تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمار ورودی به زندان‌ها کاهش یافته است/آمریکا بار دیگر نشان داد که قابل اعتماد نیست

رییس قوه قضاییه اقدام اخیر آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد و با بیان اینکه این اقدام رئیس جمهور آمریکا سرپوشی بر شکست های منطقه ای این کشور و رژیم صهیونیستی است، گفت: جهان اسلام هرگز اجازه نخواهد داد که آب خوش از گلوی ترامپ و هم پیمانان صهیونیستی او پایین برود.

به گزارش شما نیوز ، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، اقدام رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را اقدامی نابخردانه توصیف کرد و گفت: این کار به جای آنکه کاشف از اقتدار و قدرت آمریکا و رژیم صهیونیستی باشد نشان می دهد که آنها برای پوشاندن ضعف ها و شکست های خود در منطقه دست به هر کاری می زنند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه ابعاد گسترده شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه هنوز برای بسیاری آشکار نشده است، افزود: از آنچه که در گزارشهای صاحبنظران مسائل منطقه ای منعکس شده است در می یابیم که ابعاد شکست آمریکا و پیشرفت جبهه مقاومت، از الطاف خفیه الهی بوده است زیرا دولت آمریکا طی سالهای اخیر بیش از 2000 میلیارد دلار در منطقه هزینه کرده و این عدد افزون بر کمک هایی است که از جانب برخی کشورهای منطقه نظیر عربستان، امارات و ... صورت گرفته است.

آملی لاریجانی ادامه داد: آنها چنین هزینه گزافی را پرداخت کردند تا با خلق داعش واقدامات دیگر به مقابله با جبهه مقاومت بپردازند، در جهان اسلام تنش ایجاد کنند و چهره اسلام را مشوه سازند اما امروز می بینند که همه این هزینه ها بی فایده بوده و دستشان خالی است.

می خواستند تا پشت مرزهای ایران پیشروی کنند اما امروز ایران پشت مرزهای آنهاست

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه آمریکا، رژیم صهیونیستی و اذناب منطقه ای آنها در تلاش بودند که جمهوری اسلامی را محدود کنند، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با دعوت برخی کشورها از جمله عراق، سوریه و لبنان به یاری برادران خود شتافت و بر خلاف تخیل آمریکا، رژیم صهیونیستی و اذناب منطقه ای آنها که می خواستند تا پشت مرزهای جمهوری اسلامی پیشروی کنند، امروز جمهوری اسلامی پشت مرزهای رژیم صهیونیستی ایستاده است و البته طبیعی است که این برایشان قابل تحمل نیست.

آملی لاریجانی با اشاره به قدرت نیروهای مسلح برخی کشورهای منطقه از جمله سوریه و عراق در قالب ارتش منظم و نیروهای مردمی، این امر را نعمت و فرصتی بزرگ برای این کشورها دانست و خاطرنشان کرد: با مقایسه دوران اولیه حضور داعش در منطقه و تاخت و تاز این گروه تروریستی ـ تکفیری با زمان حاضر مشاهده می کنیم که اقتدار جبهه مقاومت بسیار افزایش یافته است و آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی توانند تحمل کنند که با صرف آن هزینه های کلان و تلفاتی که نیروهای نظامی شان متحمل شدند، امروز جمهوری اسلامی مقتدرتر از هر زمان دیگر در منطقه حضور دارد لذا باید این شکست ها و ناکامی ها را به نحوی بپوشانند که اقدام اخیر ترامپ و همچنین افزایش فشارها بر جمهوری اسلامی بخشی از تلاش آنها برای سرپوش گذاشتن بر این ضعف هاست.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه استیصال آمریکا و رژیم صهیونیستی در این ماجرا به وضوح قابل مشاهده است، بر لزوم تلاش برای حفظ اقتدار جبهه مقاومت در منطقه تأکید کرد و گفت: یکی دیگر از نکاتی که در اقدام اخیر آمریکا نهفته است، همان ویژگی دولتمردان این کشور است که بارها تکرار شده و آن عدم پایبندی به مذاکرات، توافقات و قطعنامه های بین المللی است. این موضوع بار دیگر نشان داد که آمریکاییها در هیچ جبهه ای قابل اعتماد نیستند و به قطعنامه های سازمان ملل تا زمانی پایبندند که به نفعشان باشد اما اگر این قطعنامه ها به ضرر آنها یا در حمایت از کشورهایی باشد که با رژیم صهیونیستی مقابله می کنند، به هیچ عنوان به آنها پایبند نخواهند بود.

