تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاربرد ارزهای رمزنگاری‌ شده و بلاک چین در حوزه‌هایی که فکرش را نمی‌کنید!

نفوذ بیت کوین و بلاک چین، نه‌تنها در حوزه‌های مالی بلکه در بسیاری از صنایع دیگر، از بازاریابی گرفته تا بهبود محیط‌زیست، دیده می‌شود.

پول‌های رمزنگاری‌شده، ازآنجاکه جایگزین بالقوه‌ی ارزهای جاری هستند، برای بسیاری از مردم جذابیت دارند و با رشد چشمگیر در طول ماه‌های اخیر، بیش از هر زمان دیگری نظر کارشناسان را به خود جلب کرده‌اند. اخبار بیت کوین به‌عنوان مشهورترین پول رمزنگاری‌شده، با شایعات زیادی همراه است که البته بخشی از این شایعات، از هیجان‌ عام در مورد پتانسیل‌های این ارز ناشی می‌شود.

البته این‌همه هیجان و شایعه، زیاد هم دور از انتظار نبود. ازآنجاکه پول‌های رمزنگاری‌شده غیر متمرکز (بدون نظارت بانک‌ها)، ناشناس و الکترونیکی هستند، می‌توانند دنیا را تغییر دهند.

جالب اینجا است که این تغییرات، فقط حوزه‌ی مالی را شامل نمی‌شود. به نظر می‌آید پول‌های رمزنگاری‌شده کاربردهای وسیع‌تری خواهند داشت که شاید برخی از آن‌ها واقعاً تعجب‌آور باشد.

Wealth management

مدیریت ثروت

یکی از جالب‌ترین موارد استفاده‌ی پول‌های رمزنگاری‌شده، مدیریت ثروت است. شرکت‌هایی نظیر SwissBorg (که توکن‌های خاص خودش را برای سرمایه‌گذاری معرفی کرده است) فرصتی عالی برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کنند که ثروتشان را بدون هیچ‌گونه مرز و محدودیتی، مدیریت کنند. وب‌سایت SwissBorg می‌نویسد: «فرقی نمی‌کند که شما یک شخص ناشناس هستید، یک سازمان مستقل غیر متمرکز یا یک مؤسسه‌ی مالی. ما یک اکوسیستم دموکراتیک هستیم که به شما فرصت می‌دهیم پورتفولیوی دارایی‌های رمزنگاری‌شده‌ی خودتان را مدیریت کنید.»

تعاملات نشر دیجیتال

ناشران و تبلیغ‌کنندگان دیجیتال، همیشه در پی یافتن راه‌های جدیدی برای به اشتراک‌گذاری محتوای خود هستند. امروزه دیگر بنرهای تبلیغاتی (که تقریباً هیچ ارتباطی با محصولات و خدمات مربوطه ندارند) در جذب مخاطب ناکارآمد هستند. وب‌سایت SolidOpinion به‌منظور رفع چنین مشکلاتی، سبک جدیدی از تبلیغات معرفی کرده است که در آن تبلیغ‌کنندگان می‌توانند با پرداخت ارز دیجیتال، محتوای تبلیغاتی خود را درست بالای یک مقاله‌ی مرتبط منتشر کنند. به‌این‌ترتیب مخاطبان علاقه‌مند به یک سوژه، مصرف‌کنندگان جدید این تبلیغات خواهند بود.

این فناوری از یک فرم اختصاصی پول‌های رمزنگاری شده، یعنی توکن‌های تعاملی، استفاده می‌کند. ناشران و مخاطبان با انتشار محتوا یا کامنت، توکن‌ها را به دست می‌آورند و تبلیغ‌کنندگان نیز با خرید توکن‌ می‌توانند تعیین کنند که آگهی آن‌ها، در چه بخشی از مقاله‌ی مربوط منتشر شود.  

یکی از مزایای فوق‌العاده‌ی پول‌های رمزنگاری‌شده، قابلیت پیگیری اهداف آن‌ها است. برای مثال SolidOpinion ارز دیجیتال خودش را معرفی می‌کند که تعاملات افراد و گستره‌ی اطلاعات تبادل‌شده را مد نظر دارد. به‌این‌ترتیب تبلیغ‌کنندگان اطلاعات مورد نیازشان را به دست می‌آورند و از آن استفاده‌های مؤثرتر و کاربردی‌تری می‌کنند.

اجرای اخلاقیات در کسب‌وکار

پول‌های رمزنگاری‌شده می‌توانند برای ترویج روش‌های اخلاقی کسب‌وکار هم مورد استفاده قرار بگیرند. ازآنجاکه بلاک چین این امکان را فراهم می‌کند که همه‌ی معاملات و تراکنش‌ها با شفافیت کامل تحت نظارت قرار بگیرند، امید است که صنایعی که در آن‌ها سابقه‌ی نقض حقوق بشر یا آسیب به محیط‌زیست وجود دارد (مثل ماهیگیری)، عملیات خود را با ملاحظات اخلاقی بیشتری پیش ببرند.

