تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




متقاضیان کار چه برداشت‌های اشتباهی از مصاحبه دارند

گاهی اوقات متقاضیان کار احساس می‌کنند مصاحبه‌ی خوبی داشته‌اند و با آن‌ها تماس گرفته خواهد شد. درصورتی‌که مصاحبه‌کننده‌ها معیارهای خاصی برای ارزیابی افراد دارند.

«چه تکنیک‌هایی در جلسه‌ی مصاحبه‌ی کاری توسط شخص مصاحبه‌کننده‌ استفاده می‌شود که متقاضی کار از آن‌ها بی‌اطلاع است؟» این سؤال به‌تازگی توسط یکی از کاربران سایت کوئرا (Quora) مطرح شده است. جان میلر، شخصی است که با افراد متقاضی کار در شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، آمازون، گوگل و اوراکل مصاحبه کرده است. او به این سؤال پاسخ داده و گفته است در مصاحبه‌های کاری واقعیت‌هایی وجود دارد که معمولا افراد متقاضی کار از آن‌ها بی‌خبر هستند. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به بررسی چهار مورد از آن‌ها از زبان میلر می‌پردازیم.

hiring

۱- پاسخ‌های اشتباه همیشه امتیاز منفی ندارند

من زمانی که می‌خواهم با افراد جویای کار مصاحبه کنم، دامنه‌ی تخصص آن‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهم. برای این کار در مورد حقایق علمی و عمومی از آن‌ها سؤال می‌پرسم و پاسخی را که می‌دهند به دقت بررسی می‌کنم. مطمئنا هیچ شخصی در مورد همه‌ی حقایق اطلاعات جامع ندارد؛ اما ممکن است با بخش‌هایی از موضوع آشنایی داشته باشد. این بخش‌ها بسیار مهم هستند و به من در مورد جدیت آن‌ها در کار و مطالعه اطلاعات می‌دهند. من در این مرحله انتظار ندارم همیشه پاسخ درست بشنوم.

۲- بدانید چه چیزی را نمی‌دانید

فرد مصاحبه‌کننده‌ باید بداند شخصی که با او مصاحبه می‌کند از محدودیت‌های خود اطلاع دارد یا خیر. همچنین آیا قادر است این محدودیت‌ها را به‌خوبی توصیف کند؟ یکی از خطرناک‌ترین نوع افراد، کسانی هستند که فکر می‌کنند از همه چیز آگاهی دارند و به دنبال اثبات آن نیستند. یک کارشناس منابع انسانی حرفه‌ای محدودیت‌های شخص را خیلی سریع متوجه خواهد شد؛ بدون اینکه نشان دهد پاسخ او به سؤالات درست است یا اشتباه.

hiring

۳- مصاحبه‌ی عالی به معنای قبولی نیست

مصاحبه‌های تکنیکی معمولا از چند مرحله بحث و گفتگو تشکیل می‌شوند. معمولا زمانی که متقاضی بسیار عصبی باشد یا شرایط استخدام در شرکت را نداشته باشد، روند مصاحبه عوض خواهد شد. در چنین شرایطی شخص مصاحبه‌کننده‌ فشار را کم می‌کند. به این ترتیب که سؤال‌های ساده می‌پرسد و در مورد شرکت به آن‌ها توضیح می‌دهد. این کار به متقاضی کمک می‌کند مراحل بعدی مصاحبه را در شرایط بهتری انجام دهد اما گاهی اوقات ممکن است فرد متقاضی تصور کند مصاحبه‌ی خیلی خوبی داشته است و حتما با او تماس گرفته خواهد شد.

۴- درک شما از موقعیت شغلی مهم است

مصاحبه‌کننده‌‌ها به دنبال افرادی هستند که برای کار کردن در موقعیت شغلی مورد نظر هیجان داشته باشند. افرادی که به کار خود علاقه دارند معمولا حس بهتری به دیگران می‌دهند و همکاری خوبی با آن‌ها دارند. اما افرادی که فقط به دنبال پر کردن ساعت کاری هستند معمولا روی سایر افراد نیز تأثیر منفی می‌گذارند. بنابراین مصاحبه‌کننده‌‌ها یک سری سؤال‌های عمومی در مورد شرکت و موقعیت شغلی از متقاضی می‌پرسند تا میزان علاقه‌ی او را ارزیابی کنند.

مصاحبه‌های کاری تنها محلی برای پاسخ دادن به پرسش‌ها نیستند. بلکه مکالماتی هستند که از طرف مصاحبه‌کننده‌ مورد ارزیابی قرار می‎گیرند و رفتار و صلاحیت‌های فرد را مشخص می‌کنند. خودتان را برای پاسخ دادن به سؤال‌هایی در مورد توانایی‌ها و انگیزه‌ها آماده کنید. همچنین بدانید که شخص مصاحبه‌کننده‌ تنها به دنبال پاسخ دو سؤال اصلی است:

آیا این فرد برای این موقعیت شغلی خوب است؟ آیا این فرد همان شخصی است که بخواهم وارد تیم شود؟ آیا سایر همکاران شرکت علاقه‌ای به همکاری با او دارند؟



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «متقاضیان کار چه برداشت‌های اشتباهی از مصاحبه دارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..