تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رقابت دانشجویان و فیلمسازان جوان برای تولید فیلم در حوزه سلامت

به گزارش خبرنگار  حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخستین نشست رسانه ای نهمین دوره جشنواره فیلم سیمرغ در بنیاد سینمایی فارابی  با حضور امیر لله گانی دبیر جشنواره و محمد رضا فراهانی معاون فرهنگ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

امیر لله گانی دبیر جشنواره در ابتدای نشست خبری نهمین دوره جشنواره فیلم سیمرغ گفت: همراهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بستری را مهیا کرد تا افراد مستعد با حضورشان در این جشنواره بتوانند بهترین ها را تولید کنند. همچنین تلاش کردیم بهترین ها را در بحث آموزش و ساختارهایی که می توانند زمینه ای را جهت توسعه فراهم کنند، ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: سعی  ما بر این است جشنواره‌ها را به گونه ای برگزار کنیم که خاطره ای خوش برای شکوفایی انگیزه دانشجویان باشد. دکتر هاشمی با بررسی های صورت گرفته اعلام کرد همه مولفه های آموزشی و بهداشتی بر حوزه سلامت تاثیرگذار نیست و اگر بخواهیم فرهنگ سلامت تجلی پیدا کند باید فرهنگ رفتار مردم را ارتقا دهیم تا به نتیجه خوبی برسیم.

دبیر نهمین دوره جشنواره فیلم سیمرغ تصریح کرد: در حوزه فرهنگ موضوع جدیدی را به نام فرهنگ سلامت ایجاد کردیم  تا آثاری در این زمینه تولید شود اما تعداد آثار قابل ملاحظه ای ارسال نشد و قدری برای ما مایوس کننده بود. اما در دوره هشتم با تلاش بسیار، بیش از 7 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در حد  استانداردهای ملی بود.

وی در ادامه در خصوص بخش بین الملل جشنواره اظهار داشت: این بخش را به منظور افزایش سطح تولیدات و تعاملات بیشتر با سایر کشورها اضافه کردیم  تا بعضی از صنایع مدرن فرهنگی را که توجه ویژه‌ای به آن ها نمی شود در این جشنواره رقابت کنند تا با نگاه دانشجویان خلاق کشورمان را به مردم معرفی کنیم.

در ادامه این نشست، محمد رضا فراهانی معاون فرهنگ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: بحث فرهنگ سلامت را با هدف اطلاع رسانی به جامعه در این جشنواره گنجاندیم تا با موضوع فرهنگ سلامت آثارشان را به دبیرخانه ارسال کنند. مار و جام یک نماد یونانی در حوزه پزشکی بوده که کارگروه های زیادی تشکیل شد تا نمادی ایرانی را برای این حوزه طراحی کنند و در نهایت به سیمرغ درمانگر رسیدیم تا عنوان مشخص برای این جشنواره داشته باشیم.

وی افزود: سال گذشته بالغ بر 180 نفر از هنرمندان الگوی ما برای شرکت کنندگان بودند که نتایج چشمگیری را با خود به همراه داشت. همچنین در این دوره هم هنرمندان شاخصی چون محمد مهدی عسگرپور دبیر بخش تخصصی فیلم، بابک زرین دبیر بخش تخصصی موسیقی و دکتر مرتضی گودرزی دیباج دبیر بخش تجسمی حضور دارند.

معاون فرهنگ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان گفت: سال گذشته در بخش ادبیات مرحوم افشین یداللهی را در جمع خود داشتیم که متاسفانه این همراهی خیلی کوتاه بود. امسال عبدالجبار کاکایی را در حوزه شعر و حسین پارسایی در حوزه تئاتر ما را همراهی می کنند تا از حضورشان در جهت ارتقای آثار جشنواره استفاده کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رقابت دانشجویان و فیلمسازان جوان برای تولید فیلم در حوزه سلامت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..