تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اولین کلینیک پزشکی فرد محور کشور افتتاح می‌شود

اولین کلینیک پزشکی فرد محور کشور افتتاح می‌شودبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سعیدرضا غفاری، عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا با بیان اینکه در یک گام رو به جلو می‌خواهیم اولین کلینیک پزشکی فرد محور را در کشور راه اندازی و افتتاح کنیم، گفت: این کلینیک یک مرکز چند تخصصی است که اکنون با محوریت درمان ناباروری، سرطان و فارماکوژنتیک فعالیت‌های خود را آغاز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این کلینیک حاصل همکاری فناوری نسل جدید تعیین توالی مرکز تحقیقات نسل امید و بخش‌های مختلف مرکز درمان ابن سینا است، افزود: روش درمان به شیوه فرد محور به گونه‌ای است که برای هر تجویز درمان و دارو، ابتدا بررسی‌های ژنتیکی بر روی هر فرد به صورت جداگانه صورت می‌گیرد.

غفاری با اشاره به اینکه هر فرد با سه روش می‌تواند به کلینیک پزشکی فرد محور مراجعه کند، تشریح کرد: در حالت اول پزشک جهت انتخاب بهترین روش درمان پزشکی فرد محور، طی یک ارجاع تخصصی، بیمار را به کلینیک پزشکی فرد محور ارجاع می‌دهد و درخواست مشاوره و نظر تخصصی فرد محور می‌کند؛ در حالت دوم، پزشک معالج، خود به تنهایی رویکرد فرد محور را مد نظر قرار داده و بر اساس نظر تخصصی خود بیمار را برای انجام آزمایش و تعیین ژنوتیپ بیمار و انتخاب درمان مناسب به کلینیک ارجاع می‌دهد و در حالت سوم، شخص بیمار مستقیما به کلینیک پزشکی فرد محور مراجعه می‌کند.

وی بیان کرد: مثلا بیماری که درگیر یک ناخوشی است و روش‌های معمول درمان در وی موثر نبوده است یا اینکه درمان پیچیده‌ای دارد  یا طی درمان، دچار عوارضی شده است و می‌خواهد بداند که آیا روش‌های فرد محور به درمان او کمک می‌کند یا خیر؟ می‌تواند به کلینیک مراجعه کرده و درخواست مشاوره پزشکی فرد محور دهد و پس از آن پزشکان متخصص ژنتیک و سایر متخصصان با وی مشورت کرده و بهترین راه حل‌های موجود را در جهت درمان بیمار به ایشان پیشنهاد کرده و درمان را آغاز می‌کنند  یا در حالت دیگر متخصصان ژنتیک به پزشک متخصص ارجاع کننده بیمار مشورت می‌کنند تا بهترین روش درمان برای بیمار انتخاب شود.

عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا تاکید کرد: تفاوت این روش با روش‌های موجود دیگر این است که در این حالت بدون در نظر گرفتن وضعیت اختصاصی و ژنتیکی فرد درمان آغاز نمی‌شود این رویکرد در دنیا بسیار جدید است و در ایران نیز چنین رویکردی بصورت متمرکز و ضابطه‌مند تاکنون وجود نداشته است؛ به بیان دیگر در این روش، درمان‌ها به صورت اختصاصی و بر اساس دستورالعمل‌های نوین برای هر فرد به کار می‌روند.

وی اظهار کرد: این روش در عرصه‌های مختلف از جمله درمان ناباروری، درمان سرطان و عوارض دارو‌های روانپزشکی، بیهوشی و عفونی استفاده می‌شود.

غفاری در تشریح اینکه استفاده از این روش برای چه افراد توصیه می‌شود، گفت: اکنون روش درمان از طریق پزشکی فرد محور برای افرادی کاربرد دارد که درمان‌های موجود برایشان پاسخ نداده است یا اینکه دچار عوارض دارویی شده اند، بیماری‌های بسیار خطرناکی دارند  یا به بیماری‌هایی مبتلا هستند که در دنیا روش‌های ثابت شده درمان فرد محور برای آن‌ها گزارش شده باشد.

لازم به ذکر است که کلینیک پزشکی فرد محور،۲۳ آذرماه سال جاری همزمان با آغاز به کار سمپوزیوم پزشکی فردمحور، در مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

افتتاح اولین مرکز تخصصی فرد محور



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اولین کلینیک پزشکی فرد محور کشور افتتاح می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..