تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زمینه‌سازی برای افزایش کارایی کارمندان

چگونه می‌توانید کارمندان پرانرژی و خشنودی داشته باشید که همه‌ی پتانسیل و انرژی خود را برای تکمیل وظایف به کار می‌گیرند؟

سال ۲۰۱۵، تحقیقاتی در بریتانیا صورت گرفت که نشان می‌داد میزان بهره‌وری کارمندانی که از آسایش خاطر بیشتری برخوردارند، ۱۲ درصد بیشتر از سایر کارمندان است. بنابراین اگر سازمانی تلاش کند کارمندانش را شاد نگه دارد، کارایی نهایی خود را افزایش می‌دهد. این تئوری بسیار ساده به نظر می‌رسد. سوال مهم این است که چگونه می‌توانید کارمندان خشنودتری داشته باشید؟

پیش از هر چیز، هرگز نباید فرض را بر این بگذارید که کارمندانتان به‌خودی‌خود خوشحال و راضی‌اند. بهترین راه پی بردن به حال و هوای کارمندان این است که نظرشان را جویا شوید. نظرسنجی‌های منظم بخش منابع انسانی، زمانی مفید واقع می‌شوند که مدیران به نتایج آن‌ها عمل کنند، یا برای کارمندان توضیح دهند که چرا در حال حاضر امکان برخی از تغییرات وجود ندارد. درعین‌حال، یک سری اصول کلی به شما کمک می‌کند کارمندانتان را در شرایط روحی بهتری قرار دهید.

به مشکلات غیر کاری کارمندانتان توجه کنید

شما نمی‌توانید همیشه کارکنانتان را موردحمایت قرار دهید، زیرا زندگی آن‌ها صرفاً به کار مربوط نمی‌شود. زندگی شخصی انسان‌ها هم با فشارها و تنش‌های زیادی همراه است. در عوض می‌توانید یک سری راهنمایی و مشاوره در مورد مسائلی که بیشتر مردم در زندگی روزمره‌ی خود با آن‌ها دست به گریبان‌اند، فراهم کنید. در صورت امکان این توصیه‌ها را در شبکه‌ی اینترانت شرکت به اشتراک بگذارید، یا کارشناسانی را استخدام کنید که در این زمینه‌ها متخصص باشند:

مقالات مرتبط: بودجه‌بندی و مدیریت بدهی مراقبت از کودکان- سلامت کودکان مشاوره درزمینه‌ی رژیم غذایی و ورزش

هرگونه مشکل در زمینه‌های فوق، تأثیری منفی بر عملکرد کارمندانتان خواهد داشت. این مشاوره‌ها به آنان کمک می‌کند مسائل شخصی‌شان را پشت سر بگذارند و تمرکز بیشتری روی کار داشته باشند.

Help Employees Reach Full Potential

در زمینه‌ی مشکلات خواب، به کارمندان اطلاع‌رسانی کنید

بی‌خوابی یا کم‌خوابی، باعث حواس‌پرتی و فراموشی می‌شود. طبیعتاً اگر می‌خواهید کارمندانتان حداکثر پتانسیلشان را به کار بگیرند، چنین مشکلاتی به سود شما نیست. اطلاعات مفیدی را در زمینه‌ی الگوهای خواب، غذاهایی که خواب را دچار مشکل می‌کنند و همچنین مقالاتی که انواع اختلالات خواب را بررسی می‌کنند و راهکاری برای رفع آن ارائه می‌دهند، در اختیار کارمندانتان قرار دهید.

یک محیط کاری باز و حمایتی فراهم کنید

اگر مدیران درهای دفترشان را به روی کارمندان ببندند و با افرادشان ارتباط برقرار نکنند، به‌مرور با کارمندانی منزوی روبرو می‌شوند. تشویق یک محیط باز و حمایتی به این معنی است که کارکنان می‌توانند در برنامه‌ریزی‌های شرکت حضورداشته باشند و همکاری‌شان را ارزشمند بدانند. در چنین حالتی آن‌ها برای به‌کارگیری ماکزیمم پتانسیل خود، انگیزه‌ی بیشتری خواهند داشت.

تعاملات اجتماعی را تشویق کنید

بیشتر مردم در صورتی می‌توانند همه‌ی پتانسیلشان را به یک امر اختصاص دهند که مورد حمایت و پشتیبانی قرار داشته باشند. به همین دلیل است که همه‌ی کسب‌وکارها، برای موفقیت به تیم‌هایی قوی نیاز دارند. از طرف دیگر، اگر اعضای تیم مراودات اجتماعی راحت و خوبی داشته باشند، در محیط کار هم رابطه‌ی بهتری با یکدیگر برقرار می‌کنند. شما می‌توانید با فراهم کردن یک اتاق استراحت با امکانات ساده‌ی تفریحی، کارمندانتان را به معاشرت با یکدیگر تشویق کنید.

Help Employees Reach Full Potential

فرصت‌هایی برای آموزش و پیشرفت کارمندانتان فراهم کنید

اگر همه‌ی کارمندانتان هرروز هفته یک وظیفه‌ی تکراری را انجام دهند، پس از چندی به رکود و خستگی می‌رسند. فرصت‌های جدیدی که به پیشرفت شخصی و حرفه‌ای کارمندان منجر می‌شود، به آن‌ها انرژی تازه‌ای می‌بخشد و کارایی‌شان را دوباره بالا می‌برد. این امر لزوماً به بودجه‌ی زیادی نیاز ندارد. برای مثال می‌توانید دپارتمان‌های مختلفی را در شرکتتان تعریف کنید و کارمندانتان را در حوزه‌های تخصصی‌تر به کار بگیرید. در مراحل بعد، دوره‌های آموزشی IT یا بازاریابی، یک سرمایه‌گذاری بلند و پرمنفعت برای شرکت شما است که بهره‌وری سرمایه انسانی کسب‌وکارتان را به‌شدت افزایش می‌دهد.

فرهنگ سرزنشگری را کنار بگذارید

اغلب کسب‌وکارها عامدانه سرزنشگری را در دستور کار خود قرار نمی‌دهند. ولی اگر شما کسب‌وکار خودتان را اداره می‌کنید، باید مطمئن شوید که از وقوع چنین امری اجتناب می‌کنید. اگر یکی از اعضای تیم مرتکب اشتباهی می‌شود، این اشتباه باید فرصتی برای یادگیری و نه سوژه‌ای برای متهم کردن او قلمداد شود. سرزنش کردن افراد معمولاً روحیه‌ی آن‌ها را پایین می‌آورد و باعث تنزل سطح عملکرد می‌شود. درحالی‌که اگر به آن‌ها کمک کنید از اشتباهشان چیزی بیاموزند، زمینه‌ی پیشرفتشان را فراهم می‌کنید.

به یاد داشته باشید که کمک کردن به کارمندان، تنها به سود آن‌ها نیست، بلکه درنهایت به رشد شرکت منجر می‌شود. به همین دلیل بهتر است کمی وقت بگذارید و فرهنگ سازمانی‌تان را مورد بازنگری قرار دهید.  




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زمینه‌سازی برای افزایش کارایی کارمندان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..