تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاکید مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران بر برگزاری مداوم جشنواره‌های منطقه‌ای

در نشست خبری جشنواره منطقه‌ای اروند مطرح شد؛

آبادان؛ میزبان جشنواره منطقه‌ای اروند/ تاکید بر لزوم برگزاری مداوم جشنواره‌های منطقه‌ایبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست رسانه‌ای جشنواره منطقه‌ای اروند، با حضور سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند، جمعی از مدیران برگزاری جشنواره «اروند» و اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدا سید صادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت: سینما و فوتبال در آبادان از محدودیت خاصی برخوردار هستند. در حالی که این شهر سابقه خوبی در سینما دارد و فعالان سینمایی مطرحی را تقدیم سینمای ایران کرده است.

وی افزود: جشنواره منطقه ای اروند، با همکاری انجمن سینمای جوان کشور در منطقه آزاد اروند و اداره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این منطقه برگزار می‌شود و قریب به 10 استان آثار خود به این جشنواره ارائه می‌دهند.

در ادامه همایون قنواتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند، بیان کرد: در بخش فیلم 395 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این مجموعه 198 اثر داستانی، 114 مستند، ‌52 فیلم تجربی و 31 پویانمایی بود. نهایتا هیئت انتخاب 64 اثر را برای حضور در جشنواره انتخاب کرد.

وی افزود: در بخش تک عکس، 1159 اثر و در مجموعه عکس 78 اثر به دبیرخانه آمد که داوران 48 تک عکس و 3 مجموعه عکس را برای بخش مسابقه جشنواره انتخاب کردند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند ادامه داد: در بخش فیلمنامه هم 289 فیلمنامه در بخش‌های آزاد و اقتباسی به ما رسید که در نهایت 15 فیلمنامه در بخش آزاد و 3 فیملنامه در بخش اقتباسی، برای حضور در مسابقه انتخاب شدند. این جشنواره از سوم تا ششم دی ماه در آبادان برگزار می‌شود.

در ادامه، موسوی درباره ضرورت و هدف برگزاری جشنواره منطقه‌ای اروند عنوان کرد: برگزاری جشنواره منطقه‌ای فرصتی است برای کشف جوان‌های مستعد که از این حیث بسیار مهم است؛‌ امسال یک جشنواره فیلم منطقه ای در کرمانشاه قبل از زلزله برگزار کردیم. سال گذشته نیز در سمنان، بوشهر و مشهد شاهد برگزاری این جشنواره بودیم؛‌ این تنوع و رنگارنگی به نفع جوانان فیلم‌ساز و هنر ما خواهد بود.

وی اظهار داشت: در خصوص برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای برخی مواقع تردیدهایی وجود دارد که با برگزاری آنها و کارهای مثبتی که انجام شده و خواهد انجام شد از بین می‌رود؛ البته اینکه فقط فیلم‌هایی در جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور پیدا کنند که فقط از کانال جشنواره‌های منطقه‌ای عبور کرده باشد، ضربه زننده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه، هیچکدام از ارگان‌های سینمایی در شهرهای مختلف کشور دفتر ندارند، بیان کرد:‌ انجمن سینمای جوانان در بسیاری از شهرهای ایران دفتر دارد. اتفاقی که در دیگر ارگان‌های سینمایی شاهد آن نیستیم؛ پس باید به اهمیت آن توجه شود. از سویی ما به نقش تاریخی این نهاد باید فکر کنیم، چراکه نزدیک به 40 سال از عمر آن می‌گذرد و تاثیرگذاری فراوانی در فرهنگ و هنر ما داشته است.

موسوی ادامه داد: برنامه‌هایی چون برگزاری ورک‌شاپ، فرستادن آثار به جشنواره‌های مختلف، دریافت جوایز، معرفی فیلم‌سازان جوان و مستعد و ... طی این 4 دهه از دستاوردهای انجمن سینمای جوانان بوده است.

وی عنوان کرد: علاقه مردم و اهمیت وجودی انجمن سینمای جوان در آبادان، دو عاملی است که سینما را در این شهر رونق داده است.

موسوی بیان کرد: در آخرین جلسه هیئت مدیره انجمن سینمای جوانان ایران دو مقوله مطرح شد؛ یکی تکثر و گوناگونی حمایت‌ها در تولید در سراسر کشور و دیگری توسعه نمایندگی‌های ما در مراکز استان‌ها. در بخش اول بودجه‌ها را به دفاتر مراکز استان و شهرستان‌ها می‌بریم تا از تمرکز در تهران خارج شود. چنانچه تجربه کردیم و خروجی بهتری داشته است. در خصوص بخش دوم اگر میزبان تمایل به باز کردن دفتر انجمن سینمای جوانان در شهرستان خود داشته باشد، می‌تواند شرایط را فراهم کند ما نیز حمایت خواهیم کرد.

موسوی ادامه داد: ما مسئولیت خود را در قالب حمایت پذیرفتیم و می‌دانیم که نهاد حامی هستیم و قرار نیست پول‌سازی و درآمد زایی کنیم. برنامه داریم فیلم‌های مورد حمایت خودمان را از قالب مالکیت بیرون بیاوریم و به دیگر دستاور‌های آن فکر کنیم که هم به نفع فیلمساز باشد و هم به نفع انجمن سینمای ایران.

موسوی گفت: به حضور در جشنواره‌های بین‌المللی نیز بیشتر فکر کردیم و بستری فراهم خواهیم کرد که پخش بین‌الملل و بازار‌های آن رونق بیشتری بگیرد. در حوزه آموزش نیز امیدواریم، بتوانیم آموزش مجازی را شروع کنیم؛ چون اگر فراهم شود بسیاری از محصلان در خانه کارهای تئوری را انجام می‌دهند.

قنواتی هم در پایان گفت: در کنار نمایش آثار در جشنواره اروند، چند بخش ویژه را تعریف کردیم. یک بخش مربوط به بزرگداشت امیر نادری است. در این مراسم 2 فیلم اکران نشده برنده و کوه را در سینما نفت نمایش می‌دهیم. در کنار این بزرگداشت کارگاه‌های آموزشی مثل عکس، فیلم، فیلمنامه نویسی داریم که آقایان سیف‌الله صمدیان، مجید برزگر، کیارنگ علائی و داریوش قریب‌زاده برگزار می‌کنند.

شایان ذکر است؛ در این مراسم از پوستر جشنواره منطقه‌ای اروند رونمایی شد.

انتهای پیام/

نشست خبری جشنواره منطقه ای اروند برگزار شد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاکید مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران بر برگزاری مداوم جشنواره‌های منطقه‌ای»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..