تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کوالکام اسنپدراگون 845 را برای واقعیت ترکیبی بهینه می‌کند

کوالکام با توسعه‌دهندگان مختلف وارد همکاری شده است تا تراشه‌ی جدید خود را برای گیمینگ بهتر بهینه کند.

وقتی کوالکام از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ رونمایی کرد، می‌شد حدس زد که کاربردهایی فراتر از گوشی هوشمند برای این پردازنده متصور است. اسنپدراگون ۸۴۵ به‌گونه‌ای طراحی شده که از قابلیت‌های واقعیت ترکیبی پشتیبانی می‌کند.

مقاله‌ی مرتبط:

این قابلیت‌ها شامل تراشه‌ی زیرسیستمی پردازش تصویر است که امکاناتی نظیر آزادی ۶ درجه با استفاده از سیستم درون به بیرون و مسیریابی همزمان فراهم می‌کند که مثلا در جلوگیری از برخورد با دیوار اهمیت بالایی دارد. به علاوه، اسنپدراگون ۸۴۵ قابلیت (Andreno foveation) را ارائه می‌کند که باعث کاهش محسوس مصرف باتری می‌شود و کیفیت تصویر را بالا می‌برد و در نتیجه عملکرد اپلیکیشن XR را ارتقاء می‌دهد.

از قابلیت‌های دیگر این پردازنده می‌توان به استفاده از پلتفرم موبایل هوش مصنوعی اشاره کرد که امکان تشخیص لحظه‌ای صحنه و اشیاء موجود در آن را مهیا می‌کند. مصرف انرژی نیز با وجود تمام امکانات یادشده ۳۰ درصد کاهش داشته است که مدت استفاده‌ی طولانی‌تر و گرم شدن کمتر، از نتایج آن است. این موضوع برای یک تراشه‌ که در هدست به کار می‌رود اهمیت بالایی دارد.

کوالکام می‌گوید تمام این بهبودها برای ارائه‌ی تجربه‌ی کاربری بهتر در زمینه‌ی واقعیت گسترش‌یافته (eXtended Reality) طراحی شده‌اند. قابلیتی که فراتر از نمونه‌های مجازی، افزوده و ترکیبی است.

به گزارش وی‌آرفوکس، کوالکام همکاری خود را با NetEase Games برای بهینه‌سازی موتور بازی Messiah آغاز کرده است. موتور بازی مذکور قرار است در پردازنده‌های اسنپدراگون به‌منظور ارائه‌ی هرچه بهتر تجربه‌ی بازی واقعیت گسترش‌یافته گنجانده شود.

سانجی مهتا، معاون ارشد کوالکام، می‌گوید:

مفتخریم که اعلام کنیم همکاری خود را با یکی از پیشگامان عرصه‌ی بازی‌سازی دنیا آغاز کرده‌ایم. در نتیجه‌ی این همکاری قصد داریم با استفاده از بهترین امکانات مولتی‌مدیا و بهره‌گیری از قابلیت‌های پردازشی پلتفرم موبایل اسنپدراگون ۸۴۵، امکان بازی با کیفیت بسیار بالا را برای کاربران سراسر دنیا فراهم کنیم.

کوالکام و NetEase در حال کار روی پردازنده‌ی گرافیکی ولکان متعلق به Khronos هستند. قرار است این تراشه امور گرافیکی را بر عهده بگیرد تا بار پردازشی سی‌پی‌یو کاهش پیدا کند. این کاهش بار محاسباتی منجر به کاهش مصرف انرژی و کاهش تولید گرما توسط سی‌پی‌یو خواهد شد. اتان وانگ، نایب رئیس نت‌ایز، می‌گوید:

در نتیجه‌ی همکاری با کوالکام، نت‌ایز قادر خواهد بود بازی‌های حال حاضر و آینده‌ی خود را با پردازنده‌های پیشرفته‌ی شرکت کوالکام مانند اسنپدراگون ۸۴۵ سازگار کند. در نتیجه ما محصولات گیمینگ خارق‌العاده‌ی بیشتری برای کاربران سراسر دنیا عرضه خواهیم کرد که در آن‌ها نیاز کاربر به تجربه‌ی گیمینگ برتر تأمین خواهد شد.

دو کمپانی در نظر دارند عناوین بیشتری از نت‌ایز را به پلتفرم موبایل اسنپدراگون ۸۴۵ که قرار است در سال ۲۰۱۸ عرضه شود بیاورند.

علاوه بر این، کوالکام احتمالا در حال همکاری با مایکروسافت است تا قابلیت‌های پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ را برای نسل بعدی هولولنز مایکروسافت آماده کند. اگر این همکاری شکل بگیرد، هدست‌های هولولنز از قدرت پردازشی بیشتری نسبت به پردازنده‌های اینتل اتم فعلی بهره‌مند خواهند شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کوالکام اسنپدراگون 845 را برای واقعیت ترکیبی بهینه می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..