تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تنها کشتی بازمانده قرن هفدهم را در موزه «واسا» ببینید

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «واسا» عنوان موزه‌ای است که در جزیره یوگوردن شهر استکهلم قرار گرفته است. این موزه مکان نگهداری تنها کشتی بازمانده قرن هفدهم است. این کشتی با عنوان «واسا» شناخته می‌شود و به گواه تاریخ چهارصد نفر از نجارها، چوب کاران، مجسمه تراش ها، نقاشان، شیشه کاران، بادبان ساز‌ها و آهنگران آن را به سفارش پادشاه وقت سوئد ساخته‌اند. کشتی «واسا» امروزه به عنوان یکی از توانمند‌ترین کشتی‌های ساخته شده دنیا شناخته می‌شود.

تنها کشتی بازمانده قرن هفدهم را در موزه واسا بینید

 بنابر این گزارش، قرار بود کشتی «واسا» با ۶۴ توپ و وزنی بالغ بر ۱۲۰۰ تن، یکی از بهترین کشتی‌های نیروی دریائی سوئد باشد، اما با توجه به اسناد و مدارک موجود نقشه‌های این کشتی بعد از آغاز کار ساخت، تغییر کرده اند و بر همین اساس بخش فوقانی کشتی «واسا» به اندازه‌ای سنگین بود که ۱۲۰ وزنه تعادلی موجود در آن کافی نبودند.

تنها کشتی بازمانده قرن هفدهم را در موزه واسا بینید

شایان ذکر است؛ کشتی «واسا» در ۱۰ اوت سال ۱۶۲۸ میلادی از بندر استکهلم حرکت کرد، اما ناگهان بادی وزید و آن را به یک طرف کج کرد. این کشتی پس از ورود آب به درگاه‌های لوله‌های توپ غرق شد و ۵۰ نفر از ۱۵۰ نفر خدمه خود را به قعر دریا برد.

تنها کشتی بازمانده قرن هفدهم را در موزه واسا بینید

گفتنی است کشتی «واسا» بعد از ۳۳۳ یعنی در سال ۱۹۵۶ پیدا شد و بعد از چندین سال کار‌های مقدماتی و تدارکاتی در ۲۴ آوریل ۱۹۶۱ از دریا بیرون کشیده شد.

تنها کشتی بازمانده قرن هفدهم را در موزه واسا بینید

یادآور می‌شود امروزه کشتی «واسا» به همراه ۱۴ هزار شیء چوبی در موزه «واسا» به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تنها کشتی بازمانده قرن هفدهم را در موزه «واسا» ببینید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..