تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قدیمی‌ترین درخت زنده دنیا را بشناسید

قدیمی‌ترین درخت‌های دنیا را می‌شناسید؟ در دنیا درخت‌هایی وجود دارند که سنی برابر با ۳۰۰ میلیون سال دارند و هم‌اکنون بر روی کره زمین زنده هستند و زندگی می‌کنند؛ سنی بالاتر از هر موجود زنده‌ای.

مقاله‌های مرتبط:

مسن‌ترین انسانی که می‌شناسید، چندساله است؟ ۸۰ ساله؟ ۱۰۰ ساله؟ بر روی کره زمین درخت‌هایی وجود دارند که سنی میلیون‌ها برابر بیشتر از انسان‌ها دارند و هزاران واقعه تاریخی را شاهد بوده‌اند و اگر زبان‌باز می‌کردند، تاریخ بسیار طولانی را روایت می‌کردند.

در این مطلب به سراغ ۱۰ درخت زنده قدیمی دنیا رفته‌ایم. این درختان قدیمی‌ترین درختان دنیا هستند که هم‌اکنون بر روی کره زمین وجود دارند و به حیات خود ادامه می‌دهند. یکی از این درختان معروف قدیمی، درختی است که قدمتی برابر با ۳۸۵ میلیون سال دارد و در سال ۲۰۰۷ در نیویورک کشف شد. قدمت این درخت به دوره دوونین میانه برمی‌گردد.

البته درختان بسیار قدیمی هم وجود دارند که سن‌شان از قدیمی‌ترین درختان زنده هم بیشتر است، یکی از قدیمی‌ترین درختان دنیا که در حال حاضر زنده نیست، درخت ولر پیک در نوادا است.

بسیاری از درختان قدیمی در جریان یک تحقیق و کاوش کشف شده‌اند، در سال ۱۹۶۴ دانشجویی در روند تحقیق خود به قدیمی‌ترین درخت غیرکلونال جهان رسیده بود.

درختان قدیمی و عجیب زیادی در سراسر دنیا وجود دارند، با ما همراه باشید تا این درختان را بهتر بشناسید:

درخت جایا سری ماها بودهی، باغ‌های ماهامونا، انورادهاپورا، سریلانکا

قدیمی ترین درخت های زنده دنیا

جایا سری ماها بودهی، قدیمی‌ترین درخت زنده دنیا است که در سال ۲۸۸ قبل از میلاد کاشته شده است و در سال ۲۰۱۷ قدمتی برابر با ۲۳۰۴ سال دارد. در اطراف این درخت، درخت‌های انجیر وجود دارند و بسیاری از میمون‌ها از این درخت برای بازی استفاده می‌کنند. دولت سریلانکا در سال ۲۰۱۴ محافظی در فاصله ۵۰۰ متری این درخت کشید و کاشت هر گونه درخت و در فعالیتی در این منطقه را ممنوع اعلام کرد.

درخت رئیس‌جمهور، جنگل بزرگ در پارک طبیعی کالیفرنیا، آمریکا

قدیمی ترین درخت های زنده دنیا

درخت بزرگ پارک طبیعی کالیفرنیا یا درخت رئیس‌جمهور، سومین درخت کهن‌سال زنده دنیا است که تنه آن حجم عظیمی دارد. در سال ۲۰۱۲ حجم تنه درخت به ۱۳۰۰ مترمکعب رسید. سن این درخت کهن‌سال ۳.۲۰۰ سال است.

الیوریا دو موچائو، موریسکاس، آبرانتز، پرتغال

قدیمی ترین درخت های زنده دنیا

الیوریا دو موچائو درخت زیتون اروپایی است که در کشور پرتغال قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین درختان زنده اروپا است. این درخت هم‌اکنون درخطر نابودی قرار دارد و خاک اطراف آن مساعد نیست. درخت‌های زیتون معمولا در یونان یافت می‌شوند، ولی این درخت یکی از قدیمی‌ترین درخت‌های زیتون در پرتغال است، نکته جالب اینجا است که الیوریا دو موچائو با ۳۳۵۰ سال سن هنوز زیتون تولید می‌کند.

