تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ساطع شدن گاز متان بر اثر خشک شدن دریاچه ارومیه مانع تشکیل ابرهای بارشی می‌شود

ایمانلو: ساطع شدن گاز متان بر اثر خشک شدن دریاچه ارومیه مانع تشکیل ابرهای بارشی می‌شود

استان‌ها > آذربایجان شرقی - مدیرعامل شرکت اب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه خشکی دریاچه ارومیه، در کاهش بارندگی‌های شمال غرب تاثیر داشته است، گفت: طبق مطالعات انجام شده گاز متان ساطع از دریاچه در تشکیل نشدن ابرهای باران‌زا، تاثیر بسیاری دارد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، علیرضا ایمانلو صبح امروز در همایش نهمین جشنواره فراگیری نخستین واژه "آب" در تالار اندیشه تبریز اظهار کرد: حتی اگر انتقال آب از رود ارس به استان هم محقق شود باز هم جواب‌گوی مصرف بالای آب شرب نیست، درست است که ۸ درصد مصرف آب در حوزه آب شرب است ولی باز هم می‌توان آن را کاهش داد!

وی خاطرنشان کرد: حوزه زرینه رود از منابع آبی شهر تبریز هست که برای انتقال این منبع به تبریز مسیری به طول ۱۸۰ کیلومتر طی می‌شود که هزینه قابل توجهی برای تصفیه آن صرف می‌شود ، علاوه بر آن یکی دیگر از منابع، چاه‌های عمیق هست که گاها تا عمق ۳۰۰ متر هم می‌رسد و این منابع باید برای آیندگان حفظ شود ولی چون حوزه دیگری نداریم مجبوریم از آنها هم استفاده کنیم.
ایمانلو اضافه کرد: هر ساله تراز میانگین بارش‌ها در ایران کاهش می‌یابد متوسط بارندگی در ایران ۲۵۰ میلیمتر است که هر ساله کاهش می‌یابد، امسال هم طی پیش‌بینی‌های ما، این کاهش وجود خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، با بیان اینکه ایران در زمره کشورهایی است که در مرز بحران شدید آبی قرار دارد، یادآور شد: تنها ۲٫۵ درصد آب‌های جهان شیرین است، که اکثر این منابع شامل یخ‌های قطبی می‌شود، با این مصرف جهانی، پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۵، ۴۸ کشور با بحران بسیار شدید آب درگیر خواهند شد، ما باید تمام تلاشمان را بکنیم تا دچار این بحران نشویم.
وی یادآور شد: ایران از نظر تجدید مصرف آب سرانه از آخرین کشورهای جهان است، از نظر مصرف سرانه آب جزو اولین کشورها بوده و با ۱۸۹ لیتر مصرف سرانه روزانه، از متوسط جهانی بالاتر است.
ایمانلو گفت: مردم فکر می‌کنند، وقتی شیر باز شد و آب آمد پس آب داریم، ولی باور کنید در پشت صحنه این دیگر منابعی وجود ندارد، باید این را به مردم انتقال کرد تا مردم مصرف را مدیریت کنند.
وی ادامه داد: هزینه‌ای که برای تولید هر متر مکعب آب برای مصرف در شهر صرف می‌شود، ۱۲۰۰ تومان است و برای روستا ۱۶۰۰ تومان و مبلغ دریافتی از شهرنشینان برای هر مترمکعب ۴۵۰ تومان و برای روستانشینان ۲۲۰ تومان، ولی مردم نباید فکر کنند چون کمتر از نصف هزینه را پرداخت می‌کنند پس بی‌رویه مصرف کنند، باید به مردم انتقال دهیم که آب برای خودشان و نسل‌های آینده‌شان است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با اقداماتی سال قبل که اداره کل آب و فاضلاب استان در راستای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب انجام داد، ۳ درصد کاهش مصرف آب در استان داشتیم.

46



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ساطع شدن گاز متان بر اثر خشک شدن دریاچه ارومیه مانع تشکیل ابرهای بارشی می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..