تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایرانی‌ها چه خودروهایی می‌پسندند

بر اساس نظرسنجی اخیر شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، دوام و استحکام، مهم‌ترین ملاک ایرانیان در خرید خودرو است.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از ۱۵۴۳ نفر که ۸۴ درصد آن‌ها را آقایان تشکیل می‌دهند، در خصوص مهم‌ترین ملاک در انتخاب و خرید خودرو نظرسنجی کرده است.  شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از بین عوامل مختلف مانند قیمت، کیفیت، کشور سازنده و خودروی مورد علاقه، مهم‌ترین شاخص خود را برگزیدند. از مهم‌ترین نتایج این نظرسنجی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اولویت اصلی مصرف کنندگان خودرو: استحکام و ایمنی

نتیجه‌ی این تحقیق نشان می‌دهد بیش از ۳۳ درصد افراد، مهم‌ترین عامل در انتخاب خودرو برای خرید (به‌جز قیمت) را ایمنی و استحکام بالای خودرو می‌دانند. همچنین ۲۹ درصد افراد به دنبال قدرت و شتاب بالا برای خودروی مد نظر خود هستند. پس از آن زیبایی ظاهری خودرو با ۱۳ درصد، کیفیت بدنه ۱۱ درصد و خدمات پس از فروش خودرو با ۹ درصد در رده‌های بعدی اصلی‌ترین ملاک‌های انتخاب خودرو برای مصرف‌کنندگان قرار دارند. نکته‌ی جالب توجه در این تحقیق، توجه مردم به میزان مصرف سوخت خودرو است که با ۵ درصد در انتهای جدول قرار گرفته است.

کشور مورد علاقه: آلمان

bmw audi benz

در بخشی از این تحقیق تمایل افراد به خرید خودروهای خارجی مورد ارزیابی قرار گرفته است. نتیجه نشان می‌دهد که برند‌های آلمانی با ۲۷ درصد، در صدر کشورهای مورد علاقه‌ی ایرانیان جهت خرید خودرو از آن‌ها قرار دارند. پس از آلمان، خودروهای ژاپنی با ۲۰ درصد، فرانسوی ۱۹ درصد و خودروهای کره‌ای با ۱۴ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند. اما خودروهای چینی که این روزها در ایران به‌وفور دیده می‌شود، تنها با ۵ درصد فراوانی، در پایین‌ترین رتبه‌ی این جدول قرار دارند.

گرایش روز افزون به خودروهای شاسی‌بلند

از موضوعات مهم در زمینه‌ی خرید و گرایش مردم به خودروها، نوع کلاس متفاوت در این زمینه است. لذا از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی درباره کلاس مورد علاقه‌ نیز سؤال پرسیده شده است. نتایج بسیار جالب توجه هستند؛ به نحوی که بیش از ۶۳ درصد افراد به خرید خودروهای شاسی‌بلند تمایل دارند. اما خودروهای سدان با ۲۵ درصد در رده بعدی هستند و خودروهای هاچ‌بک تنها ۱۲ درصد فراوانی را به نام خود ثبت کرده‌اند. تمایل بانوان به خرید خودرو نیز به ترتیب ۵۶ درصد خودروهای شاسی‌بلند، ۲۸ درصد سدان و ۱۵ درصد هاچ‌بک اعلام شده است.

نتایج این تحقیق در اینفوگرافی زیر به اختصار قابل مشاهده است.

اینفوگرافی گرایش خودرو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایرانی‌ها چه خودروهایی می‌پسندند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..