تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




منصوری: تصمیم اخیر ترامپ تهدید صلح جهانی است

یک عضو حزب اتحاد ملت گفت: تصمیم ترامپ ناقض و مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل متحد است و تمامی مذاکرات صلح را تحت الشعاع قرار داده و در عین حال تهدید جدی برای صلح است.

به گزارش شما نیوز ،آذر منصوری در ارتباط با تصمیم ترامپ مبنی بر انتقال پایتخت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس، اظهار کرد: در مقابل اقدام ضد انسانی دولت آمریکا مبنی بر پایتخت نامیدن  بیت المقدس، برگزاری نشست فوق العاده سران سازمان همکاری  اسلامی برای اتحاد ومقابله در برابر این تصمیم، یک ضرورت تاریخی و عاجل ترین اقدام می تواند باشد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه که علاوه بر مسلمانان، جامعه جهانی نیز به این اقدام واکنش نشان داده ‌است؛ کشورهای اسلامی و عرب می توانند از این فرصت برای مقابله چنین قلدری هایی استفاده کنند و متحد شوند. کشورهای مسلمان با حفظ اتحادشان می‌توانند به تصمیم واحدی در این زمینه برسند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: تصمیم اخیر ترامپ اجرای مصوبه دولت های پیشین آمریکاست که تا کنون هیچ‌ کدام از آن‌ها بنا به دلیل اختلاف دیدگاه‌هایشان و یا به دلیل اقتضائات زمانی جامعه بین‌المللی و به خصوص  موقعیت دولت آمریکا در جهان این تصمیم را اجرایی نکردند.
وی همچنین  افزود: اما ترامپ در بین روئسای جمهوری آمریکا پدیده جدیدی است و با توجه به طبیعت رفتاری او که برگرفته از جریان راست افراطی آمریکا است، اتحادش با رژیم اسرائیل شکل گرفته است. از طرف دیگر ماجراجویی‌های که مختص شخص ترامپ است، باعث شده تا اجرایی شدن این تصمیم اعلام جهانی شود.
منصوری در تبیین چرایی تصمیم جدید دولت آمریکا گفت: استراتژی دولت آمریکا از یک سو ایجاد اختلاف بین کشورهای عربی و اسلامی بوده و از سوی دیگر پیشبرد اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود در خاور میانه را در اجرایی شدن آن می دیدند.
وی خاطرنشان کرد:ا نباید فراموش کنیم که این تصمیم  ناقض و مغایر با قطعنامه های سازمان ملل متحد است و تمامی مذاکرات صلح  را تحت الشعاع قرار داده و در عین حال تهدید جدی برای صلح است.
این عضو جمعیت زنان مسلمان نواندیش گفت: اگر کشورهای اسلامی نگاه واقع بینانه نسبت به موقعیت خود و نیز حساسیت لازم را نسبت به بیت المقدس داشته باشند و از سوی دیگر مخاطرات این اقدام دولت آمریکا را در نظر بگیرند، برای مقابله با آن متحد می‌شوند.
وی در پایان اظهار کرد: در واقع اگر اتحاد مسلمانان شکل نگیرد، جهان اسلام در مقابل با این تصمیم به نوعی عقب نشینی کرده است. تغییر پایتخت اسرائیل از تل آویو به بیت المقدس علاوه بر نقض قطع نامه های سازمان  تحت تاثیر قرار دادن  جایگاه بیت المقدس (قدس) که هم برای کشورهای اسلامی ارزش دینی و هم اهمیت استراتژیک دارد، به حساب می‌آید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «منصوری: تصمیم اخیر ترامپ تهدید صلح جهانی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..