تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تلاش ائتلاف سعودی برای قطع ارتباط صنعاء با دنیای خارج ناکام ماند+نقشه میدانی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آخرین تحولات میدانی از یمن حاکیست، درگیری میان نیروهای ارتش، انصارالله و قبایل با نیروهای ائتلاف سعودی (شبه نظامیان وابسته به علی عبدالله صالح، شورشیان طرفدار منصور هادی و نیروهای مزدور چند ملیتی) در جنوب استان راهبردی « الحدیده» ادامه دارد.

پس از اشغال شهر بسیار مهم «الحیس»، نیروهای یمنی عملیات گسترده ای را برای بازپس گیری این شهر انجام دادند و پس از درگیری های سنگین و نفس گیر ۴۸ ساعته با عقب راندن نیروهای مزدور سعودی موفق شدند شهر « الحیس» را دوباره به کنترل خود در بیاورند.

بیشتر بخوانید: کدام استان‌های یمن دراختیار انصارالله است؟+نقشه

نیروهای یمنی با ادامه ضد حملات علیه نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی در نهایت توانستند مواضع خود را در شهر « الحیس» تثبیت کنند؛ همزمان با رسیدن نیروهای کمکی به جنوب استان « الحدیده» عملیات برای باز پس گیری شهر مهم « الخوخه» هم آغاز شده است.

درگیری های سنگین در حومه شمالی شهر «الخوخه» در جریان است؛ تاکنون حدود ۵۰ تن از نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی کشته و زخمی شده اند؛ جنگنده های رژیم سعودی هم با حملات سنگین هوایی به شدت از یگان های زمینی نیروهای متجاوز حمایت می کنند.

پیشتر نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی با اشغال شهر الحیس درصدد بودند خود را به بندر الحدیده برسانند که ناکام ماندند؛ این بندر راهبردی شاهرگ حیاتی نیروهای انصارالله از شمال به جنوب یمن محسوب می شود.

خطر از بیخ گوش نیروهای انصارالله گذشت؛ تلاش ائتلاف سعودی برای قطع ارتباط صنعاء با دنیای خارج ناکام ماند+نقشه میدانی

در صورت سقوط حیس و مناطق ساحلی، استان حدیده در مدت کوتاهی به صورت دومینوار سقوط می کرد و راه ارتباطی نیروهای یمنی از شمال ( استان صعده) تا جنوب قطع و مسیر کمک رسانی به استان های «مارب و إب» با مشکل روبه رو می شد.

از استان الحجه هم خبر می رسد، جنگنده های سعودی به صورت دیوانه وار مناطق مسکونی و زیر ساخت های استان را هدف قرار می دهند؛ عصر امروز جنگنده های سعودی فقط در ۳ مرحله ورزشگاه شهر الحجه را بمباران کردند و خسارت های سنگینی به این منطقه وارد آوردند.

جنگنده های سعودی همچنین صفحه های خورشیدی تولید برق را در منطقه عبس هدف قرار دادند و خسارت های سنگینی به این منطقه وارد کردند؛ همزمان نیروهای یمنی در شهر الحجه در جریان جست و جوی مناطق، یک مقر نظامی وابسته به شبه نظامیان علی عبدالله صالح و شورشیان منصور هادی را شناسایی کنند. در این مقر ، مقادیر زیادی تجهیزات نظامی و مواد منفجره کشف و ضبط شد.

در استان عسیر در جنوب عربستان هم نیروهای انصارالله در عملیاتی دقیق، انبار سلاح نظامیان سعودی را در منطقه « لهنجر» منهدم کردند.تک تیرندازان انصارالله در منطقه الهجر هم یکی از نظامیان سعودی را از پای در آوردند. در حومه ارتفاع « سبحطل» تجمع نظامیان ائتلاف سعودی هدف قرار گرفته شد.

جنگنده های سعودی مناطق مسکونی را در استان های « صعده، تعز، مارب، صنعاء و الحدیده» بیش از ۵۵ بار هدف قرار دادند که منجر به شهادت و زخمی شدن دهها تن از شهروندان یمنی شد.

نیروهای انصارالله در عملیات غافلگیرانه علیه مواضع نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی در فرودگاه صراوح در استان مارب حدود ۴۰ مزدور را به هلاکت رساندند. با واکنش قاطع نیروهای یمنی حملات گروهی از نیروهای سعودی به منطقه یام دفع شد.

منبع:مشرق

انتهای پیام/

درگیری میان نیرو‌های ارتش، انصارالله و قبایل با نیرو‌های ائتلاف سعودی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تلاش ائتلاف سعودی برای قطع ارتباط صنعاء با دنیای خارج ناکام ماند+نقشه میدانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..