تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علل تخریب دیوار قلعه پرتغالی‌ها در جزیره هرمز بررسی می‌شود

به‌ گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به‌ نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان؛ معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان با اشاره به تخریب بخشی از دیوار قلعه پرتغالی‌ها در جزیره هرمز در روز‌های‌گذشته گفت: علل تخریب این دیوار در دست بررسی است.

علل تخریب دیوار قلعه پرتغالی‌ها در جزیره هرمز بررسی می‌شود

اشکان مختاری معاون میراث فرهنگی این اداره‌کل امروز (چهارشنبه ۲۲ آذر) با بیان اینکه احتمال عمدی بودن این تخریب وجود دارد، اظهار کرد: به احتمال زیاد فرد یا افرادی که از خیابان کنار دیوار قلعه عبور می‌کردند، در سه روز گذشته این دیوار را تخریب کرده‌اند و حجم تخریب‌شده کمتر از یک مترمربع است.

او ادامه داد: ابعاد این قلعه تاریخی، قرارگیری آن در کنار خیابان اصلی، محدودیت نیرو‌های انسانی یگان حفاظت و امکانات محدود، حفاظت بنا را با دشواری رو به رو کرده است.

مختاری اضافه کرد: این قلعه با وجود مرمت‌هایی که در سال‌های گذشته بر روی آن انجام شده، همچنان نیازمند مرمت است که برای همین منظور، تقاضای ۳۰‌میلیارد ریال اعتبار به سازمان برنامه‌ و‌ بودجه داده شد.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان بیان کرد: رئیس سازمان برنامه‌ و‌ بودجه با اختصاص این مبلغ برای مرمت قلعه پرتغالی‌های هرمز موافقت کرده است و باید منتظر دریافت بودجه ماند.

او ادامه داد: امید می‌رود با دریافت این اعتبار بتوان ۷۰ درصد قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز را مرمت کرد و امکانات حفاظتی بنا را افزایش داد.

گفتنی است؛ این قلعه که در ضلع شمالی جزیره هرمز و در ساحل دریا قرار دارد، مهم‌ترین قلعه باقی‌مانده از روزگار تسلط پرتغالی‌ها بر سواحل و جزایر خلیج فارس است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علل تخریب دیوار قلعه پرتغالی‌ها در جزیره هرمز بررسی می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..