تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پای شهرداری تهران به مشکلات آنتن‌دهی موبایل کشیده شد

وزیر ارتباطات در جلسه‌ای با مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه مشکلاتشان در زمینه توسعه و ارتقای کیفیت ارتباطات در این حوزه را بررسی کرد.

به گزارش شمانیوز؛ محمد جواد آذری جهرمی در جلسه بررسی کیفیت ارتباطات تلفن همراه که با حضور مدیران عامل اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل برگزارشد با اشاره به اینکه کیفیت ارتباطات موضوع جدی است، گفت: در بعضی از شهرها و مناطق بعد از ارائه نسل3 و 4 تلفن همراه، قطعی مکالمات افزایش داشته و کیفیت ارتباطات کاهش پیدا کرده است.

وزیر ارتباطات تأکید کرد: البته بخشی از این مشکلات ارتباطی مربوط به تغییر تکنولوژی و عدم همکاری شهرداریها در نصب و راه‌اندازی و در بعضی موارد جمع‌آوری سایتهای تلفن همراه است.

وی با اشاره به ارزیابی سازمان تنظیم مقررات در حوزه کیفیت ارتباطات، تصریح کرد: میزان قطعی مکالمات و عدم آنتن‌دهی در یکی از اپراتورها در شرایط مناسبی نیست ودر دو اپراتور دیگر هم در تمام شهر تهران کیفیت مناسبی ارائه نمی‌کنند و این باعث نارضایتی مردمی می‌شود.

او با بیان اینکه در شهرستانها مشکلات متفاوتی در این حوزه وجود دارد، افزود: در مناطقی که به نسل3 و 4 مجهز شده‌اند به دلیل تبدیل تکنولوژی و کامل نبودن شبکه در مواقعی ارتباط برقرار نمی‌شود و ارائه سرویس دچار مشکل است .

وزیر ICT گفت: کیفیت ارتباطات در شبکه تلفن همراه از بهمن و اسفند ماه 95 که در شرایط نامطلوبی قرار داشت تاکنون رو به بهبود بوده است .

همچنین در این جلسه مدیران عامل شرکتهای مذکور مشکلات خود را در توسعه و ارتقای کیفیت شبکه تلفن همراه با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کردند.

عدم همکاری شورای شهرها و شهرداریهای کشور، جمع‌آوری سایتها توسط مراکز مختلف، ممانعتهای مردمی به‌دلیل تصور نادرست از تأثیر امواج، ساخت مجتمعها و برجهای جدید در شهرها و دریافت عوارضهای محلی از اپراتورها از مشکلات مهمی بود که مدیران عامل اپرتورهای تلفن همراه در این جلسه مطرح کردند.

در ادامه این جلسه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد مشکلات مطرح شده توسط اپراتورهای تلفن همراه راه کارها و پیشنهاداتی را مطرح کرد.

آذری جهرمی در حوزه مشکلات ارتباطات در شهر تهران، گفت: مشکلات مطرح شده توسط اپراتورها در جلسه‌ای با شهردار تهران بررسی می‌شود تا بتوانیم وضعیت ارتباطات را در مناطق محتلف تهران بهبود ببخشیم و درباره همکاری شهرداریهای سراسر کشور نیز در جلسه‌ای با وزیر کشور موضوع بررسی می‌شود .

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در حوزه تششعات آنتنهای تلفن همراه نیز بررسیهایی انجام شده است، افزود: سازمان انرژی اتمی، وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آزمایشهای مختلفی انجام دادند و در بسیاری از نقاطی که اندازه‌گیریها انجام شده در حد پایین‌تری از استانداردهای موجود است.

وی تصریح کرد: اما فضای روانی موجود در جامعه هنوز نگرانیهایی در این حوزه دارد که با اطلاع‌رسانی و توضیح کارشناسی باید به رفع این نگرانیها کمک کرد .

او از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم خواست که با نظارتهای دایمی این اطمینان را به مردم بدهد که شبکه به صورت دایم در حال پایش است تا ممانعتهای مردمی برای نصب آنتنهای تلفن همراه کاهش یابد.

آذری جهرمی در زمینه همکاری دستگاه‌های دولتی برای نصب آنتنهای تلفن همراه در این مراکز نیز تأکید کرد: در این زمینه در قالب پیشنهادی به دولت و تصویب آن می‌توانیم همکاری دستگاه‌های دولتی برای نصب آنتنهای تلفن همراه را فراهم کنیم .

وی بر همکاری اپراتورها در حوزه سایتهای مشترک برای استفاده از تمام ظرفیت این حوزه تأکید کرد و گفت: مجموعه‌ای برای ایجاد سایتهای مشترک از چند سال گذشته در این حوزه شکل گرفته است که باید با هماهنگی بیشتر بین اپراتورها و تشکیل یک مجموعه مشترک ادامه داشته باشد و بهتر است تمام اقدامات مربوط به راه‌اندازی سایتهای این اپراتورها به این مجموعه واگذار شود.

همچنین درباره مشکل قطع شدن ارتباط در مناطقی از تهران مقرر شد در این مناطق تا رفع مشکل، مکالمات زیر 10 ثانیه هزینه‌ای برای مشترکان نداشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ساخت برجهای تجاری، مسکونی و مشکلاتی که این ساختمانها در حوزه ارتباطات ایجاد می‌کنند، گفت: اپراتورها دستورالعملی برای پیشنهاد به نظام مهندسی تدوین شود تا ساختمانهایی که در این ابعاد ساخته می‌شوند ملزم به تجهیز امکاناتی برای نصب و راه‌اندازی آنتنهای تلفن همراه باشند.

منبع : تسنیم




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پای شهرداری تهران به مشکلات آنتن‌دهی موبایل کشیده شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..