تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حمایت عربستان از اظهارات ضد ایرانی نماینده آمریکا در سازمان ملل

عربستان سعودی از اظهارات نماینده آمریکا در سازمان ملل که مدعی حمایت ایران از حوثی‌ها شد، استقبال کرد.

به گزارش شما نیوز ،به نقل از الشرق الأوسط، عربستان سعودی ضمن حمایت از اظهارات ضد ایرانی نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد: ما بار دیگر حمایت ایران از شبه نظامیان حوثی که عملیات خصمانه انجام می‌دهند و موسسات دولتی را ویران می‌کنند، محکوم می‌کنیم.

عربستان مدعی شد که ایران با حمایت موشکی از حوثی‌ها مصوبه 2216 و 2231 شورای امنیت را نقض کرده است.

عربستان همچنین مدعی شد که جامعه بین‌المللی باید اقداماتی علیه اقدامات خصمانه ایران اتخاذ کند.

به نقل از بی بی سی، نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل روز پنج شنبه گفت: تمرکز ما فقط بر روی برنامه هسته‌ای ایران نیست بلکه برنامه های موشکی ایران نیز در دستور کار ما قرار دارد. ما هیچ بهبودی در رفتار ایران مشاهده نمی‌کنیم بلکه حمایت این کشور از تروریستها همچنان ادامه دارد. هیچ گروه تروریستی در خاورمیانه نیست که ایران با آن همکاری نکند.

سفیر آمریکا در سازمان ملل  مدعی شد: رفتار ایران در خاورمیانه روز به روز بدتر می‌شود و بر درگیری‌های منطقه دامن می‌زند.
نیکی هیلی مدعی شد: نشانه‌های ایران بر روی موشک‌هایی که انصارالله پرتاب می‌کند پیدا است. موشکی که انصارالله به سمت سعودی پرتاب کرد ساخت ایران بوده است. بر آن هستیم ماهیت نظام ایران را افشا کرده و بر ضرورت مقابله با تهدیدهایی که ایران ایجاد کرده تاکید کنیم.

در پی ادعاهای بی اساس سفیر امریکا در سازمان ملل نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی این اتهامات را قویا رد کرد، در این بیانیه آمده است: به دنبال طرح اتهامات بی‌پایه دولت آمریکا بر ضد جمهوری اسلامی ایران طی 10 ماه گذشته، امروز بار دیگر سفیر آمریکا در سازمان ملل ایران را به ارسال موشک به یمن متهم کرد؛ اتهام بی‌اساسی که ما قویاً آن را رد کرده و در عین حال، آن را نشانه بارزی از نقش مخرب، تحریک‌آمیز و غیرمسئولانه آمریکا می‌دانیم. شواهد و مدارک ادعائی که امروز به نمایش گذاشته شد، مثل مدارک جعلی و ساختگی است که آمریکا در گذشته در مناسبت‌های دیگر نیز ارائه کرده است.

محمدجواد ظریف نیز در صفحه توییتر خود با انتشار عکسی از  کالین پاول وزیر خارجه وقت امریکا در دولت اول بوش پسر و همچنین نیکی هیلی نماینده کنونی امریکا در سازمان ملل اظهار کرد:زمانی  که من در سازمان ملل بودم این نمایش و آنچه به بار آورد را دیدم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حمایت عربستان از اظهارات ضد ایرانی نماینده آمریکا در سازمان ملل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..