامعه هدف سازمان اضافه شوند آغاز شد.

وی افزود: بسیاری از کمک‌های مردمی با محوریت سازمان بهزیستی جمع آوری شد و ما موفق شدیم اقلام ارسالی از سوی مردم در سراسر کشور را ساماندهی و به دست جامعه هدف خود برسانیم.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه از جمع آوری کمک‌های غیر نقدی به ارزش ۲۵ میلیارد تومان خبرداد و تصریح کرد: کمک‌های غیر نقدی که به بهزیستی کرمانشاه رسید، ارزشی بیش از ۲۵ میلیارد تومان داشت که اقلام در کمترین زمان ممکن در اختیار مددجویان سازمان بهزیستی در مناطق زلزله زده قرار گرفت.

قادری با اشاره به اعزام تیم‌های روانشناسی به مناطق زلزله زده اظهارکرد: در روز‌های اولیه پس از زمین لرزه کرمانشاه، تیم‌های روانشناس در مناطق زلزله زده حاضر شدند و مقرر شده غربالگری افراد زلزله زده تا پایان سال ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: مداخلات روانی و اجتماعی در مناطق زلزله زده ادامه خواهد داشت و این طور نیست که اقدامات ما در منطقه، مقطعی باشد.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه از اعزام نیرو‌ها در قالب طرح "محب" به مناطق زلزله زده خبرداد و خاطرنشان کرد: برای بررسی وضعیت افراد زلزله زده، ۱۰۰ نفر در قالب ۵۰ تیم عازم مناطق زلزله زده شده و افرادی که مستعد دریافت کمک و یا مشاوره‌های لازم هستند را شناسایی می‌کنند.

قادری افزود: این افراد پس از شناسایی برای دریافت خدمات مشاوره‌ای و یا درمانی به اورژانس اجتماعی معرفی می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه روانشناسان حاضر در مناطق زلزله زده بومی استان کرمانشاه هستند اذعان کرد: تمام تلاش ما این بود که روانشناسانی که در منطقه حضور پیدا می‌کنند بومی باشند، زیرا در این شرایط مردم راحت‌تر با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به تهیه فرم‌های ویژه برای هر یک از افراد زلزله زده از سوی مددکاران و مشاوران گفت: تا امروز برای ۶ هزار و ۸۰۰ تن از افراد زلزله زده فرم مرتبط با وضعیت آن‌ها تهیه و اطلاعات افراد در این فرم‌ها ثبت شده است.

قادری در خصوص وضعیت اورژانس اجتماعی استان کرمانشاه اظهارکرد: در بخش اورژانس اجتماعی با محدودیت خودرو مواجه بودیم، اما بعد از زمین لرزه، ۴۲ دستگاه خودرو ویژه اورژانس اجتماعی از سراسر کشور به کرمانشاه اعزام شد تا مشکلات ما در این بخش برطرف شود.

وی تاکید کرد: تیم‌های ما پس از زلزله در منطقه حاضر بوده و همچنان نیز خدمات مشاوره و درمانی نیروها به افراد زلزله زده ادامه دارد.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه در خصوص رصد‌های صورت گرفته از سوی نیرو‌های اورژانس اجتماعی در رابطه با وضعیت کودک آزاری و همسر آزاری بعد از زلزله خاطرنشان کرد: کار تخصصی نیرو‌های ما در مناطق زلزله زده آغاز شده و ما حمایت از زنان و کودکان به عنوان آسیب پذیر‌ترین اقشار را آغاز کرده ایم.

قادری ادامه داد: پس از هر بحران ممکن است میزان آسیب‌های اجتماعی در مناطق بحران زده افزایش پیدا کند به همین خاطر نیرو‌های ما بررسی موضوعات این چنینی را در دستور کار قرار داده اند.

وی با ارائه آماری از تعداد کودکانی که پس از زلزله بی سرپرست شده اند خاطرنشان کرد: در پی زلزله اخیر، ۱۳ کودک هم پدر و هم مادر خود را از دست داده و این افراد به سازمان بهزیستی کشور معرفی شدند.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه از پرداخت مستمری به کودکان بی سرپرست شده کرمانشاه خبرداد و اذعان کرد: تمام کودکان بی سرپرست شده کرمانشاهی که هم پدر و هم مادر خود را از دست داده اند اکنون نزد اقوام خود زندگی می‌کنند و هیچ کودک بی سرپرست شده‌ای به بهزیستی معرفی نشده است.

