تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ضرورت استفاده از فناوری‌های جدید در نظام سلامت/ اثربخشی درمان در گرو پزشکی فردمحور

ضرورت استفاده از فناوری‌های جدید در نظام سلامت/ اثربخشی درمان در گرو پزشکی فردمحوربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیروس زینلی مسئول شبکه پزشکی مولکولی کشور در سمپوزیوم پزشکی فردمحور گفت: فناوری‌های جدید در نظام سلامت، معرفی و به کارگیری آن ضرورتی انکارناپذیر است که با وجود آن می‌توانیم شاهد بروز ارتقاء اقتصاد سلامت در کشور باشیم.

وی افزود: در زمینه ژنتیک یک تحول بزرگی از سال 2000 به بعد اتفاق افتاد که فراهم شدن امکان تعیین توالی با حجم خیلی بالا که نسل جدید تعیین توالی دیده می‌شود، به طوری که در پروژه ژنوم به ازای یک نفری که قرار بود تعیین توالی شود 3.5 میلیارد دلار هزینه دربر داشت و باید ده ها مرکز طی 10 سال کار انجام می‌دادند، اما امروزه با کمتر از 1000 دلار یک یا ده ها نفر با یک دستگاه در یک مرکز تعیین توالی می‌شوند که مقایسه نجومی آن نشان می‌دهد فناوری در کشور ما باید به کار گرفته شود و این ضرورت را نباید انکار کنیم.

کاهش هزینه‌های سلامت با پزشکی فردمحور

زینلی اظهار کرد: فناوری‌های جدید در زمینه ژنتیک پزشکی، پزشکی فردمحور و علوم زیستی کاربرد وسیعی دارد که اگر به خوبی به آن پرداخته شود، می‌توانیم شاهد بروز رسانی علوم پزشکی و سایر علوم در کشور باشیم.

زینلی گفت: بدن انسان ها به دلیل تفاوت‌های ژنتیکی نسبت به دارو، درمان و بیماری‌ها متفاوت عمل می‌کنند و اگر بتوانیم فناوری‌ها را با پزشکی فردمحور که موضوع جدیدی است در ایران مدیریت کنیم، می‌توانیم شاهد اثربخشی درمان و کاهش هزینه‌های سلامت باشیم.

وی گفت: در پزشکی فردمحور با چند آزمایش می‌توان یک فرد که نسبت به یک بیماری حساس است، نسبت به کدام دارو جواب نمی‌گیرد و کدام دارو بهتر است که این موضوع در نگاه کلان موضوعی حائز اهمیت است.

زینلی افزود: به عنوان مثال سرطان سینه از سرطان‌های شایع زنان است که حجم بالایی از دارو و هزینه‌ها در آن به کار گرفته می‌شود و اگر طبق پزشکی فردمحور آزمایش کوچکی انجام دهیم متوجه می‌شویم که 25 درصد نیاز به داروی خاص دراند و 85 درصد نسبت به دارو جواب نمی‌گیرند و دارو برای آنها سمی گرانقیمت است.

وی در پایان گفت: در سمپوزیوم پزشکی فردمحور با توجه به توانمندی محققان داخلی ضرورت به کارگیری فناوری‌های جدید در علوم پزشکی مطرح شد و امیدواریم با توسعه پزشکی فردمحور شاهد اثربخشی درمان، کاهش تجویزهای بی‌رویه دارو و ارتقاء اقتصاد سلامت باشیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ضرورت استفاده از فناوری‌های جدید در نظام سلامت/ اثربخشی درمان در گرو پزشکی فردمحور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..