مجموعه مقالات بیت‌کوین مبارزه با تقلب‌های انتخاباتی

یکی دیگر از خدمات اخلاقی پول‌های رمزنگاری‌شده، قابلیت آن‌ها در مبارزه با تقلب‌های انتخاباتی است. سانتیاگو سیری هم‌بنیان‌گذار Democracy Earth، تلاش می‌کند برنامه‌ای برای ترکیب رأی‌گیری و رفراندوم با فناوری بلاک چین راه‌اندازی کند. سیری معتقد است که فناوری ارزهای رمزنگاری‌شده، پتانسیل تقلب‌های سیاسی و فسادهای مالی را از بین می‌برد. او می‌گوید:

بلاک چین به فساد و انحراف دچار نمی‌شود. با کمک این فناوری، دیگر هیچ‌کس نمی‌تواند رأی‌ها را تغییر دهد یا نتایج را برعکس جلوه دهد. بلاک چین در تحقق دموکراسی نقشی حیاتی دارد.

جلوگیری از فساد در مؤسسات خیریه

از طرف دیگر، ارزهای رمزنگاری‌شده از بروز فساد در سازمان‌های خیریه جلوگیری می‌کنند. ازآنجا شرکت‌ها به‌واسطه‌ی شفاف‌سازی بلاک چین، باید بابت همه‌ی حرکات خود پاسخگو باشند، احتمال وقوع فسادهایی نظیر نشت صندوق‌های خیریه به‌شدت پایین می‌آید. به همین دلیل سازمان برنامه‌ی جهانی غذا (WFP)، از فناوری بلاک چین برای امنیت کمک‌های نقدی به گرسنگان استفاده می‌کند.

 Going green

دنیای سبز

اگر شما از طرفداران محیط‌ زیست هستید، احتمالاً از اینکه بدانید ارزهای رمزنگاری‌شده به بهبود دنیای سبز کمک می‌کنند، خوشحال می‌شوید. به‌عنوان‌ مثال، سیستم Brooklyn Microgrid، به افرادی که در حال حاضر از پنل‌های خورشیدی استفاده می‌کنند اجازه می‌دهد از طریق یک اپلیکیشن تلفن همراه، اعتبارات زیست‌محیطی را به افرادی که مستقیماً به این امکانات دسترسی ندارند، بفروشند. نتیجه‌ی این پروسه، استفاده‌ی کمتر از سوخت‌های مبتنی بر کربن و جایگزینی آن‌ها با انرژی خورشیدی است.

مسافرت

درحالی‌که هرروز به تعداد خرده‌فروشان حامی ارزهای رمزنگاری‌شده افزوده می‌شود، مردم فرصت بیشتری پیدا می‌کنند که از این پول‌ها برای تبادلات و تراکنش‌های خود استفاده کنند. معاملات مسافرتی هم یک گروه از همین تراکنش‌ها هستند. به‌عنوان‌ مثال وب‌سایت cheapair.com (پلتفرم رزرو و خرید بلیت پرواز، هتل، اجاره‌ی اتومبیل و سفرهای دریایی) از سال ۲۰۱۳ بیت کوین را به‌عنوان ارز پرداختی به رسمیت شناخته است.

آموزش‌وپرورش

مدارس و دانشگاه‌های زیادی هستند که پول‌های رمزنگاری‌شده را به‌عنوان یکی از فرم‌های پرداختی می‌پذیرند. به گزارش Futurism.com، دانشگاه‌های سوئیس، آلمان، قبرس و برخی ایالت‌های آمریکا، اعلام کرده‌اند که دانشجویان می‌توانند هزینه‌ی تحصیلاتشان را با بیت کوین پرداخت کنند. بی‌تردید با رواج بیشتر ارزهای دیجیتال، این سبک پرداخت هم رونق بیشتری می‌گیرد.

 Fund-raising

جذب سرمایه

در حاضر بسیاری از استارتاپ‌ها، برای تأمین سرمایه‌ی مورد نیاز تولید کالاها و خدماتشان، از پول‌های رمزنگاری‌شده استفاده می‌کنند. حالا دیگر رهبران استارتاپ‌ها به‌جای کراودفاندینگ سنتی در سایت‌های کیک استارتر و گوفاندمی، به پول‌های رمزنگاری‌شده امید بیشتری دارند. ازآنجاکه این روش، جذب سرمایه و پیگیری آن‌ها ساده‌تر و مؤثرتر می‌سازد، می‌تواند کل پروسه‌های جذب سرمایه را متحول کند.

واقعیت افزوده

شرکت‌هایی مثل Blendar، برای پاداش‌دهی به مشتریانشان اجازه می‌دهند با استفاده از ارزهای رمزنگاری‌شده، واقعیت افزوده را تجربه کنند. پس‌ازاینکه Pokemon Go و Candy Lab مسیر واقعیت افزوده‌ی مبتنی بر مکان را هموار کردند، نسل جدیدی از استارتاپ‌ها وارد این عرصه شدند. برخی کارشناسان معتقدند آینده‌ی بازاریابی تجربی در دستان واقعیت افزوده‌ی مبتنی بر مکان است.

شما فکر می‌کنید تا چند سال آینده، ارزهای رمزنگاری‌شده چه جایگاهی در زندگی روزمره‌ی مردم خواهند داشت؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاربرد ارزهای رمزنگاری‌ شده و بلاک چین در حوزه‌هایی که فکرش را نمی‌کنید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..