تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برای پایدار ماندن سرافرازی ایران در درون کشور وحدت ایجاد کنیم

به گزارش شما نیوز ، علی لاریجانی عصر امروز در مراسم بزرگداشت نودوششمین سالگرد میرزا کوچک خان جنگلی که در رشت برگزار شد، اظهار کرد: میرزا شخصیت بسیار جذاب در تاریخ معاصر است، قبول کنیم که همه ابعاد تاریخ جنگل روشن نشده و احتیاج به روشنگری دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میرزا کوچک در شرایط حساس تاریخی قیام کرد، افزود: قیام میرزا با جنگ جهانی اول در روسیه از شمال کشور، حمله انگلیسی‌ها در جنوب کشور و جنگ آلمان و عثمانی‌ها در مغرب ایران همزمان شده بود و به عبارتی ایران تحت سلطه اجانب قرار داشت.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی افراطی‌گری‌ها از برخی خلاءها استفاده کردند و با احزاب گوناگون کشمکش‌های درونی پیدا کردیم، در فقری که به وجود آمد با مردم به درستی برخورد نمی‌کردند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه میرزا کوچک خان جنگلی شخصیت خود ساخته‌ای داشت، تصریح کرد: باتوجه به توانمندی میرزا در سطح ملی، روی وی حساب می‌کردند، بطوریکه در برهه‌ای مرحوم مدرس به وی پیام داد تا برای کمک به تهران برود.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه میرزا کوچک خان جنگلی، آیت الله مدرس و آیت الله خیابانی از علمای برجسته و موثر تاریخ ایران هستند، تصریح کرد: بسیاری از شخصیت‌های ممتاز تاریخ میرزا را فردی متدین و مجاهد معرفی کرده‌اند، وی همواره مبلغ آزادی بود و در راه آزادی می‌جنگید. حتی افسران انگلیس در کتاب خاطرات خود از میرزا به عنوان یک ایده‌آلیست نام برده‌اند.

وی اضافه کرد: میرزا از جمله وطن پرستانی بود که امثال وی کمیاب بودند، ۸ هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز و ایثارگر گیلان از شاگردان مکتب میرزا هستند. دو هزار سال پیش سقراط گفته «ایرانیان اولین ملتی هستند که در زمینه نیازهای خود به خودکفایی رسیدند» و این از لحاظ علم و فناوری هم صدق می‌کند؛ ایرانیان بیشترین خدمت را به عالم اسلام کردند.

لاریجانی افزود: طی ۱۰۰ سال اخیر انقلاب‌های مختلفی بودند که علمای برجسته آن را هدایت کردند که یکی از برجستگی‌های نهضت جنگل، مولفه اسلامی بودن آن است. گرچه نهضت جنگل با شهادت میرزا پایان یافت اما جریانی را بوجود آورد که ما در مقابل بیگانگان کوتاه نیایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز غربی‌ها باید زندگی میرزا را بفهمند و بدانند تفکر میرزا گسترده شده و اگر توطئه شومی داشته باشند، مسلمانان پای عقیده‌شان می‌ایستند و کوتاه نمی‌آیند.

وی بیان کرد: در راه مبارزه گاهی افراد کم ‌می‌آورند و از ایدئولوژی کم می‌گذارند در حالیکه میرزا از اول تا آخر پای حرف و عقیده‌اش ایستاد.

لاریجانی گفت: اگر در انقلاب به اصولی که امام(ره) پایه گذاری کرد، پایبند نبودیم در منطقه اقتدار فعلی را نداشتیم. ما در شرایطی در منطقه قرار داریم که نسبت به گذشته قابل قیاس نیست اما به همان اندازه مخالف و دشمن داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: منطقه در یک غلیان است و وضعیت عادی نداریم، زیرا یک مشکل حل می‌شود و مجدد مشکل و تفکر دیگری شکل می‌گیرد. اگر می‌خواهیم سرافرازی ایران پایدار بماند باید در درون کشور وحدت ایجاد کنیم، وجود اختلاف نظر طبیعی است اما باید از مجرای اصلی سوق دهیم.

وی افزود: باید به همه جریان‌های فکری احترام گذاشت، تردید نیست که روحانیت جریان ریشه دار اصیل اسلامی است که اگر می‌خواهیم انقلاب پایدار بماند باید جریان روحانیت را تقویت کنیم زیرا این مناسکی که اکنون انجام می‌دهیم از مراجع و علما به ما رسیده است.  




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برای پایدار ماندن سرافرازی ایران در درون کشور وحدت ایجاد کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..