تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نتایج اولیه بنچمارک کارت گرافیک Titan V انویدیا منتشر شد

کارت گرافیک Titan V انویدیا، بالاترین قدرت پردازشی را نسبت به رقبا دارد. نتایج شگفت‌انگیز بنچمارک تایتان وی، این ادعا را اثبات می‌کند.

انویدیا با رونمایی غافل‌گیرکننده از کارت گرافیک فوق‌العاده قدرتمند Titan V، غوغا به پا کرده است. اکنون نتایج شگفت‌انگیز بنچمارک این کارت گرافیک که اخیرا در فضای مجازی منتشر شده، مهر تأییدی بر قدرت پردازشی بسیار بالای آن است. عملکرد کارت گرافیک یادشده، حتی بسیار سریع‌تر از GTX 1080 Ti با فرکانس پردازشی ۲.۶ گیگاهرتزی است. زومیت را همراهی کنید.

تایتان وی، اولین کارت گرافیک مبتنی بر معماری ولتا (Volta) است که در دسترس مصرف‌کنندگان عادی قرار می‌گیرد. برخی از کاربران شانس مشاهده‌ی تایتان وی را از نزدیک داشته‌اند. پستی که در رِدیت منتشر شده است، نشان می‌دهد که کارت گرافیک تایتان وی در بنچمارک‌های مختلفی تحت آزمون قرار گرفته است. طبق این نتایج، تایتان وی تمامی کارت‌های گرافیک قبلی را به زیر کشیده است. به علاوه، کارت گرافیک تایتان وی در زمان اورکلاک، عملکرد بی‌سابقه‌ای از خود به نمایش می‌گذارد.

کارت گرافیک Titan V انویدیا

مقاله مرتبط:

مدیرعامل انویدیا هنگام معرفی کارت گرافیک تایتان وی، اعلام کرد که با پرداخت مبلغ ۲۹۹۹ دلار، هم‌اکنون می‌توان تایتان وی را سفارش داد. بسیاری از کاربران در روز اول برای خرید کارت گرافیک یادشده اقدام کردند. اگرچه کارت گرافیک تایتان وی همانند سایر کارت‌های گرافیک سری تایتان، برای مصرف‌کنندگان حرفه‌ای و کاربردهای فوق پیشرفته در نظر گرفته شده است، اما صرف نظر از تفاوت قیمت زیاد آن با انواع کارت گرافیک سری GeForce، علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای جزو اولین کاربرانی هستند که تایتان وی را قبل از تمرکز معماری ولتا روی گیمینگ، مورد آزمون قرار داده‌اند. در ادامه‌ی مقاله می‌توانید اولین نتایج بنچمارک گیمینگ کارت گرافیک تایتان وی را مشاهده کنید.

مشخصات فنی کارت گرافیک تایتان وی انویدیا

کارت گرافیک تایتان وی مبتنی بر معماری تراشه‌ی گرافیکی GV100 (ولتا) ‌است. کارت گرافیک یادشده دارای ۵۱۲۰ هسته‌ی کودا (CUDA) و ۳۲۰ واحد تکسچر (Texture) است. کارت گرافیک Tesla V100 مخصوص سرور هم دقیقا دارای ۵۱۲۰ هسته‌ی کودا است. تایتان وی علاوه‌ بر هسته‌های متداول یادشده، دارای ۶۴۰ هسته‌ی تنسور (Tensor)‌ است که درون GPU ولتا قرار دارند. این ۶۴۰ هسته برای بهره‌مندی از حداکثر عملکرد یادگیری عمیق طراحی شده است؛ به‌طوری که ظرفیت عملکرد گرافیکی و محاسباتی تایتان وی برای الگوریتم‌های مرتبط با هوش مصنوعی، به ۱۱۰ ترافلاپس می‌رسد. تمامی هسته‌ها در فرکانس ۱۲۰۰ مگاهرتزِ پایه و ۱۴۵۵ مگاهرتزِ بوست کلاک شده‌اند. با توجه به مشخصات فوق‌العاده قدرتمند تایتان وی، این کارت گرافیک برای راه‌اندازی فقط نیازمند یک اتصال برق ۶ و ۸ پین است و با توان طراحی حرارتی ۲۵۰ وات عرضه می‌شود.