ال گرن آبلو، پارک ملی آلرکه کوسترو، شیلی

قدیمی ترین درخت های زنده دنیا

درخت ال گرن آبلو سنی برابر با ۳۶۲۲ سال دارد. این درخت در دسته‌ای از درخت‌ها بانام فیتزرویا کاپرسوئید قرار دارد و چارلز داروین از این درخت نمونه‌برداری کرده است.

لانگرنیو، ولز شمالی، انگلستان

قدیمی ترین درخت های زنده دنیا

درخت لانگرنیو، درختی قدیمی با ۴.۰۰۰ تا ۵۰۰۰ سال سن است که در روستای لانگرنیو در ولز شمالی قرار دارد. تنه اصلی درخت از بین رفته و تنها جوانه‌های رشد کرده آن باقی‌مانده است.

به دست آوردن سن دقیق درخت بسیار سخت است، ولی بر اساس تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۲ انجام شد، درخت سنی برابر با ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ سال دارد.

متاسلاه، کوهستان سفید، کالیفرنیا، آمریکا

قدیمی ترین درخت های زنده دنیا

کوهستان سفید در آمریکا یکی از بکرترین نقاط کره زمین است که درختانی با سن‌های زیاد در این منطقه پیدا می‌شوند. درخت متاسلاه دومین درخت قدیمی این منطقه است که سنی برابر با ۴۸۴۵ سال دارد.

این درخت در سال ۲۰۱۲ عنوان قدیمی‌ترین درخت غیر کلونال جهان را به خود گرفت.

هارا کهنسال، کوهستان سفید، کالیفرنیا، آمریکا

قدیمی ترین درخت های زنده دنیا

هارا کهن‌سال یکی از قدیمی‌ترین درختان دنیا است که در کوهستان سفید آمریکا قرار دارد و قصه‌ای قدیمی پشت آن وجود دارد. کاج بریستلوکن یکی از قدیمی‌ترین گونه‌های کاج است که در کوه‌های کالیفرنیا و یوتا یافت می‌شود.

درخت هارا قدمتی برابر با ۵۰۶۷ سال دارد که به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین درخت‌های غیرکلونال جهان شناخته شده است. درخت هارا یکی از مرموزترین و قدیمی‌ترین درخت‌های دنیا است که مکان آن بر روی هیچ نقشه‌ای مشخص نیست و هیچ تصویری از آن ارائه نشده است، تصویری که در قسمت بالا قرار داده شده، نمایشی است.

تجی کوکو کهن‌سال، پارک ملی فولوجالت، سوئد

قدیمی ترین درخت های زنده دنیا

درخت تجی کوکو سنی برابر با ۹۵۵۸ سال دارد که به‌عنوان یکی از پیرترین درخت‌های زمین شناخته می‌شود. ریشه‌ها و تنه این درخت طی سال‌ها هزاران بار بازیابی شده است.

تجی کوکو به عنوان سومین درخت غیرکلونال جهان شناخته می‌شود و همچنین قدیمی‌ترین درخت از نوع نوئل نروژی یا همان کاج بلند است. در بخش‌های دیگری از پارک ملی فولوجالت گیاهان مختلفی پیدا می‌شود که قدمتی برابر با ۸.۰۰۰ سال دارند.

جوروپا اوئاک، شهرستان ریورساید، کالیفرنیا، آمریکا

قدیمی ترین درخت های زنده دنیا

جوروپا اوئاک یکی از قدیمی‌ترین گونه‌های گیاهی دنیا و آمریکا است که در دسته بلوط‌ها قرار دارد، در سال‌های گذشته در جنگل‌های ریورساید آتش‌سوزی‌هایی رخ داد که باعث آسیب رسیدن به بافت درختان این منطقه شد، گیاهان منطقه قدمتی برابر با ۱۳۰۰۰ سال دارند.

پاندو، جنگل ملی فیش لیک، یوتا، آمریکا

قدیمی ترین درخت های زنده دنیا

پاندو یکی از محکم‌ترین و قدیمی‌ترین درختان دنیا است. سن پاندو چیزی حدود ۸۰۰۰۰ سال است و سنگین‌ترین درخت پاندو وزنی برابر با ۶,۰۰۰,۰۰۰ کیلوگرم دارد، درواقع به‌عنوان سنگین‌ترین موجود زنده دنیا شناخته شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قدیمی‌ترین درخت زنده دنیا را بشناسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..