تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پاسخ آموزش و پرورش به گمانه زنی‌ها در مورد راهیان نور/ اعتراض نسبت به انتقال آموزشکده‌ها به وزارت علوم

پاسخ آموزش و پرورش به گمانه زنی‌ها در مورد راهیان نور/ اعتراض نسبت به انتقال آموزشکده‌ها به وزارت علومبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آموزش و پرورش در هفته نسبتا شلوغ و تغییرات خود با اخباری نظیر تصویب اساسنامه صندوق حمایت از موسسان غیردولتی و پاسخ به گمانه زنی‌ها در مورد حادثه اردوی راهیان نور مواجه بود.

اعتراض وزیر آموزش و پرورش نسبت به انتقال آموزشکده‌ها به وزارت علوم

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: امروزه با کاموای رنگی دانش آموز  مدار برق تمرین می‌کند و موتور ماشین‌های قدیمی برای هنرآموزان کار پیش می‌رود در حالی که تمام توان را برای ارتقای آموزشکده‌ها گذاشتیم و به یک باره از دست آموزش و پرورش رفت.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۶ هزار میلیارد تومان ارزش خالص آموزشکده‌هایی است که از آموزش و پرورش خارج شد و این در حالی است که هنر آموز ما اکنون کمترین امکانات را در اختیار ندارد.

وی تصریح کرد: ما درخت تنومندی از آموزش و پرورش گرفته و نهالی ارزشمند به نام دانشگاه فرهنگیان را در اختیار آموزش و پرورش گذاشتیم و برای تقویت آن کاری زمان بر است.

بطحایی یادآور شد: درخواست می‌کنم نمایندگان مجلس به این مسئله کمک کنند تا آثار این خطا کاهش یابد اکنون با مشکلات بسیاری در حوزه فضای آموزشی مواجه هستیم و این دانشجومعلمانی که همه ما برای خدمت به آن‌ها جمع شدیم چشم امیدی برای فضای بانشاط دارند.

پاسخ آموزش و پرورش به گمانه زنی‌ها در مورد راهیان نور

شاپور محمد زاده مدیر کل دفتر در خصوص آخرین وضعیت حادثه راهیان نور و امکان استفاده از قطار برای این اردو‌ها عنوان کرد: سعی می‌کنیم در حد امکان از قطار برای سفر‌های دانش آموزی استفاده کنیم، اما در مسیر این تصادف امکان استفاده از قطار وجود نداشته است.

مدیرکل دفتر وزارتی در مورد برخی اظهارنظر‌ها در مورد اجباری بودن این اردو‌ها برای درس آمادگی دفاعی بیان کرد: هیچ گونه اجباری برای این اردو‌ها وجود نداشته و این مساله کاملا اختیاری است.

محمدزاده تصریح کرد: سعی می‌کنیم اردو‌ها با امنیتی بیش از پیش دنبال شود و همچنان در حال پیگیری وضعیت این اردو و دانش آموزان هستیم.

جزئیات اساسنامه صندوق حمایت از موسسان غیردولتی

مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی اظهار کرد: هیئت وزیران، اساسنامه صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی با هدف حمایت از موسسان مدارس غیردولتی با اولویت مناطق محروم وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده را به تصویب رساند.

زینی وند ادامه داد: با راه اندازی صندوق حمایت از موسسان مدارس غیردولتی پرداخت بخشی از حق بیمه سهم موسس و کارکنان غیررسمی مدارس غیردولتی، گام مهمی در ایجاد انگیزه وتامین امنیت شغلی وآرامش خاطر جمع کثیری از معلمان شاغل در مدارس غیردولتی است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی اظهار کرد: صندوق حمایت از موسسان مدارس غیردولتی نقش مهمی در تحقق توسعه عدالت آموزشی دارد و بسترمناسبی جهت بهره مندی دانش آموزان مستعد بی بضاعت در مناطق کمتر برخوردار فراهم می‌آورد و دراین صندوق موسسان مناطق محروم وکمتربرخوردار جهت حمایت دراولویت هستند.

پیگیری آموزش‌وپرورش برای تداوم دوره کاردانی پیوسته

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش پرورش در مورد اقدام آموزش و پرورش با توجه به حذف دوره کاردانی پیوسته عنوان کرد: پیش از اینکه این خبر منتشر شود، مکاتبه‌ای با وزیر علوم در مورد تداوم دوره کاردانی پیوسته برای دانش‌آموزانی که سال ۹۸ به بعد وارد دانشگاه می‌شوند انجام شده بود.

وی ادامه داد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه به ازای انتقال آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای به آموزش عالی دوره‌های کاردانی پیوسته، تداوم خواهد داشت.

زرافشان تصریح کرد: وزارت علوم مکلف بوده که این دوره را ادامه دهد و بر این اساس ما هم برنامه پنج ساله برای فنی و حرفه‌ای آماده کردیم و یکی از دلایل تاسیس آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و هزینه‌هایی که آموزش و پرورش برای این آموزشکده‌ها داشته، تحقق تداوم دوره کاردانی بوده است.