حافظه‌ی ویدیویی HBM2 تایتان وی به‌صورت On board است و نرخ انتقال داده‌ی آن با رابط ۳۰۷۲ بیتی حافظه، به ۱.۷ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد. مجموع پهنای باند حافظه‌ی ۶۵۲.۸ گیگابایت بر ثانیه‌ای تایتان وی، بیش‌تر از کارت گرافیک تایتان ایکس‌پی (TITAN XP) است. برای مقایسه یادآوری می‌شود که رابط حافظه و میزان حافظه‌ی ویدیویی Tesla V100، به ترتیب برابر ۴۰۹۶ بیت و ۱۶ گیگابایت است.

به‌طور کلی می‌توان از کارت گرافیک تایتان وی برای کاربردهای حرفه‌ای و معمولی مانند ورک‌استیشن، رندرهای فوق سنگین یا بازی‌های رایانه‌ای بهره برد. قیمت تایتان وی بسیار بالا است و فناوری‌هایی در آن به کار رفته که برای انجام کارهای معمولی مانند بازی‌های رایانه‌ای کاربرد ندارد. همچنین قیمت آن برای گیمینگ یا کاربردهای عادی دیگر، به هیچ عنوان صرفه‌ی اقتصادی نخواهد داشت. ویژگی‌هایی که تایتان وی را برای انجام کارهای فوق حرفه‌ای مناسب می‌کند، شامل موارد ذیل است:

هسته‌های محاسبه‌ی اختصاصی ممیز شناور ۶۴ بیتی (FP64) هسته‌های محاسبه‌ی تنسور اختصاصی ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ویدیویی HBM2 با رابط ۳۰۷۲ بیتی نسل دوم رابط NVLINK برای بهره‌مندی هم‌زمان از قدرت دو کارت گرافیک تایتان وی

کارت گرافیک تایتان وی به خاطر توانایی پردازشی فوق‌العاده‌ی خود، متأسفانه از قابلیت SLI پشتیبانی نمی‌کند. اما دارای قابلیت جدیدی تحت عنوان NVLINK است که برای استفاده‌ی هم‌زمان از دو کارت گرافیک و افزایش بیش از پیش توان پردازشی کاربرد دارد. جدیدترین نسخه‌ی رابط SLI HB ساخت انویدیا که معمولا برای کارت‌های گرافیک نیمه‌حرفه‌ای تا حرفه‌ای مورد استفاده است، دارای برچسب قیمت ۳۰ دلاری است و همراه با برخی از مادربردهای حرفه‌ای، به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده می‌شود.

رابط NVLINK انویدیا

اما رابط NVLINK در کمال تعجب با قیمت ۵۹۹ دلار آماده فروش است. با استفاده از رابط NVLINK حداکثر می‌توان ۲ کارت گرافیک را با هم پیکربندی کرد و به پهنای باند غیر قابل باور ۸۰ گیگابایت بر ثانیه‌ دست یافت. تاکنون رابط NVLINK فقط برای شتاب‌دهنده‌های گرافیکی سطح سرور به کار گرفته می‌شد؛ اما هم‌اکنون وارد رایانه‌های دسکتاپ فوق حرفه‌ای شده است. در جدول زیر می‌توانید مشخصات دقیق کارت‌های گرافیک سری Titan انویدیا را مشاهده کنید.

