تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چه ارتباطی بین رژیم گیاه‌خواری و افسردگی وجود دارد؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، رژیم گیاه‌خواری اگر سرشار از ویتامین B12 نباشد، کمبود تغذیه‌ای به دنبال خواهد داشت و افراد را دچار احساس خستگی، بی‌حوصلگی و در نهایت افسردگی می‌کند.

کارشناسان هشدار می‌دهند، رژیم غذایی گیاهی ممکن است در کاهش کلسترول مؤثر باشد، اما به راحتی نمی‌تواند همه مواد غذایی مورد نیاز بدن را تأمین کند.

به گفته دانشمندان سوئدی، گیاه‌خواری بدن را از کسب مواد مغذی اصلی و حیاتی محروم می‌کند؛ از آنجا که گیاه‌خواران از خوردن هر گونه محصولات حیوانی پرهیز می‌کنند، لذا به میزان بسیار ناچیز از مواد مغذی موجود در غذاهای گوشتی مانند کلسیم و ویتامین B12 بهره‌مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: در رژیم گیاهخواری، این مواد غذایی را دریافت کنید

پژوهشگران نمونه‌های خون و ادرار افراد جوان گیاه‌خوار را از نظر میزان ریزمغذی‌های اصلی مورد آزمایش و تجزیه قرار دادند و سپس نتایج این آزمایش‌ها، با نمونه‌های مشابه گرفته شده از سایر جوانانی که غذاهای گیاهی و حیوانی می‌خورند را مقایسه کردند.

برپایه نتایج تحقیقات انجام شده، میزان مواد مغذی و مواد معدنی موجود در بدن جوانان گیاه‌خوار در مقایسه با گروه دیگر بسیار متفاوت بود و اکثریت آنها حتی از دریافت مواد غذایی لازم و ضروری برای رشد و نمو در حد متوسط نیز بی‌بهره بودند؛ این افراد غالبا دچار کمبود ریبوفلاوین (نوعی ویتامینB)، ویتامین B12، ویتامین D، کلسیم و سلنیوم می‌شوند؛ حتی پس از آنکه محققان مکمل‌های غذایی را به رژیم روزانه آنها افزودند، درصد کلسیم و سلنیوم بدن آنها به حد طبیعی نرسید.

محققان باور دارند، افرادی که گیاه‌خوار می‌شوند به دلیل نداشتن اطلاعات کافی نمی‌توانند همه مواد مغذی مورد نیاز بدنشان را از طریق منابع گیاهی تأمین کنند و در معرض سوء‌تغذیه و کمبود ویتامین‌ها و املاح و مواد معدنی قرار می‌گیرند.

منبع:فارس

انتهای پیام/

چگونه رژیم گیاه‌خواری به افسردگی می‌انجامد؟



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چه ارتباطی بین رژیم گیاه‌خواری و افسردگی وجود دارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..