تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پزشکی فردمحور تناقضی با علم پزشکی جامع ندارد/ پزشکی فردمحور زمینه‌ساز اثربخشی دارو و درمان

پزشکی فردمحور تناقضی با علم پزشکی جامع ندارد/ پزشکی فردمحور زمینه‌ساز اثربخشی دارو و درمانبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعیدرضا غفاری دبیرعلمی سمپوزیوم پزشکی فردمحور فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو گفت: پزشکی فردمحور بحث جدیدی است که با رشد و توسعه آن می‌توانیم شاهد اثربخشی درمان باشیم و شاهد رشد مطلوبی در پزشکی باشیم.

وی افزود: از آنجایی که پزشکی فردمحور موضوعی جدید است و یافته‌های داخلی کشور در این عرصه کم است و باید در تعاریف به توافق برسیم، این موضوع در قالب سمپوزیوم ارائه شد و حضور پزشکان عمومی، متخصصان ژنتیک، متخصصان زنان و داروساز با کسب 10 امتیاز چالش‌هایی را برای ما داشت، اما می‌دانیم گسترش این موضوع نتایج خوبی برای سلامت جامعه دارد.

غفاری اظهار کرد: اینکه امروزه تخصص‌های جدایی داریم و در علم پزشکی گروهی معاینه می‌کنند، گروهی عکس می‌گیرند، گروهی شرح‌حال می‌نویسند، گروهی رحم را بررسی می‌کنند از یک بابت که دانش عمیقی داریم، مطلوب است و اینکه به صورت مولکولی انسان را آنالیز می‌کنیم مطلوب است اما باید بدانیم متاسفانه پزشکی تجزیه شده است و برخی مواقع فراموش می‌کنیم که انسان بیمار را باید یکپارچه رصد کنیم.

غفاری گفت: برخی مواقع به دلیل اجزای پزشکی در شبکه‌های پزشکی اختلاف نظر داریم اما باید بدانیم در تخصص‌های گوناگون نظیر بالین، آزمایشگاه، دارو و .... هدف نهایی کیفیت زندگی انسان است.

با رشد پزشکی فردمحور می‌توانیم شاهد اثربخشی درمان باشیم

وی گفت: پزشکی فردمحور تناقضی با علم پزشکی جامع ندارد و مانند یک هنر است، زیرا تک تک مراجعان به پزشکان متفاوت هستند اما اینکه افراد متفاوت بیماری یکسان دارند اما با داروهای یکسان الزاما اثر یکسان را نمی‌بینند جای تأمل دارد که در گذشته نیز افتراق مزاج‌ها را داشتیم و امروز پزشکی فردمحور نیز به اثربخشی دارو و درمان برای افراد جایگاه خاصی دارد.

دبیر علمی سمپوزیوم پزشکی فردمحور گفت: پزشکی موجود کاهش مرگ و میر، کاهش عفونت‌ها، افزایش امید به زندگی و موارد دیگری را دربر داشته، اما هنوز پزشکی موجود درمان افسردگی را دربر نداشته است. هنوز در پزشکی موجود 40 درصد بیماری‌های آسمی، 40 درصد بیماری‌های قلبی، 48 درصد میگرن، 75 درصد سرطان‌ها پاسخ نگرفتند که باید روی این موضوع نیز تأمل داشته باشیم.

غفاری افزود: ما اعتقاد داریم در رشته‌های مختلف پزشکی درمان‌ها و داروهای گوناگونی را تجویز می‌کنند، اما اگر تجویز دارو براساس ژنوتیپ فرد باشد و عوارض دارو را در افراد گوناگون بدانیم، می‌توانیم شاهد اثربخشی درمان باشیم، زیرا طبق گزارشات رسیده عوارض دارویی بدتر از خود بیماری است و اگر میانگین بستری یک روز باشد بستری عوارض دارویی چهار برابر است.

دبیر علمی سمپوزیوم پزشکی فردمحور گفت: با رشد پزشکی فردمحور می‌توانیم شاهد اثربخشی درمان باشیم و تجویز دارو، داروسازی، افرادی که از دارو استفاده می‌کنند نیز در این قضیه سود می‌برند و شاهد اثربخشی خواهیم بود و اگر بدانیم قبل از تجویز دارو چه انتخابی برای بیمار خوب است، می‌توانیم شاهد نتایج مثبتی در اقتصاد سلامت باشیم.

وی در پایان ژن‌درمانی هموفیلی، بررسی واکسن سرطان، طراحی داروهای هدفمند و موضوعات دیگر را از موضوعات پیش روی این کنگره عنوان کرد و افزود: بررسی نتایج علمی و روز دنیا در این عرصه‌ها و نظرات محققان داخلی یکی از نقاط قوت این سمپوزیوم است و امیدواریم با توسعه علم پزشکی فردمحور و اثرات موثر آن شاهد ارتقاء نظام سلامت باشیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پزشکی فردمحور تناقضی با علم پزشکی جامع ندارد/ پزشکی فردمحور زمینه‌ساز اثربخشی دارو و درمان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..