تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نکات طلایی در مورد سن بارداری

به گزارش خبرنگار گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛   حوزه کلینیک در نظر دارد مهم‌ترین مسائل بهداشتی، درمانی و مهارت زندگی که خانم‌ها باید بدانند را در اختیار آنها قرار دهد.

یکی از موثر‌ترین عواملی که بر بارداری تاثیر مستقیم دارد سن مادر است. امروزه درصد ماردانی که در سن بالا اقدام به باردار شدن می‌کنند بسیار زیاد شده است و این موضوع برای جنین خطرناک است.

مراقبت زیاد در بارداری بالای ۴۰ سال

بر اساس آمار موجود امروزه سن بارداری به ۲۸ سال رسیده است و این در صورتی است که در دهه‌های گذشته ۲۵ سال بوده است. تعداد مادران با سن ۴۰ سال نیز درحال افزایش است این درست است که خانم‌ها بعد از سن ۴۰ سالگی می‌توانند باردار شوند و بارداری برای آنان خطری ندارد، اما به مراقبت‌های بسیار زیادی احتیاج دارند. 

سن طلایی برای باردار شدن 

بهترین سن برای باردار شدن بین ۲۰ تا ۲۴ سالگی است در این سن تمام عوامل برای حاملگی سالم مادر فراهم است و احتمال ابتلای آنان به دیابت و یا فشار خون کمتر است. خطراتی مانند سقط و یا اختلالات کروموزومی  در ماردان جوان بسیار کمتر دیده می‌شود.

(سه شنبه) /بهترین سن برای بارداری چندسالگی است؟ /سن مناسب بارداری

پیشگیری از ابتلا به دیابت در بارداری ۳۰ سالگی 

 بارداری قبل از ۳۰ سالگی احتمال ابتلا به سرطان سینه و تخمدان دیابت را کاهش می‌دهد. البته این سن بسیار مهم است زیرا مادران با تجربه‌تر می‌شوند و اوضاع زندگی خود با دقت‌تر رصد می‌کنند و با جدیت به دنبال تربیت فرزندانی خوب هستند.

رابطه سن بالا با سقط جنین 

هرچه سن بالاتر باشد احتمال سقط جنین هم بیشتر می‌شود در  زنانی که بین ۲۰ تا ۲۴ سال سن دارند این احتمال ۱۰ درصد است، اما در مادران بین ۳۵ تا ۴۰ سال احتمال سقط جنین به ۳۴ درصد می‌رسد و همچنین بارداری در سنین پایین‌تر نسبت به بارداری در سنین بالا به مراقبت کمتری احتیاج دارد.

(سه شنبه) /بهترین سن برای بارداری چندسالگی است؟ /سن مناسب بارداری

 مادران جوان با حوصله‌تر هستند

حتی اگر مشکلات پزشکی و خطراتی که ممکن است برای مادران باردار بالای ۴۰ سال پیش آید را هم درنظر نگیریم، اما نمی‌توانیم به حوصله، اعصاب و نشاط آنان بی توجه باشیم مادران جوان اغلب با حوصله‌تر هستند و با کودکان خود با اعصابی آرام‌ برخورد می‌کنند همچنین ماردان جوان از قدرت جسمی بالاتر هم برخوردار هستند.

(سه شنبه) /بهترین سن برای بارداری چندسالگی است؟ /سن مناسب بارداری

بارداری در سن بالا فرصت اشتغال را سلب می‌کند

از سویی دیگر بارداری در سنین پایین این امکان را برای شما فراهم می‌کند که پس از مدتی دوباره به کار و تحصیل خود بازگردید، اما اگر در سنین بالا اقدام به بارداری کنید این امکان از شما سلب می‌شود.

ناباروری شدید در ۴۰ سالگی 

در دهه ۴۰ سالگی احتمال ناباروری به شدت افزایش می‌یابد و به ۶۴ درصد می‌رسد و این در حالی است که در دهه ۲۰ سالگی این مورد فقط ۷ درصد است.

(سه شنبه) /بهترین سن برای بارداری چندسالگی است؟ /سن مناسب بارداری

پیش از بارداری با پزشک مشورت کنید

توصیه می‌شود در هر سنی که هستید برای باردار شدن حتما با پزشک خود مشورت کنید و تحت نظر باشید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نکات طلایی در مورد سن بارداری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..