تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وضعیت نابسامان وزارت بهداشت به دلیل محدودیت های مالی دولت

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر حقدوست معاون برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت گفت: اجلاس روسای کلان مناطق علوم پزشکی روز گذشته در وزارت بهداشت با موضوع انگیزش نیروی انسانی در حوزه های هیات علمی و غیرهیات علمی برگزار شد و در این نشست، این موضوع از ابعاد مختلف از جمله مشوق ها، مدیریت مالی و رفاهی و عوامل انگیزشی غیرمادی و مشکلات و آسیب های موجود در دانشگاه های علوم پزشکی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت اظهار کرد: امروز نیز یکصد و سومین اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور و مدیران و مسئولان وزارت بهداشت برگزار شد و موضوع اصلی این اجلاس، مدیریت بهینه منابع مالی و امکانات و توجه به کاهش هزینه ها بود.

وی تصریح کرد: در اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور، وضعیت بودجه سالهای گذشته، میزان تخصیص و فاصله تخصیص و بدهی های دانشگاه های علوم پزشکی کشور و همچنین روند تصویب بودجه وزارت بهداشت در سال 97، بررسی شد همچنین برگزاری پانل های تخصصی با موضوعاتی همچون افزایش درآمدها و کنترل هزینه درمان، بخش دیگری از این اجلاس بود.

معاون برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت اضافه کرد: در این اجلاس در خصوص کاهش ارائه خدماتی که ضرورت کمتری دارند، بحث و تبادل نظر شد زیرا همه ما محدودیت های مالی دولت را درک می کنیم و وضعیت موجود، بسامان نیست و به دستگاه های اجرایی از جمله وزارت بهداشت، فشار وارد می شود.

دکتر حقدوست اظهار داشت: وزارت بهداشت بدهی زیادی به پرسنل، پزشکان متخصص، شرکت های تجهیزاتی، دارویی و شرکای خود دارد و راهکار ما این است که هزینه خدمات کمتر ضروری را کاهش دهیم چون در وزارت بهداشت، هیچ خدمتی، غیرضروری نیست البته سعی و تلاش ما این است که تاثیر کاهش خدمات بر اقشار آسیب پذیر را به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به اختصاص بخشی از زمان اجلاس به موضوع فرهنگ و نشاط سازمانی، گفت: وزیر بهداشت نیز در این خصوص توصیه های بسیار خوبی به روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور داشت و یکی از افتخاراتی که وزارت بهداشت به آن نائل می شود، مدیریت و کننترل بیماری های غیرواگیر است که به زودی خبرهای خوشی از موفقیت های ایران در این حوزه در سطح بین الملل، منعکس می شود و برنامه های خوبی برای اجرای این سند در سطح شهرها و شهرستانها وجود دارد.

معاون برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت با بیان اینکه وزیر بهداشت توصیه های فراوانی بر لزوم کاهش هزینه ها و مدیریت بهینه منابع در دانشگاه های علوم پزشکی، داشت، افزود: فرهنگ صرفه جویی باید در سطح ستاد وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی، دانشکده ها و گروه های آموزشی، بیمارستانها، شهرستانها وجود داشته باشد و برای اجرایی کردن این توصیه ها، ستاد مدیریت منابع در دانشگاه ها به ریاست روسای دانشگاه های علوم پزشکی تشکیل می شود و به زودی به تمام دانشگاه ها، ابلاغ می شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وضعیت نابسامان وزارت بهداشت به دلیل محدودیت های مالی دولت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..