تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




10 شهر آسیایی که آینده گردشگری را رقم می‌زنند

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شورای جهانی سفر و گردشگری که یک نهاد جهانی ناظر بر نقش گردشگری و سفر بر اقتصاد و اشتغال‌زایی در شهرهاست در گزارش سال ۲۰۱۷ خود در مجموع ۶۵ شهر جهان را با بالاترین شمار توریست و هزینه گردشگران مورد بررسی قرار داده که ۲۱ شهر نیز از منطقه آسیاپاسیفیک در این بررسی انتخاب شدند.

نتایج این ارزیابی نشان داد که شهرهای آسیایی در ۱۰ سال آینده همچنان پیشتاز رشد گردشگری در میان شهرهای جهان خواهند بود و در این میان شهر چونگ‌کینگ در غرب چین با رشد متوسط سالانه ۱۴ درصدی در جایگاه نخست رشد گردشگری شهری در جهان ایستاده است و پس از آن شهرهای گوانگژو، شانگهای و پکن که همگی در چین واقع شده‌اند در مکان‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: ناشناخته‌ترین و دورافتاده‌ترین کشور دنیا+تصاویر

در این بررسی متوسط نرخ رشد گردشگری در شهرهای جهان ۴ درصد و در منطقه آسیاپاسیفیک ۵.۸ درصد برآورد شده است.

نکته جالب توجه این که ۱۰ شهر اول جهان با سریع‌ترین رشد گردشگری همگی در قاره کهن واقع شده‌اند.

پس از شهر چونگ‌کینگ، چهارمین کلان‌شهر بزرگ چین که با رشد سالانه ۱۴ درصدی، رتبه اول سریع‌ترین شهرهای جهان در رشد گردشگری را به خود اختصاص داده است، شهر گوانگژو با نرخ رشد ۱۳.۱ درصد در مکان دوم، شانگهای دیگر کلان شهر چینی با ۱۲.۸ درصد رتبه سوم، پکن با رشد ۱۲ درصدی جذب گردشگر جایگاه چهارم و چنگدو مرکز استان سیچوآن در جنوب غربی چین و از مهمترین مرکزهای اقتصادی این کشور با رشد ۱۱.۲ درصد در رتبه پنجم قرار گرفته است.

در گزارش سالانه شورای جهانی سفر و گردشگری، شهر مانیل پایتخت کشور فیلیپین با رشد ۱۰.۹ درصد در رتبه ششم سریع‌ترین شهرهای جهان در رشد گردشگری قرار دارد و پس از آن به ترتیب دهلی در کشور هند (رشد ۱۰.۸ درصد)، شنژن چین (رشد ۱۰.۷ درصد)، کوالالامپور مالزی (رشد ۱۰.۱ درصد) و جاکارتای اندونزی (رشد ۱۰ درصد) در جایگاه‌های هفتم تا دهم جای گرفته‌اند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

معرفی۱۰ شهر اول جهان با سریع‌ترین رشد گردشگری



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «10 شهر آسیایی که آینده گردشگری را رقم می‌زنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..