تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صعود سقف بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۷/ مرثیه مشکلات مالی پایان می‌یابد؟

صعود سقف بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۷/ مرثیه مشکلات مالی پایان می‌یابد؟به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بودجه در آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین مسائلی بوده که همواره با چالش‌های بسیاری همراه است و این مسئله در دوره وزارت افراد مختلف وجود داشته که برخی مشکلات بودجه آموزش و پرورش را به دلیل گستردگی بیش از حد آن دانسته و برخی از نمایندگان مجلس معتقدند مشکل آموزش و پرورش اولویت نبودن آن در دولت‌های مختلف است.

 یکی از مسائلی که در دولت دوازدهم رئیس جمهور به آن اشاره داشت مسئله آموزش و پرورش بوده که این امر موجب شد تا موجی از امید در میان جامعه فرهنگی ایجاد شود، بر همین اساس  امروز در لایحه بودجه 97 سهمی 35 هزار میلیاردی برای آموزش و پرورش شاهد هستیم بودجه‌ای که نسبت به سال گذشته و تغییرات آن رشد چشمگیری داشته است، البته یکی از مسائلی که امسال در آموزش و پرورش و‌جهه جدیدی دارد استانی شدن بودجه‌ها بوده که کمک بزرگی به کاهش تمرکز در آموزش و پرورش می‌کند . البته بیش از این علی اله یار ترکمن معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به این مسئله اشاره داشت.

 سقف اعتبارات آموزش و پرورش قد کشید؟

یکی از مسائلی که سید محمد بطحا‌یی وزیر آموزش و پرورش در زمان رای اعتماد گرفتن مطرح کرده بود توجه به معیشت فرهنگیان و بهبود وضع آموزش و پرورش بود، همچنین وی مسئله تمرکز زدایی و چابک سازی آموزش و پرورش را مطرح بود که بودجه ریزی آموزش و پرورش نشان دهنده تحقق بخشی از این وعده‌ها است.

 بودجه سال 97،  359.847.047 میلیون ریال بر آورد شده که نسبت به بودجه سال 96، با مبلغ 31 هزار و 681 میلیارد تومان شاهد رشد آن بود که نسبت به سال 95 رشدی قریب به 1.1 برابری را نشان می دهد چراکه سهم وزارت آموزش و پرورش در سال 95، 28 هزار و 690 میلیارد تومان برآورد شده است و این در حالی است که بودجه عملکرد وزارت آموزش و پرورش در بودجه مصوب سال 1394 به رقم 23 هزار و 584 میلیارد تومان رسید و سال 93، 20 هزار و 621 میلیارد تومان بود.

 مقایسه بودجه‌ها طی سال‌های اخیر شاهد وجود مشکلات مادی در آموزش و پرورش هستیم که یکی از علل آن را می‌توان مدیریت نامناسب منابع دانست اما امید می‌رود تا با استانی شدن بودجه‌های آموزش و پرورش در سال آینده  گشایشی در روند مسائل مالی آموزش و پرروش شاهد باشیم.

  سهم استان‌ها از بودجه سال 97 چقدر است؟

امسال تغییرات بودجه و استانی شدن آن اتفاق مثبتی بوده که می‌تواند در حل مشکلات استان‌های مختلف به جهت تمرکز زدایی موثر واقع شود.

با توجه به سهم بودجه استان‌ها در بودجه 97 در جدول زیر استان‌های مختلف و بودجه مربوط به آنها مشخص شده است و تهران بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. 

 صعود سقف بودجه آموزش و پرورش در سال 97/مرثیه ناتمام مشکلات مالی پایان می‌یابد؟

 سهم بودجه ستادی از بودجه چقدر است؟

تفکیک بودجه استانی و حوزه ستادی در آموزش و پرورش را در سهم امسال شاهد هستیم و بر این اساس 28.313.047 میلیون ریال را به خود اختصاص داده است و در جدول زیر به تفکیک معاونت‌ها و سازمان‌های مختلف سهم بودجه‌ای مشخص شده است همچنین میزان تغییرات در طی امسال و سال گذشته هم مورد توجه قرار گرفته است.

یکی از نکات قابل توجه در بودجه امسال تخصیص اعتباری ویژه خرید خدمات آموزشی، صندوق ذخیره فرهنگیان و اداره مدارس خارج از کشور ایت.

صعود سقف بودجه آموزش و پرورش در سال 97/مرثیه ناتمام مشکلات مالی پایان می‌یابد؟

صعود سقف بودجه آموزش و پرورش در سال 97/مرثیه ناتمام مشکلات مالی پایان می‌یابد؟

طبق گفته رئیس جمهور امسال تخصیص اعتبارات بر اساس عملکرد سه ماهه دستگاه‌ها انجام می‌شود و امید می‌رود با توحجه به چالش‌های بی‌شمار شرایط معاونت‌ها و سازمان‌ها به گونه‌ای پیش رود که حداقل بخشی از مشکلات اقتصادی آموزش و پرورش در سال 97 به کلی برطرف شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صعود سقف بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۷/ مرثیه مشکلات مالی پایان می‌یابد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..