تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگاه نزدیک به فولکس پولو GTI، رقیب جدید گلف

درحالی‌که نسخه‌های مختلف گلف، همچنان به‌عنوان محبوب‌ترین هاچبک‌های دنیا شناخته می‌شوند، محصول دیگری از فولکس واگن با نام پولو GTI به لطف توانایی‌های خیره‌کننده و قیمت مناسب، در حال جلب توجه بازار جهانی است.

صحبت از محسنات فولکس گلف چندان سخت نیست. نسخه‌ی پایه از این خودرو با قیمت ۲۰ هزار دلار و پیشرانه‌ی ۱۷۰ اسب بخار فروخته می‌شود که زمان صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۷.۵ ثانیه فراهم می‌کند. گلف GTI هم با پیشرانه‌ی ۲۲۰ اسب بخار و آستانه‌ی قیمت ۲۵ هزار دلار، زمان صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۶ ثانیه خواهد داشت. با این اوصاف ضمن فروش بسیار خوب گلف، ساخت هاچبک مشابه توسط فولکس‌ واگن بعید به نظر می‌رسید؛ اما با آغاز فروش جهانی نسخه‌ی GTI پولو، معادلات بازار هاچ‌بک‌های اسپرت تغییر خواهد کرد.

فولکس پولو Volkswagen Polo 2018

هرچند مدل جدید پولو از نسل ششم این محصول در تمام دنیا ارائه نخواهد شد و در آمریکا قابل خرید نخواهد بود، با توانایی‌های فنی مشابه گلف و بدنه‌ای کوچک‌تر، برای فروشی خیره‌کننده آماده می‌شود. تولید نسل اول پولو، درست یک سال بعد از عرضه‌ی اولین مدل گلف در سال ۱۹۷۵ آغاز شد؛ اما هیچ‌گاه در حد و اندازه‌های برادر بزرگ‌تر محبوبیت نداشت. به هر صورت، این خودرو با فروش ۱۴ میلیون دستگاه، یک محصول نسبتا موفق در سبد فولکس محسوب می‌شود و برای افرادی که توانایی خرید گلف نداشته باشند یا به محصولی کوچک‌تر راضی شوند، گزینه‌ای ایده‌آل خواهد بود.

فولکس پولو Volkswagen Polo 2018

هرچند ارزان‌ترین مدل پولو با قیمت ۱۴ هزار دلار و پیشرانه‌ی یک لیتری ۶۹ اسب بخار، چندان جذاب و درحد برادر بزرگ‌تر نیست، شرایط مقایسه در نسخه‌ی GTI متفاوت است. پاسخ این پرسش که چرا فولکس پولو در بعضی کشورها، نظیر آمریکا فروخته نمی‌شود، چندان ساده نخواهد بود. به هر حال، شرایط بازاریابی شرکت‌های خودروساز متفاوت است و احتمالا حضور یک محصول کوچک‌ با قیمت اقتصادی در بازار متمول آمریکا، جذابیتی برای مدیران فولکس واگن ندارد. از سویی دیگر، نسخه‌ی GTI پولو، بدنه‌ای بزرگ‌تر و راحت‌تر نسبت به گذشته دارد؛ ضمن ینکه با قیمت بالاتر و شرایط فنی فوق‌العاده، می‌تواند برای بازار جهانی و خصوصا کشورهای جهان اول جالب باشد. این محصول با پیشرانه‌ای ۲ لیتری توربوشارژ مشابه گلف GTI، قدرت ۱۹۷ اسب بخار فراهم می‌کند. در تبلیغات فولکس‌واگن، زمان رسیدن این مدل به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۶.۷ ثانیه اعلام شده؛ درحالی‌که تست‌های مختلف (نظیر آنچه در فیلم کوتاه ادامه‌ی مطلب قابل مشاهده است) زمانی کمتر از ۶ ثانیه نشان می‌دهد. این آمار به لطف وزن کمتر پولو GTI در مقایسه با گلف GTI، کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

از سویی دیگر، در این تست از لاستیک‌های مخصوص پیست استفاده شده است که چسبندگی بیشتری نسبت به مدل‌های معمول دارند. حضور خودرو در پیست و آسفالت مناسب آن، دلیل دیگری بر شتاب‌گیری خیره‌کننده‌ی پولو GTI محسوب می‌شود که مسلما با خیابان‌های استاندارد متفاوت است. ضمن اینکه مدل مورد استفاده در این تست، مجهز به جعبه‌دنده‌ی مدرن DSG و فناوری کنترل کشش بوده است.

فولکس پولو Volkswagen Polo 2018

به هر صورت، نباید توانایی‌های پولو GTI مدل ۲۰۱۸ با آستانه‌ی قیمت ۲۲ هزار دلار را نادیده گرفت و می‌توان روی رقابت آن با دیگر هاچبک‌های اسپرت دنیا، نظیر فورد فیستا ST، حساب کرد. در ادامه‌ی مطلب، بیننده‌ی ویدئوی جذابی از تست و بررسی آخرین نسخه از پولو GTI باشید.

فولکس پولو Volkswagen Polo 2018 فولکس پولو Volkswagen Polo 2018 فولکس پولو Volkswagen Polo 2018 فولکس پولو Volkswagen Polo 2018 فولکس پولو Volkswagen Polo 2018 فولکس پولو Volkswagen Polo 2018 فولکس پولو Volkswagen Polo 2018 فولکس پولو Volkswagen Polo 2018



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگاه نزدیک به فولکس پولو GTI، رقیب جدید گلف»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..