تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولیددانش برای رفع آسیب‌های اجتماعی بر عهده دانشگاه هاست

تولیددانش برای رفع آسیب‌های اجتماعی بر عهده دانشگاه هاستمهدی رسولی عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد رسیدگی به مساله آسیب های اجتماعی گفت: تولید دانش و‌رفع نیاز‌های جامعه از ضروریاتی است که باید دانشگاه‌ها در عرصه آن پیشگام شوند تا با نگاه عالمانه بتوانیم مشکلات اجتماعی رابرطرف کنیم

وی ادامه داد: شناسایی ظرفیت دانشگاه‌ها، تربیت دانشجویان به عنوان نسلی که با مهارت افزایی در رفع مشکلات می‌کوشند از ضروریت‌هایی است که باید در صدد آن باشیم.

رسولی گفت: شناسایی ضرورت‌های دانشگاه‌هایی که به تربیت رشته‌های مشاوره و روانشناسان می‌پردازند وارتقای مهارت‌های دانش آموختگان می‌تواندبه رفع آسیب‌های اجتماعی که یکی از منویات مقام معظم رهبری است ؛کمک کند.

این عضو هیئت علمی بیان کرد: نباید نگاه برخی از مشاوران و روانشناسان در کسب تحصیل رشته‌های مشاوره و روانشناسی کسب مجوز و پروانه کلینیک‌های باشد‌بلکه باید بدانیم اخلاق حرفه‌ای نیز یکی از موضوعاتی است که در بحث روانشناسی، مشاوره و مددکاری باید لحاظ شود، زیرا مشکلات و آسیب‌های اجتماعی کشور ما می‌طلبد تا دانشگاه‌ها به صورت کیفی کار کنند و در صدد رفع مشکلات بکوشند.

رسولی اظهار کرد: دانشگاه‌های کشور اگر به سمت تولید دانش و علم کاربردی که به رفع نیاز‌های جامعه می‌انجامد گام بردارند شاهد رفع بسیاری از مشکلات کشور خواهیم بود.

وی گفت: هزینه‌ای که برای تربیت دانشجو، حقوق اساتید و‌دانشگاهیان صرف می‌شود موضوع مهمی است که در اقتصاد مقاومتی باید به آن توجه کنیم و اگر تربیت این گروه‌ها در راستای حل مشکلات جامعه باشد می‌توانیم بگوییم بسیاری از هزینه‌های سلامت اجتماعی در جامعه کاسته میشود.

این استاد دانشگاه افزود: سالانه تعداد زیادی از دانشگاه‌های کشور ما فارغ التحصیلان مشاوره، روانشناسی و مددکاری را روانه جامعه می‌کنند که باید این گروه‌ها در عرصه آموزش و پیشگیری بکار گرفته شوند.

وی یادآور شد: سهم دانشگاه‌ها در رفع مشکلات جامعه موضوعی است که کمتر به آن پرداخته شده و امیدواریم متولیان آموزش عالی کشور با همکاری دانشگاهیان این مهم را بازنگری کنند.

انتهای پیام/

توجه به رفع آسیب های اجتماعی در دانشگاه‌های کشور



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولیددانش برای رفع آسیب‌های اجتماعی بر عهده دانشگاه هاست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..