اقدام ترامپ بار دیگر مسئله فلسطین را به عنوان مسئله اول جهان اسلام مطرح کرد

آملی لاریجانی با اشاره به نکته ای دیگر از اقدام اخیر آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: طی ماهها و سالهای اخیر، آمریکا و رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را به کار گرفتند که مسئله فلسطین را برای جهان اسلام از اولویت ساقط کنند که خلق داعش نیز در راستای همین پروژه بود؛ در حالی که این موضوع، مسئله اساسی جهان اسلام است زیرا بخشی از سرزمین های اسلامی توسط یک رژیم فاسد، غصب شده است و مسلمانان نمی توانند از این موضوع چشم پوشی کنند.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: علاوه بر این، قدس قبله اول مسلمانان بوده  و برای همه جهان اسلام دارای تقدس است. بر همین اساس اشغال فلسطین و توهین به شعائر دینی مسلمانها همواره مسئله اول جهان اسلام بوده است اما آمریکا و رژیم صهیونیستی بارها تلاش کرده اند که این موضوع را به عقب برانند تا در اولویت نباشد. امروز به یُمن اقدام نابخردانه ترامپ، بار دیگر مسئله فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام مطرح شد و مسلمانان و حتی حکومت هایی که بعضاً در برخی مسائل با آمریکا همراه بوده اند، نفرت و انزجار خود را از این اقدام اعلام کرده اند.

آملی لاریجانی با اشاره به خیزش خودجوش مردم برخی کشورهای اسلامی و همچنین ساکنان سرزمین های اشغالی، افزود: جهان اسلام هرگز اجازه نخواهد داد که این آب به راحتی از گلوی ترامپ و هم پیمانان صهیونیستی او پایین برود. مسلمانان در مقابل این اقدام مقاومت خواهند کرد و بار دیگر با نشان دادن یکپارچگی خود، آمریکا را هرچه بیشتر منزوی خواهند ساخت.

مردم نظاره گر واکنش برخی کشورهای منطقه به اقدام ترامپ هستند

رئیس قوه قضاییه با اشاره به زمزمه های چند هفته اخیر برخی کشورهای منطقه مبنی بر برقراری روابط آشکار با رژیم صهیونیستی نیز تصریح کرد: شرایط امروز منطقه با توجه به اقدام اخیر آمریکا عرصه بسیار مناسبی برای بروز و شناسایی رفتار برخی کشورهای منطقه است و امروز همه ملتهای مسلمان رفتارهای حکام این کشورها را به دقت رصد می کنند تا ببینند در مقابل حرکت بسیار زشت، غیراخلاقی و غیرمنطقی آمریکا که  قبله اول مسلمانان را تهدید و تحقیر کرده است چه واکنشی از خود نشان می دهند.

آملی لاریجانی تأکید کرد: ما معتقدیم که این اقدام و جریانات اخیر قطعاً به ضرر آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد بود زیرا موجب اتحاد هرچه بیشتر مسلمانان می شود و امیدواریم که با همصدایی ملت های مسلمان، این توطئه شوم خنثی و پاسخ دندان شکنی به سیاستهای سلطه طلبانه آمریکا و رژیم صهیونیستی داده شود.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد دستگاه قضایی بویژه در حوزه زندانها، به تشریح جایگاه قانونی الحاق سازمان زندانها به قوه قضاییه پرداخت و لزوم انتزاع این سازمان از دستگاه قضایی را نامربوط و فاقد مبنای قانونی دانست و با اشاره به سابقه تقنینی مربوط به سازمان زندانها بار دیگر خاطرنشان کرد: علاوه بر قانونی که در سال 64 به تصویب رسید و به موجب آن سازمان زندانها ذیل شورای عالی قضایی تشکیل شد، استفساریه ای نیز در همان سالهای اولیه تشکیل مجلس شورای اسلامی از شورای نگهبان صورت گرفت که درباره سازمان ثبت ، سازمان زندانها و سایر زیرمجموعه های شورای عالی قضایی سوال شده بود. شورای نگهبان در پاسخ به این استفساریه تصریح کرد که این سازمانها مربوط به شورای عالی قضایی است.

اجرای حکم با دستگاه قضایی است و نمی توان آن را به نهاد دیگری سپرد

آملی لاریجانی افزود: یکی از نکات مهم درباره سازمان زندانها و ارتباطش با دستگاه قضایی این است که زندانها مسئولیت اجرای حکم را دارند. اجرای حکم قضایی باید توسط قاضی صورت گیرد و نمی توان آن را به نهاد یا شخص دیگری سپرد. با توجه به این نکات می توان گفت که سازمان زندانها چه به لحاظ فقهی و چه به لحاظ قانونی نمی تواند خارج از مجموعه دستگاه قضایی باشد.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به برخی خدمات سازمان زندانها با وجود مسئولیت سنگین این سازمان و محدودیت های بودجه ای و اعتباری، اظهار کرد: سازمان زندانها در طول سالیان گذشته ناچار بوده که هر لحظه خدمات ارائه کند و با هرگونه محدودیت ها نیز بسازد زیرا کار این سازمان تعطیل بردار نیست و هر لحظه باید اقدامات تأمینی و تربیتی ارایه دهد.