نام کارت گرافیک GeForce GTX Titan GeForce GTX Titan Black GeForce GTX Titan X Titan X Titan XP Titan V معماری GPU کپلر کپلر
مکسول پاسکال پاسکال ولتا نوع هسته GPU GK110 GK110
GM200 GP102 GP102 GV100 فرآیند ساخت ۲۸ نانومتر ۲۸ نانومتر ۲۸ نانومتر ۱۶ نانومتر ۱۶ نانومتر ۱۲ نانومتر تعداد هسته GPU ۲۶۸۸ ۲۸۸۰ ۳۰۷۲ ۳۵۸۴ ۳۸۴۰ ۵۱۲۰ کلاک پایه ۸۳۶ مگاهرتز ۸۸۹ مگاهرتز ۱۰۰۰ مگاهرتز ۱۴۱۷ مگاهرتز ۱۴۰۵ مگاهرتز ۱۲۰۰ مگاهرتز کلاک بوست ۸۷۶ مگاهرتز ۹۸۰ مگاهرتز ۱۰۸۹ مگاهرتز ۱۵۳۱ مگاهرتز ۱۵۸۲ مگاهرتز ۱۴۵۵ مگاهرتز محاسبه ممیز شناور ۳۲ بیت ۴.۷ ترافلاپس ۵.۶ ترافلاپس ۶.۷ ترافلاپس ۱۱ ترافلاپس ۱۲.۱ ترافلاپس ۱۵ ترافلاپس حافظه ویدیویی ۶ گیگابایت GDDR5 ۶ گیگابایت GDDR5 ۱۲ گیگابایت GDDR5 ۱۲ گیگابایت GDDR5X ۱۲ گیگابایت GDDR5X ۱۲ گیگابایت HBM2 رابط حافظه ۳۸۴ بیت ۳۸۴ بیت ۳۸۴ بیت ۳۸۴ بیت ۳۸۴ بیت ۳۰۷۲ بیت پهنای باند حافظه ۲۸۸.۴ گیگابایت بر ثانیه ۳۳۶.۰ گیگابایت بر ثانیه ۳۳۶.۶ گیگابایت بر ثانیه ۴۸۰.۴ گیگابایت بر ثانیه ۵۴۷.۶ گیگابایت بر ثانیه ۶۵۲.۸ گیگابایت بر ثانیه توان طراحی حرارتی (TDP) ۲۵۰ وات ۲۵۰ وات ۲۵۰ وات ۲۵۰ وات ۲۵۰ وات ۲۵۰ وات قیمت ۹۹۹ دلار آمریکا ۹۹۹ دلار آمریکا ۹۹۹ دلار آمریکا ۱۲۰۰ دلار آمریکا ۱۲۰۰ دلار آمریکا ۲۹۹۹ دلار آمریکا سال عرضه به بازار ۲۰۱۳ ۲۰۱۴ ۲۰۱۵ ۲۰۱۶ ۲۰۱۷ ۲۰۱۷ آزمون‌های عملکرد مصنوعی و گیمینگ تایتان وی

کارت گرافیک تایتان وی تحت بنچمارک‌های مختلفی از جمله 3DMark Fire Strike ،Unigine Superposition ،Ashes of The Singularity ،Rise of the Tomb Raider و Gears of War 4 مورد آزمون قرار گرفته شده است. با این حال، تاکنون هیچ مقایسه‌ای بین تایتان وی و سایر کارت‌های گرافیک صورت نگرفته است. در این مقاله می‌توانید به نتایج مقایسه دسترسی داشته باشید. تمامی آزمون‌ها با به‌روزترین درایور کارت گرافیک انویدیا (388.59 WHQL) که تنها نسخه‌ی سازگار با تایتان وی در صفحه‌ی وب‌سایت رسمی درایور انویدیا محسوب می‌شود، اجرا شده است.

بنچمارک Titan V انویدیا

در آزمون Fire Strike، کارت گرافیک تایتان وی در هر دو تنظیمات پیش‌فرض و اورکلاک شده مورد آزمون قرار گرفته است. برخی از پیکربندی‌های مورد استفاده برای اورکلاکینگ شامل موارد ذیل هستند:

واحد پردازش گرافیکی: ۱۵۰+ مگاهرتز، حافظه: ۱۱۰+ مگاهرتز، توان: ۱۰۷+ درصد واحد پردازش گرافیکی: ۱۷۰+ مگاهرتز، توان: ۱۲۰+ درصد

بنچمارک Titan V انویدیا

نتایج بهدست‌آمده از بنچمارک تایتان وی، تمامی معادلات را به هم زده و کارت‌های گرافیک نسل قبل را مغلوب کرده است. تایتان وی در تنظیمات پیش‌فرض و اورکلاک شده به ترتیب موفق به کسب امتیاز ۳۲,۷۷۴ و ۳۶ هزار شد. اما کارت گرافیک تایتان ایکس‌پی که از پیکربندی GPU کامل پاسکال بهره می‌برد، موفق به کسب امتیاز ۲۸ هزار شده است. کارت گرافیک GTX 1080 Ti هم امتیاز ۲۸,۳۰۰ را کسب کرده است. با توجه به این نتایج، می‌توان به برتری کارت گرافیک تایتان وی پی برد. این برتری در زمان اورکلاک بیش‌تر جلب توجه می‌کند.

