تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فناوری ۴۸ ولتی S کلاس در E کلاس 2018

سیستم‌های تسمه‌ای استارتر آلترناتور یکی از ارزان‌ترین راه‌های کاهش مصرف سوخت و  بهبود پیشرانه‌ها هستند. مرسدس بنز با بهره‌گیری از این فناوری در محصولات سری E مدل ۲۰۱۸، آپشن جدیدی به این خودرو می‌افزاید.

شرکت مرسدس بنز با معرفی یک پیشرانه‌ی چهار سیلندر جدید و پرقدرت با کد M 264 برای مدل‌های کوپه و کابریولت (سقف متحرک) E350، در حال افزایش نسخه‌های قابل سفارش از این خودرو است. قدرت پیشرانه‌ی جدید بنز معادل ۲۹۹ اسب بخار است و حداکثر گشتاور تولیدی آن ۴۰۰ نیوتن متر است که برای یک پیشرانه‌ی چهار سیلندر بسیار تأثیرگذار است. عملکرد خارق‌العاده‌ی این پیشرانه سبب می‌شود تا توانایی رقابت با بعضی از پیشرانه‌های ۶ سیلندر مرسدس بنز را داشته باشد و در عین حال از لحاظ تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی در شرایط بهتری نسبت به رقبای ۶ سیلندر خود قرار بگیرد. این موفقیت مرسدس با بهره‌گیری از سیستم الکتریکی ۴۸ ولتی در پیشرانه‌ی کلاس S مدل ۲۰۱۷ به‌دست می‌آید.

پیشرانه مجهز به سیستم ۴۸ ولتی مرسدس

این سیستم الکتریکی با بهره‌گیری از یک استارتر آلترناتور تسمه‌ای ۴۸ ولتی و یک پمپ آب ۴۸ ولتی به پیشرانه‌ی خودرو متصل می‌شود. بنا بر ادعای بنز، این مجموعه در کنار توربوشارژرهای اسکرال دوگانه، سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (CAMTRONIC) و فیلتر ذرات باعث شده تا میزان مصرف سوخت مدل کوپه و کابریولت به ترتیب به ۶,۷ و ۶,۸ لیتر به ازای هر ۱‍۰۰ کیلومتر برسد. علاوه بر این، میزان تولید گاز کربن دی‌اکسید مدل‌های کوپه و کابریولت نیز به ترتیب برابر ۱۴۹ و ۱۵۴ گرم به ازای هر کیلومتر است.

آلمان‌ها به غیر از تأثیرات استفاده از این سیستم در بهبود عملکرد پیشرانه به دیگر منافع استفاده از این سیستم نیز اشاره کرده‌اند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سهولت استفاده از این سیستم در پیشرانه‌های موجود اشاره کرد. سیستم استارتر آلترناتور ۴۸ ولتی مذکور با یک موتور الکتریکی به‌صورت یکپارچه ساخته شده است و درست میان پیشرانه و جعبه‌دنده‌ی خودرو نصب می‌شود. درون این سیستم یک پمپ آب الکتریکی نیز تعبیه شده است. با استفاده از سیستم مذکور، دیگر متعلقات مرسوم که قدرت خود را از پیشرانه‌ی اتومبیل تأمین می‌کردند حذف می‌شود. سیستم الکتریکی ۴۸ ولتی علاوه بر افزایش توان و گشتاور پیشرانه سبب می‌شود تا استارت خودرو در حالتی که اتومبیل سرد است به راحتی صورت پذیرد و همچنین امکان استفاده از سیستم‌های ترمز با قابلیت بازیافت انرژی را فراهم می‌کند.

پیشرانه مجهز به سیستم ۴۸ ولتی مرسدس

از دیگر مزایای استفاده از این سیستم می‌توان به امکان نصب تکنولوژی روشن و خاموش شدن خودکار خودرو (Start-Stop) و افزایش دوام این سیستم، اشاره کرد. این بدان معناست که در هنگام عدم نیاز، مانند حرکت بدون فشردن پدال گاز (شبیه وقتی که با دنده‌ی خلاص حرکت می‌کند)، کاهش سرعت و خلاصه هر زمانی که پدال گاز فشرده نمی‌شود، پیشرانه می‌تواند در دفعات بیشتری خاموش شود. ویژگی استارت نرم این سیستم سبب می‌شود تا خاموش و روشن شدن پیشرانه بدون جلب توجه سرنشینان صورت گیرد.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای استفاده از این سیستم ۴۸ ولتی، کاهش یک چهارمی میزان جریان الکتریکی نسبت به حالت ۱۲ ولتی است. این کاهش جریان سبب باریک‌تر و سبک‌تر شدن سیم‌های مورد استفاده در سیستم برق‌کشی خودرو می‌شود و نتیجه‌ی آن بهبود مصرف سوخت خودرو است. هنگامی‌که سیستم ۴۸ ولتی سبب حرکت قوای محرکه‌ی خودرو می‌شود، باقی اجزای الکتریکی خودرو از سیستم ۱۲ ولتی معمول تغذیه می‌شوند.

پیشرانه مجهز به سیستم ۴۸ ولتی مرسدس

در کنار این پیشرانه‌‌ی جدید، مرسدس از دو پیشرانه‌ی کم مصرف دیگر برای سدان کلاس E رونمایی کرده است.  در نسخه‌ی E220d پیشرانه‌ی دو لیتری چهار سیلندر توربو دیزل با ۱۹۴ اسب بخار قدرت و در نسخه‌ی E200، پیشرانه‌ی بنزینی دو لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۸۴ اسب بخار قدرت از انتخاب‌های جدید مشتریان برای مدل‌های ۲۰۱۸ است. اگرچه در مدل‌های دو در E220d و E200 از سیستم الکتریکی ۴۸ ولتی استفاده نشده است، اما این دو مدل با سیستم 4MATIC چهار چرخ محرک قابل سفارش هستند. از دیگر تغییرات پیش‌بینی شده، امکان سفارش پکیج شب برای نسخه‌های کابریولت است که شامل تغییر سپر جلو، استفاده از جلو پنجره با الگوی شبیه الماس و نصب رینگ‌های ۱۸ اینچی پنج پره‌ی آلومینیومی است.

بر اساس اعلام این خودروساز آلمانی، قیمت پایه‌ی E350 کوپه معادل ۶۹,۶۰۰ دلار و E350 کابریولت ، حدود ۷۶,۰۰۰ دلار است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فناوری ۴۸ ولتی S کلاس در E کلاس 2018»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..