تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از وعده تا تهدید/ اعتصاب فارغ التحصیلان صنعت نفت تنها با اقدام عملی پایان می‌یابد

تحصن و اعتصاب با اقدام عملی پایان می یابد.به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ده روز از تحصن فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت در مقابل وزارت نفت می گذرد. نزدیک به یک ماه است که دانشجویان دانشگاه هم در اعتراض به وضعیت استخدامی به کلاس های خود نرفته اند.

پس از انقلاب، فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت بدون آزمون استخدامی و تنها با یک مصاحبه در وزارت نفت مشغول به کار می شدند. امری که قانون هم بر آن تاکید دارد؛ در آخرین حکم قانونی، دیوان عدالت اداری، وزارت نفت را ملزم به استخدام رسمی تمام دانش آموختگان گروه الف دانشگاه صنعت نفت کرده است؛ اما معلوم نیست چرا مسئولین وزارت نفت از این حکم  سرپیچی می‌کنند؟

یکی از دانشجویان دانشکده صنعت نفت آبادان در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به سفر هفته گذشته مسئولان وزارت نفت به دانشکده های اهواز و آبادان گفت: از هفته گذشته ما را تهدید کردند که خوابگاه را از شما می گیریم، مسئولان وزارت نفت هم در بازدید از دانشکده، برخورد بدی با دانشجویان داشتند. آقای بیطرف معاون پژوهشی وزیر، به ما گفت دست از اعتصاب بردارید، در غیر این صورت، اگر آقای وزیر دانشجوی دانشگاه نفت را بی سواد خواند، این بار ما به شما اغتشاش‌گر می گوییم.

اشاره حبیب‌الله بیطرف، به سخنان بيژن نامدار زنگنه در سال 94 و در مصاحبه با خبرگزاری صدا وسیما است که در خصوص سرنوشت دانشجويان متحصن دانشگاه نفت در آن سال گفت: بايد افراد استخدام شده از حداقل سواد برخوردار باشند.

این دانشجوی دانشکده نفت با بیان این که جمعه شب رییس دانشکده بعد از 22 روز حرف های ما را شنید، گفت: ماهم از وضعیت خود خسته شده ایم. می خواهیم به کلاس هایمان بازگردیم اما هیچ انگیزه ای نداریم. مطالبات ما فقط صنفی است. سطح علمی پایین دانشگاه، حل مشکلات استخدامی دانشجویان خصوصا ورودی 93 و 94 از خواسته های ماست.

وی همچنین با بیان اینکه آقای بیطرف به ما می گوید شما لازم نیست حتما وارد بدنه وزارت نفت شوید، اظهار کرد: با رشته های ما نمی‌توان خارج از وزارت نفت به کاری مشغول شد. اگر وزارت نفت نباشد، جایی ما را استخدام نمی کند. اگر کار خصوصی خوب است چرا آقای بیطرف از وزارت نفت استعفا نمی دهند تا به کار خصوصی بپردازد؟

در همین راستا، شب گذشته، جلسه ای با حضور کریم سلحشور، معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت، حجت السلام والمسلمین علی ابراهیمی پور امام جمعه شهر آبادان و دکتر عبدالنبی هاشمی رئیس دانشگاه صنعت نفت در دانشکده صنعت نفت آبادان  برگزار و خواسته های صنفی دانشجویان مطرح شد.

یکی از دانشجویان دانشکده صنعت نفت آبادان با اشاره به اینکه مسئولان همچنان جواب قطعی به خواسته های ما نمی‌دهند، گفت:  مسئولین همیشه قول می‌دهند اما هیچ‌گونه تضمین رسمی و سندی به ما نمی‌دهند. در آخر جلسه دیشب هم به طور ناگهانی جلسه را ترک کردند و بسیاری از سوالات ما بی جواب ماند.


اعتمادی به مسئولین وزارت نفت نداریم 

یکی از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت که در مقابل ساختمان وزارت نفت تحصن کرده اند، در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان این مطلب که اعتمادی به مسئولان وزارت نفت وجود ندارد، گفت: مسئولان برای شنیدن حرف های ما، پیش شرط گذاشته اند که بچه ها از مقابل ساختمان وزارت خانه متفرق شوند. به همین دلیل تاکنون با مسئولان جلسه‌ای نداشته ایم اما اگر جلسه ای هم در وزارت نفت داشته باشیم، نتایج آن باید به صورت مکتوب باشد، اگر خروجی جلسه به صورت مکتوب نباشد هیچ فایده ای ندارد.

تحصن و اعتصاب با اقدام عملی پایان می یابد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر دانش آموختگان دانشگاه صنعت نفت از بچه های شهرستانی هستند گفت: به بهانه اینکه ما دیگر دانشجو نیستیم و کار درسی نداریم، خوابگاهی را که در تهران داشتیم از ما گرفتند. دیشب تعدادی از بچه ها برای خوابیدن به حرم  امام(ره) رفتند.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه بیشتر دانش آموختگان برای تحصن  از تهران به شهرستان ها در رفت و آمد هستند گفت: روز گذشته یکی از مسئولین حراست وزارت نفت به ما گفت کم‌کم دارید من را عصبانی می‌کنید،کاری نکنید که با شما برخورد بدی بکنیم. آقایان علاوه بر داشتن رسانه، از تمام وسایل موجود برای تهدید دانش‌آموختگان و سرپوش گذاشتن بر مشکلات ما استفاده می‌کنند.   

تحصن و اعتصاب با اقدام عملی پایان می یابد.

این فارغ التحصیل دانشکده نفت با اشاره به اینکه روال سابق وزارت نفت، استخدام دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت بدون آزمون کتبی بوده و ما هم با همین شرایط در آزمون سراسری این دانشگاه را انتخاب کرده ایم، گفت: در گذشته برای استخدام، فارغ التحصیلان دانشگاه نفت تنها در یک مصاحبه فنی شرکت می کردند اما مسئولین تصمیم دارند از طریق انتخاب های گزینشی و با آزمون کتبی فارغ التحصیلان را استخدام کنند.

همچنین فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت روز گذشته در اقدامی نمادین، با لباس فارغ‌التحصیلی مقابل وزارت‌خانه حاضر بودند.

11 روز از تحصن این فارغ التحصیلان و همچنین یک ماه از اعتصاب دانشجویان این دانشگاه می گذرد. باید منتظر ماند و دید چه زمانی مسئولین وزارت نفت اقدامی عملی در جهت تحقق مطالبه آنها می کنند؟

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از وعده تا تهدید/ اعتصاب فارغ التحصیلان صنعت نفت تنها با اقدام عملی پایان می‌یابد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..