آمار موجودی زندانها به 217 هزار نفر کاهش یافته است

آملی لاریجانی با اشاره به گزارش های رئیس سازمان زندانها راجع به کاهش ورودی زندانیان در کشور تصریح کرد: بحمدالله با ابلاغ و اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری، به میزان 100هزار نفر از آمار ورودی افراد به زندانها کاسته شده و موجودی زندانها نیز به 217 هزار نفر کاهش یافته است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به حمایت سازمان زندانها از خانواده های زندانیان با وجود عدم تکلیف این سازمان، خاطرنشان کرد: 22هزار و 500 خانوار تحت پوشش حمایتی سازمان زندانها قرار دارند که بسیاری از مشکلات آنها از قبیل اعتیاد، طلاق و برخی آسیب های دیگر توسط سازمان زندانها مورد بررسی قرار گرفته واقدامات صیانتی در مورد آنها انجام  شده است. علاوه براین برای این خانواده ها کلاس های آموزشی برگزار می شود که با شرایط خود به خوبی مواجه شوند و بتوانند مشکلات خود را به شکل صحیحی برطرف کنند.

642 نفر از فرزندان خانواده زندانیان توسط سازمان زندانها به تحصیل بازگشته اند

آملی لاریجانی با اشاره به حمایت سازمان زندانها از 8031 خانواده زندانی دارای شرایط ویژه نظیر دارا بودن فرزند معلول، داشتن بیمار صعب العلاج ، زندانی بودن پدر و مادر، دارا بودن بیمار مبتلا به اختلال روانی، داشتن سرپرست معتاد و ... تصریح کرد: علاوه بر این موارد، 642 نفر از فرزندان زندانیان ترک تحصیل کرده بودند که با تلاش سازمان زندانها به تحصیل بازگشتند. همچنین برای 66000 خانواده افراد زندانی، انواع خدمات بهداشتی و درمانی و همچنین مساعدت های نقدی و غیرنقدی به همراه ارائه خدمات مشاوره ای و تهیه جهیزیه صورت گرفته است که جای قدردانی و تشکر دارد.

سازمان زندانها برای بسیاری از محکومان ایجاد اشتغال کرده است

رئیس قوه قضاییه با اشاره به یکی دیگر از اقدامات مهم سازمان زندانها گفت: این سازمان برای گروه قابل توجهی از افراد دارای محکومیت که به طور ثابت در زندان هستند، ایجاد اشتغال کرده است که بخشی از درآمد آن در اختیار خانواده این زندانیان قرار می گیرد. همچنین کارهای فرهنگی بسیار ارزشمندی در حوزه های قرآنی، کتابخوانی و تحصیل در حال انجام است که امیدواریم با مساعدت دولت و تخصیص اعتبارات مناسب، وضعیت زندانها چه به لحاظ فضای فیزیکی و خدمات بهداشتی و چه از نظر انجام امور فرهنگی، اجتماعی، اشتغالزایی و حمایتی ارتقا یابد زیرا معتقدیم یکی از اهداف اصلی مجازات حبس، بهبود شرایط محکوم و آماده ساختن او برای یک زندگی سالم است.

آملی لاریجانی با قدردانی از تلاشهای رئیس سازمان زندانها و همچنین سایر زیرمجموعه های دستگاه قضایی بر ضرورت اطلاع رسانی دقیق و مناسب از اقدامات صورت گرفته تأکید کرد و اظهار داشت: من از مسئولان سازمانها و مراکز تابعه قوه قضاییه، دادگستریها و سایر مجموعه ها نظیر دیوان عدالت اداری، دیوان عالی کشور و ... می خواهم که در غیر از هفته قوه قضاییه نیز با مردم صحبت کنند و آنها را در جریان خدمات و اقدامات صورت گرفته در این بخشها قرار دهند زیرا گاهی اوقات سیاه نمایی هایی برخلاف واقع و به دور از انصاف صورت می گیرد که سبب ناامیدی های بلاوجه می شود.

بر اساس این گزارش، بحث و بررسیها پیرامون اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 و قانون اخیر التصویب مبارزه با مواد مخدر در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی پایان یافته و به تأیید رئیس قوه قضاییه رسید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمار ورودی به زندان‌ها کاهش یافته است/آمریکا بار دیگر نشان داد که قابل اعتماد نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..