آموختم منافع ملی را باید بر منافع گروهی و جناحی مقدم بدانم

محمود مهرمحمدی سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: بیش از چهار سال تجربه ناب یادگیری را در دانشگاه فرهنگیان داشتم و این مساله نعمتی ناب برای من محسوب شده است.

مهرمحمدی بیان کرد: آموختم که منافع ملی را باید بر منافع گروهی و جناحی مقدم بدانم به همین خاطر بسیاری اصلاح طلبان که به درستی من را از جنس خود می‌دانند، رنجیدند، اما در انتصاب‌ها بر اساس صلاحیت‌ها عمل کردم و اصلا پشیمان نیستم. بنده یاد گرفته ام نقد‌ها و تخریب‌ها را جزئی از اصول تن دادن به خدمت و پذیرش مسئولیت تلقی کنم.

سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان افزود: ممکن است برخی بگویند در این چهارسال نقش بازی می‌کردی، اما از همه کسانی که تلاش کردند در این چهار سال به ارتقای دانشگاه فرهنگیان تلاش کردند قدردانی می‌کنم.

ضرورت توسعه پیوست پژوهشی به اقدامات آموزش و پرورش

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بیان کرد: زیر نظام پژوهش شکل گرفته و در این راستا توجه به استفاده از پایان‌نامه‌های دانشگاهی، توجه به پژوهش‌های دانش آموزان و توسعه این روند مورد توجه است.

وی افزود: پژوهش محوری را باید جدی‌تر از آنچه وجود دارد بررسی کنیم و برنامه‌های آموزش و پرورش اگر پیوست پژوهشی داشته باشد نتایج خود را نشان می‌دهد، زیرا همیشه توان بررسی تمام جوانب وجود ندارد و پژوهش به این امر کمک می‌کند بنابراین باید با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و پژوهشگران بیرون از آموزش و پرورش کار را تقویت کنیم.

آمادگی پوشش تحصیلی ۳۰۰ هزار دانش آموز در قالب طرح خریدخدمات آموزشی

مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی در خصوص وضع اجرای طرح خرید خدمات آموزشی برای سال تحصیلی آینده اظهار کرد: در بحث توسعه طرح خرید خدمات آموزشی در هر مقطع تحصیلی اعم از دبستان تا سال آخر متوسطه آمادگی ارائه خدمات داریم.

زینی وند با اشاره به اینکه امسال ۱۰ هزار معلم خرید خدمات آموزشی برای پوشش تحصیلی ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در هزار مدرسه کشور فعالیت داشتند، تصریح کرد: برای سال تحصیلی آینده آمادگی پوشش تحصیلی برای ۳۰۰ هزار دانش آموز و فعالیت ۱۵ هزار معلم در این طرح را در تمامی مقاطع تحصیلی را داریم.

حمایت آموزش و پرورش از فعالیت‌های کارآفرینی برای دانش آموزان

سید علی حسینی معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش و مشاور معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به سمت کارآفرینی حرکت می‌کند، بیان کرد: کارآفرینی مبتنی بر مفاد سند تحول بنیادین بوده و براساس آن به سمت فعالیت‌های کار آفرین حرکت می‌کنیم.

وی ادامه داد: به دنبال ترویج و حمایت از کار آفرینی در آموزش و پرورش در حوزه تالیف کتب و طراحی و جشنواره‌های مبتنی بر کارآفرینی هم برنامه ریزی داشته است و درس سواد رسانه و کتاب کار وفناوری تهیه شده است.

حسینی تصریح کرد: آموزش و پرورش از جشنواره‌های علمی و مهارت آموزی حمایت کرده و در چنین جشنواره هایی، استعداد‌های برتر را شناسایی می‌کند.

همزمان با هفته پژوهش؛ رونمایی از نرم افزار آموزش سواد از طریق تلفن همراه

علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سواد آموزی بیان کرد: سازمان نهضت سواد آموزی همزمان با آغاز هفته پژوهش از نرم افزار آموزش سواد و سواد آموزی با تبلت رونمایی خواهد کرد.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در خصوص علاقه مندی این سازمان در زمینه حمایت از انجام پروژه‌های تحقیقاتی توسط دانشجویان ارشد و دکترا بیان کرد: به منظور تشویق دانشجویان به امر پژوهش درحیطه سوادآموزی سازمان نهضت سواد آموزی اقدام به حمایت از بیش از ۱۰ مورد پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکترا نموده است تا از کاربست‌ها و نتایج پژوهش‌ها در ترسیم سیاست‌ها و خط مشی سازمان جهت رفع معضل بیسوادی در جامعه قدم موثری بردارد.

وی با ارائه توضیحاتی در خصوص سواد آموزی با تبلت، بیان کرد: با عنایت به برگزاری هفته پژوهش در آموزش و پرورش در مورخه ۲۰ تا ۲۶ آذرماه با شعار پژوهش، فناوری و تحول بنیادین این سازمان از نرم افزار آموزش سوادآموزی از طریق تلفن همراه و تبلت رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پاسخ آموزش و پرورش به گمانه زنی‌ها در مورد راهیان نور/ اعتراض نسبت به انتقال آموزشکده‌ها به وزارت علوم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..