تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




داورزنی: وزارت به ماجرای پرسپولیس ورود می‌کند

با توجه به حرف های معاون وزیر ورزش و جوانان این وزارت نیز به مساله طرح شده مفقود شدن 61 میلیارد از باشگاه پرسپولیس ورود خواهد کرد.

به گزارش شما نیوز ،مجمع انتخابات کوهنوردی امروز با حضور محمدرضا داورزنی معاون وزیرورزش و جوانان برگزار شد. داورزنی در حاشیه این مراسم توسط خبرنگاران مورد سوال گرفت و درباره برخی مسایل و ابهامات اینروزهای ورزش کشور را پاسخ داد.


چند هزار پروژه نیمه تمام


محمدرضا داورزنی در ابتدا و در پاسخ به این سوال که کاهش بودجه ورزش در بودجه سال97 را چگونه ارزیابی می کند گفت:« هنوز که رسما چیزی اعلام نشده است. آنچه مشخص است این که نگاه دولت به ورزش حمایتی است اما همیشه هم در رابطه با بودجه بحث های مختلفی وجود داشته و در مجلس هم مطرح می شود. وزارت ورزش و جوانان هم دنبال این است که از راهکارهای مختلف بتواند درآمدهای پایدار یا منابع پایدار داشته باشد. ما در بیست سال گذشته استفاده از منابعی مثل عوارض فروش سیگار یا یک درصد فروش مطرح بوداما هیچگاه منابع مالی ورزش چه عمرانی و چه جاری از نوعی بی ثباتی برخوردار بود. بحث 0.27% هم که سال گذشته با همت دولت و مجلس اتفاق افتاد می تواند در ورزش کارساز باشد.»


او همچنین درباره پیش رو بودن بازی های آسیایی و مسابقات مهم دیگر با توجه به کمبود بودجه گفت:«در المپیک و بازی هایی آسیایی دولت همیشه در کنار ورزش بوده و ما از این نظر خیالمان راحت است. در حال حاضر وزارت ورزش پیگیر این است که از راهکارهای مختلف منابع پایدار را پیش بینی کند تا فدراسیون های ما بتوانند برنامه هایشان را پیش ببرند.»


رئیس فدراسیون والیبال در ادامه گفت:« یکی از مشکلات و بحث های جدی ما این است که چندهزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که بر اساس آمار حدود 10-11 هزار میلیارد تکمیل آن ها هزینه می خواهد یا باید مکانیزم هایی به کار گرفته شود که بتوان آن ها را واگذار کرد. این بحث یکی از دغدغه های جدی آقای سلطانی فر و مجموعه وزارت ورزش است و امیدوارم بتوانیم این اقدامات را انجام دهیم.»


در حادثه کوهنوردی رکورد زدیم


اما یکی از اتفاقات اینروزهای ورزش کشور حادثه تلخ اشترانکوه و مفقود شدن کوهنوردان ایرانی بود. داورزنی در این رابطه هم گفت:« جا دارد تشکر کنم از مجموعه مدیریت بحران کشور، هلال احمر و مجموعه دوستانی که کمک کردند. در این حادثه ای که برای کوهنوردان عزیز رخ داد در سریعترین شکل با پیگیری که دکتر سلطانی فر انجام داد از طریق ستاد حوادث ، هلال احمر و ستاد حوادث و گروه های کوه نوردی کمک های لازم انجام شد. سرعت عملیات و سرعتی که در پیدا کردن این کوهنوردان وجود داشت خودش یک رکورد بود چرا که  در کوتاهترین زمان 8 نفر از 9 کوهنورد نفر را پیدا کردند. مجموعه های مختلفی از اولین ساعاتی که خبر مطرح شد وارد عمل شدند و کمک کردند. از همین جا به خانواده همه این عزیزان تسلیت می گویم امیدوارم تلاش و پیش بینی هایی شود تا این حوادث دیگر رخ نداده و از آن ها پیشگیری شود. من معتقدم باید اعزام واقدامات به کوهنوردی را مدیریت کرد.»


علاقمندان بوکش خیالشان راحت


معاون وزیر ورزش همچنین درباره انتخابات فدراسیون بوکس و حواشی پیرامون آن گفت:« من در جلسه ای که بود به همه علاقمندان به بوکس گفتم که خیالشان راحت باشد چرا که ما مجمع فدراسیون بوکش را با نهایت عدالت برگزار می کنیم. به هر ترتیب هیاتی که سرپرست دارد باید تعیین تکلیف بشود چرا که اگر بخواهد در انتخابات شرکت کند که حقش هم هست نمی تواند رای بدهد. این نه فقط مخصوص بوکس که در بقیه رشته ها هم هست و برای اینکه حقی از استانی ضایع نشود سرپرست نمی تواند در مجمع شرکت کند. ما باید مجمع را برگزار کنیم و 19 نفر نیز در هر استان رای می دهند و این 19 نفر طبق قانون بهترین بازیکن، بهترین مربی، بهترین باشگاه و تعداد دیگری از اعضا هستند که حقشان است تا بهترین را انتخاب کنند. حق هر استانی است که یک نماینده در مجمع داشته باشد و وزارت ورزش تمام سعی اش را می کند را عدالت برقرار شود.»


61 میلیارد پرسپولیس؟


معاون وزیر ورزش اما درباره خبر مفقود شدن 61 میلیارد تومان از حساب های باشگاه پرسپولیس هم گفت:« راستش این را باید مسئولان باشگاه پرسپولیس پاسخ بدهد. من هم در حد اخباری که مطرح شده متوجه ماجرا شده ام. خیلی از بحث ها شایعات هستند ضمن این که دستگاه های نظارتی به خوبی بر کار باشگاه ها نظارت دارند.در این موضوع هم چند دستگاه خاص نظارت ویژه دارند و طبیعی است که باشگاه هم پاسخگو خواهد بود.» او در این باره که آیا وزارت ورزش هم به این مساله ورود خواهد کرد گفت:« بله وزارت ورزش هم صددرصد به این ماجرا ورود می کند.»


سرعت در برگزار انتخابات تیر و کمان


محمدرضا داورزنی در بخش پایانی مصاحبه اش درباره انتخابات فدراسیون تیر و کمان هم گفت:«  سال 95 قرار بود انتخابات تیر و کمان برگزار شود اما به دلیل تغییراتی که در اساسنامه اعمال شده بود ما خواستیم اصلاحات انجام شود. ماجرا این است که  اساسنامه ای را وزارت ورزش می پذیرد که مصوب دولت باشد. طبیعی بود آقای شجاعی اساسنامه جدید و اصلاحات جدید را فرستادند فدراسیون جهانی و فدراسیون جهانی هم با کلیت اسانامه موافقت کرد. آقای شجاعی چون یکی دوروز است ابلاغ خودشان را برای استانداری اصفهان گرفتند ودر فدراسیون هم کارش را انجام می دهد دو شغله محسوب می شوند باید هرچه زودتر سریعتر فرآیند انتخابات را براساس اساسنامه مصوب دولت انجام بدهیم. بازهم می گویم که همه تغییرات فدراسیون ها براساس مصوبات دولت انجام خواهد شد.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «داورزنی: وزارت به ماجرای پرسپولیس ورود می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..