عملکرد تایتان وی در بنچمارک 3DMark Firestrike

بنچمارک Titan V انویدیا

بنچمارک Titan V انویدیا

بنچمارک Titan V انویدیا

عملکرد تایتان وی در بنچمارک Unigine Superposition

بنچمارک بعدی Unigine Superposition است. به‌واقع کارت گرافیک تایتان وی در این بنچمارک نتایج حیرت‌انگیزی برجای گذاشته است. تایتان وی در سرعت پیش‌فرض و تنظیمات 8K optimized، موفق به کسب امتیاز ۵۲۲۲ شد. اگرچه این امتیاز هم جالب توجه است؛ اما تایتان وی در تنظیمات 1080p پیش‌فرض، جهش قابل ملاحظه‌ای داشت و موفق به کسب امتیاز غیرقابل باور ۹۴۳۱ شد. یادآوری می‌شود که کارت گرافیک GTX 1080 Ti Kingpin ساخت EVGA که به فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز (۲۵۸۱ مگاهرتز) کلاک شده بود، در همین بنچمارک امتیاز ۸۶۴۲ را کسب کرده است.

بنچمارک Titan V انویدیا

صرف نظر از نتایج عملکرد مصنوعی (بنچمارک‌های شبیه‌ساز)، عملکرد تایتان وی در بنچمارک‌های گیمینگ از جمله Gear of War 4 ،Ashes of the Singularity و Rise of the Tomb Raider هم مورد آزمون قرار گرفته شده است. تمامی موارد یادشده از دایرکت‌ایکس ۱۲ پشتیبانی می‌کنند. بازی Rise of the Tomb Raider هم در رزولوشن 1440p مورد آزمون قرار گرفته است. در ادامه می‌توانید نتایج مربوط به آن را مشاهده کنید.

بنچمارک Titan V انویدیا بنچمارک Titan V انویدیا بنچمارک Titan V انویدیا بنچمارک Titan V انویدیا

چندین مورد مهم در این نتایج وجود دارد. کارت گرافیک تایتان وی در تنظیمات پیش‌فرض به کلاک بوست ۱.۸ تا ۱.۹ گیگاهرتز رسید که فرکانس بوست متعارفی برای کارت‌های گرافیک انویدیا است. در کارت‌های گرافیک سری GeForce، این محدوده‌ی کلاک بین ۱.۹ تا ۲.۰ گیگاهرتز است؛ اما از آن‌جایی که تایتان وی در فرکانس‌های بوست و پایه‌ی کم‌تری کلاک شده است، انتظار فرکانس‌های کم‌تری از آن داریم. تمرکز تایتان وی بیش‌تر روی کارایی و محاسبات روی عملکرد گرافیکی خام است. یادآوری می‌شود که نمی‌توان صحت نتایج منتشرشده در فضای مجازی را تأیید کرد.

بنچمارک Titan V انویدیا

انتظار نمی‌رود که تراشه‌ی GV100 مشابه با Quadro و TITAN، در سری GeForce هم به کار گرفته شود. اما می‌توان انتظار استفاده از تراشه‌های GV102 یا GV104 را در خط تولید GeForce با جایگزینی حافظه‌ی GDDR6 به جای HBM2 و نبود سخت‌افزار روی بردی مانند هسته‌های تنسور و FP64 داشت. موارد یادشده باعث می‌شود که انویدیا قادر به استفاده از هسته‌های سریع‌تری باشد که می‌توانند بیش‌تر از تایتان وی کلاک شوند.

بنچمارک Titan V انویدیا

با توجه به نتایج بنچمارک اولیه‌ی به‌دست‌آمده، کارت گرافیک تایتان وی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا حاضر به پرداخت هزینه‌ی تقریبی ۳۰۰۰ دلاری برای تهیه‌ی آن هستید؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نتایج اولیه بنچمارک کارت گرافیک Titan V انویدیا منتشر شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..