تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رونمایی از ۶۴ دستاورد پژوهشی و فناوری برگزیده

رونمایی از ۶۴ دستاورد پژوهشی و فناوری برگزیدهبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور غلامی امروز چهارشنبه با حضور در غرفه فناوری‌های منتخب هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار ملی، از دستاوردهای پژوهشی و فناوری برجسته از جمله " تولید کفپوش‌های بتنی توانمند حاوی نانو ذرات سیلیس و الیاف PET بازیافتی" محصول ارائه شده از سوی پارک علم و فناوری البرز، "طراحی و ساخت سیستم یکپارچه سوخت مایع برای واحدهای GEF 5 " محصولِ پارک علم و فناوری یزد و "موتورسیکلت هیبریدی" محصول شرکت خودروسازان جنوب رونمایی کرد.

پیرو فراخوان دبیرخانه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار ملی، بیش از ۱۸۰ درخواست دریافت شد که علی‌رغم حائز شرایط بودن غالب پیشنهادهای دریافتی، به دلیل محدودیت فضا، تعدادی از فناوری‌ها برای عرضه در غرفه ویژه رونمایی دستاوردهای فناوری منتخب، تعیین شدند.

شرایط معرفی دستاوردهای برگزیده شامل موارد زیر است:

- دستاورد مورد نظر از لحاظ پیچیدگی فناوری، جزو فناوری‌های متوسط به بالا باشد.

- سطح آمادگی فناوری در مرحله تجاری‌سازی بوده و TRL آن ۶ به بالا باشد.

- دستاورد پیشنهادی حداکثر مربوط به دو سال اخیر باشد.

عرضه محصول یا ماکت آن با شرایط مطلوب در برنامه رونمایی امکان‌پذیر باشد.

لزوم حمایت ویژه دستگاه ها از توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری

غلامی با بیان اینکه "در سال گذشته ۲۴۰۰ محصول فناورانه تولید و ۴۷۰ اختراع ثبت شده است"، تصریح کرد: پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد کشور، کانون های مهم و اصلی توسعه علم و فناوری به شمار می آیند.

وی افزود: مجموعه بزرگ دانشگاهی کشور دستاوردهای مهم و ارزنده ای برای ارائه به صنایع و بخش مختلف کشور دارند و ما بر این باوریم که امروزه اشتغال و توسعه جوامع وابسته به میزان استفاده از نتایج پژوهش و فناوری های جوانان نوآور و پژوهشگران است.

غلامی در ادامه با بیان اینکه "باید در محیط دانشگاهی نیز فرصت‌های بیشتری برای شکوفا شدن ایده‌ها باید فراهم شود" گفت: سرمایه‌های فکری و جوانان، سرمایه‌های اصلی کشور هستند و باید برای فراهم کردن شرایط مناسب در جهت شکوفاتر شدن این استعدادها و ایجاد زمینه ها و بسترهای لازم به منظور تولید ثروت از علم تلاش کنیم.

وزیر علوم پس از سخنرانی در آیین گشایش هفته پژوهش و فناوری به همراه دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و دیگر مسئولان شرکت کننده از بخش های مختلف هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری و فن بازار دیدن و از محصولات دانش بنیان و فناورانه منتخب نمایشگاه رونمایی کرد.

آیین گشایش هفته پژوهش و فناوری سال ۱۳۹۶ با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونان و مدیران ارشد وزارت علوم، برخی از روسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، پارک های علم و فناوری و مراکز رشد کشور، پژوهشگران و صاحبان ایده در محل نمایشگاه های بین المللی تهران از امروز به مدت هفت روز آغاز به کار کرد.

آیین هفته پژوهش و فناوری با شعار "پژوهش تقاضامحور و تجاری سازی فناوری؛ زیربنای تولید و اشتغال" برگزار می شود. برگزاری هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی فناوری و فن بازار از مهمترین محورهای هفته پژوهش و فناوری امسال است که با شرکت گسترده شرکت های دانش بنیان، پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و شرکت های ایده پرداز و خلاق و ارائه محصولات جدید و فناور تا تاریخ ۲۶ آذرماه دائر شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رونمایی از ۶۴ دستاورد پژوهشی و فناوری برگزیده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..