تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشخصات فنی و نتایج تست تصادف ام جی ZS

به‌تازگی مؤسسه‌ی ANCAP استرالیا، خودروی MG ZS را مورد تست ایمنی قرار داده و این خودرو موفق به کسب ۴ ستاره از ۵ ستاره ایمنی شده است که امتیاز متوسطی محسوب می‌شود.

کراس اور جدید ام‌جی با نام ZS به‌تازگی در مؤسسه‌ی ANCAP  استرالیا مورد تست تصادف قرار گرفت و موفق شد چهار ستاره ایمنی دریافت کند. این در حالی است که رقبای این خودرو، نظیر هیوندای کونا موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی شدند. ام‌جی در تصادف از جلو موفق به کسب امتیاز ۱۰.۴۶ از ۱۶ شده است که عددی پایین‌تر از متوسط محسوب می‌شود. دلیل اصلی دریافت چنین امتیازی به عملکرد نامناسب ایربگ سرنشین جلو برمی‌گردد که سبب آسیب دیدن آدمکِ تست تصادف شده است. بنیاد ANCAP  همچنین اعلام کرده است که در تصادف از جلو این کراس اوور چینی نمی‌تواند حفاظت خوبی از زانوهای راننده به عمل بیاورد.

جیمز گودوین، مدیر اجرایی ANCAP، در این خصوص گفته است: 

برای ما تعجب‌آور بود که اولین خودروی بزرگ ام‌جی یعنی کراس اوور GS در اوایل امسال موفق شد بالاترین امتیازهای ایمنی را دریافت کند، اما ام‌جی ZS که روی ساختار مشترکی با ام‌جی GS  ساخته شده است موفق به دریافت نمرات بالا نشد و تنها ۴ ستاره‌ي ایمنی دریافت کرد.

ام جی ZS

اما از رقبای ام‌جی ZS می‌توان به هیوندای کونا اشاره کرد که موفق شد ۵ ستاره ایمنی دریافت کند. امتیاز هیوندای در این تست تصادف ۳۵.۰۷ از ۳۷ بود. همچنین هیوندای به دلیل مجهز بودن به سیستم ترمز اتوماتیک، حفاظتی بیشتر در تصادفات از جلو به عمل می‌آورد و در تمامی مدل‌های کنا، سیستم هشدار بین خطوط نیز عرضه می‌کند. به گفته‌ی گودوین، سیستم ترمز اتوماتیک (AEB) یکی از عوامل مهمی است که سبب شده هیوندای بتواند پنج ستاره ایمنی دریافت کند. این سیستم در مدل‌های پایه هیوندای که در بازار استرالیا عرضه خواهند شد، به‌صورت آپشن عرضه می‌شود و در مدل‌های بالاتر به‌صورت استاندارد وجود دارد؛ اما در بازار نیوزیلند تمامی مدل‌های هیوندای کنا به‌صورت استاندارد، به سیستم ترمز اتوماتیک مجهز هستند. خودروی دیگری که مورد تست قرار گرفت، هولدن Equinox بود که این خودرو نیز موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی شد و همانند هیوندای از سیستم رادار بین خطوط و ترمز اتوماتیک بهره‌مند است. اما ام‌جی ZS  در تمامی مدل‌های خود چه پایه و چه مدل فول، ۴ ستاره ایمنی دریافت کرده است.

ام جی ZS

در خصوص ام‌جی ZS  باید اشاره کنیم که این اتومبیل از کراس اوورهای جدید ام‌جی است که از سال ۲۰۱۸ وارد بازار خواهد شد. این خودروساز چینی بریتانیایی قصد دارد این کراس‌اور را با قیمت پایه حدود ۲۰ هزار دلار در بازار استرالیا عرضه کند. از رقبای ام‌جی ZS می‌توان به مزدا CX-3 و هیوندا کنا اشاره کرد. ام‌جی ZS در دو تیپ با نام‌های Suol و Essence به بازار عرضه می‌شود و مدل دوم که نسخه فول این خودرو محسوب می‌شود با قیمت پایه ۲۳ هزار و ۹۹۰ دلار استرالیا عرضه خواهد شد. تجهیزات استاندارد تیپ Suol شامل رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی، صفحه نمایش مالتی‌مدیای ۸ اینچی از نوع لمسی، اپل کارپلی، بلوتوث، دوربین دید عقب با خطوط راهنما، سنسورهای پارک عقب، سیستم صوتی با ۶ عدد بلندگو و سیستم صوتی سه‌بعدی دیجیتال یاماها هستند. از دیگر امکانات این مدل می‌توان به کروز کنترل، چراغ‌های اتوماتیک هالوژنی، چراغ‌های روشنایی در روز از نوع LED، چراغ مه‌شکن، تزیینات کرومی بیرون بدنه و تودوزی چرم اشاره کرد.

ام جی ZS

 نیروی مورد نیاز ام‌جی ZS در مدل پایه از یک پیشرانه تنفس طبیعی ۱.۵ لیتری تأمین می‌شود که می‌تواند ۱۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیروی این پیشرانه با استفاده از یک جعبه‎دنده‌ی ۴ سرعته خودکار به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. ام‌جی ZS با استفاده از این پیشرانه می‌تواند مصرف سوخت ۹.۱ لیتر در هر صد کیلومتر را از خود برجای بگذارد. مدل Essence این خودرو به یک پیشرانه بنزینی یک لیتری از نوع توربو شارژر دار مجهز است که می‌تواند ۱۰۸ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه همراه با یک جعبه‎دنده‌ی شش سرعته خودکار عرضه می‌شود. ام‌جی ZS در این تیپ از امکانات بیشتری نظیر استارت بدون کلید، سقف پانوراما و سانروف برقی مجهز است. مصرف سوخت ترکیبی ام‌جی با این پیشرانه توربو شارژردار، ۸.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

ام جی ZS

ام‌جی ZS در کلاس خود یکی از جادارترین خودروها به شمار می‌رود؛ به‌طوری که فضای صندوق آن ۳۵۹ لیتر است و می‌توان با خواباندن صندلی‌های عقب ردیف دوم این فضا را به ۱۱۶۶ لیتر افزایش داد. نزدیک‌ترین رقیب این خودرو هیوندای کونا است که فضای صندوق بار آن ۳۶۰ لیتر است و امکان افزایش آن به ۱۱۴۳ لیتر وجود دارد.

ام‌جی به‌زودی این کراس‌اور کوچک را با گارانتی هفت ساله بدون محدودیت کیلومتر به مشتریان عرضه خواهد کرد که با این حساب از اصلی‌ترین‌ رقبای کیا موتورز محسوب می‌شود؛ زیرا کیاموتورز نیز یکی از بهترین ارائه‌دهندگان گارانتی در بازار استرالیا است.

جزئیایت فنی و نتایج تست تصادف ام جی ZS منتشر شد

ام جی ZS



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشخصات فنی و نتایج تست تصادف ام جی ZS»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..