تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قدیمی ترین مهره دار زنده جهان کشف شد+تصاویر

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛   هرچند دانشمندان این ماهی ۱۸ فوتی (تقریبا ۵/۵ متر) را طی ماههای اخیر در شمال آتلانتیک کشف کرده بودند اما بر اساس آنچه در مجله Science منتشر شده، سن و عمر زندگی آن در کره زمین بتازگی تخمین زده شده.

 کوسه‌های گرینلند طولانیترین عمر را در میان همه انواع حیوانات مهره‌دار دارند اما احتمال داده شده که این کوسه اوایل سال ۱۵۰۵ متولد شده و تاکنون زنده مانده است.

جولیوس نلسون، زیست‌شناس دریایی، با تاکید بر این نکته افزود: چنین موجودی فوق‌العاده است و باید در میان قدیمیترین حیوانات زندهٔ ساکن زمین در نظر گرفته شود».

برای تعیین سن این کوسه دانشمندان از یک مدل ریاضی استفاده کردند که عدسی و قرنیه چشم کوسه را اندازه‌گیری کرده، ارتباط آن را با سن این حیوان تجزیه و تحلیل می‌کند.

کوسه‌های گرینلند هر سال حدود ۲ سانتیمتر بزرگتر می‌شوند و چنین موضوعی دانشمندان را در تخمین و برآورد سن آنها کمک می‌کند.

قدیمی ترین مهره دار زنده جهان کشف شد+تصاویر

قدیمی ترین مهره دار زنده جهان کشف شد+تصاویر

منبع : سلامت آنلاین

انتهای پیام/

کشف قدیمی‌ترین مهره‌دار زندهٔ جهان: کوسه ۵۱۲ ساله گرینلندی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قدیمی ترین مهره دار زنده جهان کشف شد+تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..