تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۷۶ درصد بار بیماری‌ها در کشور به دلیل بیماری‌های غیرواگیر/ عوامل خطری که باید جدی گرفته شوند

معاون دفتر بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت:

۷۶ درصد بار بیماری‌ها در کشور به دلیل بیماری‌های غیرواگیر/ عوامل خطری که باید جدی گرفته شوندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا مهدوی معاون دفتر بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت در حاشیه سومین کنگره آکادمی اقتصاد سلامت اظهار کرد: بیماری‌های غیر واگیر از علل اصلی مرگ‌ و میر در دنیا به شمار می‌رود و 76 درصد بیماری‌های کشور را بیماری‌های غیر واگیر تشکیل می‌دهد.

وی افزود: بیماری‌های قلبی و عروقی،‌ دیابت، سرطان و بیماری‌های مزمن تنفسی چهار بیماری شایع غیر واگیر بوده که ژنتیک و شرایط محیطی در بروز آن تأثیرگذار است.

معاون دفتر بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت مطرح کرد: همراه با توسعه در کشورها، بیماری‌های غیر واگیر نیز افزایش‌یافته که این مسئله ضرورت توجه به موضوع پیشگیری را نشان می‌دهد.

میانگین سنی در ایران از 30 سال گذشته است

مهدوی با بیان اینکه جمعیت کشور در حال سالمند شدن بوده و میانگین سنی از 30 سال گذشته است، گفت: دیابت، سکته مغزی و قلبی، اغلب در میان‌سالی بروز می‌یابد و هزینه‌های زیادی به سیستم سلامت کشور وارد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: عوامل خطر در بروز بیماری‌های غیر واگیر، تغذیه نامناسب و نبود فعالیت بدنی، استعمال دخانیات و مصرف الکل است که همه این موضوعات درصورتی‌که موردتوجه قرار گیرد می‌توانیم گام‌های مؤثری را در حوزه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر به‌دست آوریم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۷۶ درصد بار بیماری‌ها در کشور به دلیل بیماری‌های غیرواگیر/ عوامل خطری که باید جدی گرفته شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..