قادری افزود: مستمری سازمان بهزیستی به حساب کودک واریز می‌شود علاوه بر این، مددکاران ما وضعیت زندگی کودکان را به طور مرتب رصد کرده تا اگر مشکلی در نگهداری از آن‌ها وجود داشته باشد، این کودکان برای نگهداری به سازمان بهزیستی کشور ارجاع داده شوند.

وی در رابطه با حواشی مطرح شده پیرامون واگذاری یک کودک بی سرپرست به سازمان بهزیستی تصریح کرد: کودکی که اکنون به سازمان بهزیستی واگذار شده ۲ ساله و معلول ذهنی است و کودک مجهول الهویه است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه تاکید کرد: اطلاعی از والدین این کودک ۲ ساله در دسترس نیست و نمی‌توان وی را جزئی از کودکان بی سرپرست شده‌ای که هم پدر و هم مادر خود را در پی زلزله از دست داده اند به حساب آورد. وضعیت جسمی این کودک مطلوب است و از این بابت با مشکل مواجه نیستیم.

قادری در خصوص کمک‌های خیرین به کودکان بی سرپرست شده سازمان بهزیستی اظهارکرد: شهروندانی که قصد کمک به کودکان بی سرپرست شده در پی زلزله ۷.۳ ریشتری کرمانشاه را دارند می‌توانند مبالغ کمک خود را به شماره حساب مشارکت‌های سازمان بهزیستی کشور واریز کنند.

وی با بیان اینکه " مشاوره‌های لازم به کودکان یتیم شده بر اثر زلزله ارائه می‌شود" خاطرنشان کرد: کودکانی که در زمین لرزه کرمانشاه والدین خود را از دست داده اند دچار بحران سختی شده و لازم است مشاوره‌های لازم به آن‌ها ارائه داده شود.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: مددکاران سازمان بهزیستی به صورت ویژه وضعیت کودکان بی سرپرست شده را رصد کرده و به منظور بهبود وضعیت این کودکان اقدام می‌کنند.

قادری در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته به منظور شناسایی افراد ضایعه نخایی اذعان کرد: ۱۸ تن از افراد ضایعه نخایی جدیدا شناسایی شده که متاسفانه ۲ تن از این افراد در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

وی از دایر شدن یک مرکز اضطراری مرتبط با بیماران ضایعه نخایی در یکی از مراکز نگهداری از سالمندان کرمانشاه خبرداد و بیان کرد: به این خاطر که مرکز ویژه نگهداری از افراد ضایعه نخایی در کرمانشاه نداشتیم، پس از زمین لرزه، به صورت اضطراری یک بخش را در یکی از مراکز نگهداری از سالمندان کرمانشاه به این بیماران اختصاص دادیم.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: این بخش اکنون به امکانات مورد نیاز تجهیز شده و افراد ضایعه نخاعی زلزله کرمانشاه از این بابت با هیچ مشکلی مواجه نیستند.

قادری با تاکید بر اینکه سیاست ما بازگشت افراد ضایعه نخاعی به بدنه خانواده‌ها است گفت: به هیچ وجه به دنبال این نیستیم که افراد ضایعه نخاعی را در یک مرکز و در کنار هم جمع کنیم، زیرا اعتقاد ما این است که این اتفاق می‌تواند ضربه جبران ناپذیری به فرد ضایعه نخاعی وارد کند.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که فرد ضایعه نخاعی در میان خانواده خود نگهداری شده و در کنار آن، سازمان بهزیستی به فرد خدمات ارائه کند.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه از پرداخت مستمری به افراد ضایعه نخاعی خبرداد و اظهار کرد: افرادی که بر اثر زلزله کرمانشاه ضایعه نخاعی شده اند، خدمات مرتبط با مستمری را دریافت می‌کنند و علاوه بر آن، وسایل کمک توانبخشی که لازم داشته باشند نیز به آن‌ها داده می‌شود.

قادری در خصوص آخرین آمار مربوط به مددجویان بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: پیش از زلزله اخیر، تعداد معلولان ما ۸ هزار و ۴۰۰ تن بود و در کنار آن، سازمان بهزیستی به ۳ هزار و ۳۷۰ زن سرپرست خانوار نیز خدماتی را ارائه می‌کرد.

وی افزود: بعد از زلزله به تعداد معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور ۱۱۸ تن اضافه شد که این‌ها از افرادی هستند که بر اثر زلزله دچار معلولیت شده اند و ۶۲ زن نیز به دلیل مرگ همسران خود، سرپرست خانوار شده اند.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به تخریب منازل مسکونی تعداد قابل توجهی از مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور اظهارکرد: هزار و ۱۸۵ خانه متعلق به مددجویان سازمان بهزیستی کشور به طور کامل تخریب شده و لازم است برای آن‌ها خانه جدید ساخته شود.

قادری در خصوص وضعیت خانه‌های افراد مددجوی سازمان بهزیستی که پس از زلزله نیاز به تعمیر دارند خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۱۵۰ خانه متعلق به مددجویان سازمان بهزیستی نیز بعد از زلزله تا حدودی تخریب شده و نیاز به بازسازی دارد.

وی با بیان اینکه " برای تعمیر خانه مددجویان بهزیستی تسهیلاتی در نظر گرفته شده است" تصریح کرد: تسهیلاتی برای مددجویانی که خانه آن‌ها تخریب شده در نظر گرفته شده تا آن‌ها بتوانند در مدت زمان اندکی به خانه‌های خود باز گردند.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته شده به منظور ساخت خانه برای مددجویانی که منازل مسکونی آن‌ها به طور کامل تخریب شده است اظهارکرد: سازمان بهزیستی کشور طبق توافقات صورت گرفته با سازمان بسیج سازندگی، برای ساخت خانه مددجویان تحت پوشش سازمان اقدماتی شده است و به دنبال این هستیم که مشکل خانه مددجویان سازمان بهزیستی را برطرف کنیم.

قادری در خصوص وضعیت اعتبارات بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: خوشبختانه در بحث اعتبارات در این برهه زمانی برای رسیدگی به وضعیت مددجویان و ارائه خدمات به آن‌ها با مشکل مواجه نیستیم، اما برای احداث خانه‌های مددجویان نیازمند کمک‌های خیرین هستیم.

وی تاکید کرد: پس از زلزله کرمانشاه، مردم ایران به سازمان بهزیستی اعتماد کرده و کمک‌های خوبی را برای ارائه به مددجویان زلزله زده ارائه کردند، اما باید به این موضوع توجه شود که این کمک‌ها تا عادی شدن شرایط نباید متوقف شود.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اسکان موقت خانواده‌های زلزله زده تحت پوشش سازمان بهزیستی در کانکس تصریح کرد: به دنبال این هستیم که برای تمام مددجویان سازمان بهزیستی که در مناطق زلزله زده به سر می‌برند کانکس تهیه کنیم، زیرا اعضای جامعه هدف سازمان نسبت به سایر اقشار شکننده‌تر بوده و به دلیل مشکلاتی که دارند باید مورد حمایت قرار گیرند.

قادری پراکندگی مددجویان سازمان بهزیستی در مناطق زلزله زده را یکی از مشکلات سازمان دانست و اظهارکرد: یکی از مشکلات ما این است که پراکندگی مددجویان سازمان در مناطق زلزله زده زیاد است و فاصله روستا‌ها با یکدیگر سبب شده ارائه خدمات به افراد دشوار شود.

وی به لزوم راه اندازی یک مرکز ویژه معلولان ضایعه نخاعی اشاره کرد و گفت: در شرایطی که بعد از زمین لرزه ۷.۳ ریشتری غرب کشور، تعداد معلولان ضایعه نخاعی استان افزوده شده لازم است برای راه اندازی یک مرکز ویژه این معلولان در استان کرمانشاه اقدام شود.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه در خصوص توافق اخیر سازمان بهزیستی کشور با سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: بر اساس تفاهم نامه‌ای که طی روز‌های اخیر با سازمان بسیج سازندگی به امضا رساندیم مقرر شد برای هزار و ۱۷۵ خانوار مددجوی سازمان بهزیستی مسکن مددجویی احداث شود.

قادری تاکید کرد: سازمان بهزیستی اطلاعات مرتبط با مددجویان سازمان در مناطق زلزله زده را در اختیار سازمان بسیج سازندگی قرار می‌دهد تا در مدت زمانی اندک نسبت به احداث خانه برای مددجویان سازمان اقدام شود.
 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وضعیت کودک مجهول الهویه کرمانشاهی بعد از زلزله»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..